xray xb808 2010

Hallo ik ben nieuw hier op het forum
ik rijd met een xray xb808 2010 en heb mijn lager in mijn gaerbox
helemaal aan flaren gereden, het is het buitenste lager van de drie
met als gevolg door de gaerbox gedraaid.
dit is gebeurd na slechts 1.5 liter te hebben gereden, de auto is dus nog nieuw. als ik hem gebouwd heb liep hij zeer goed los en spande zeker niet,
zat zelfs nog geen schym tussen.
heeft er hier iemand al ervaring mee gehad.
zou dat van zand kunnen zijn die het lager heeft doen vastlopen?
vind het wel zeeer vroeg voor toch wel een degelijke auto te zijn.
reed ervoor met een thunder tiger en nooit geen problemen mee gehad
liep als de brandweer.

bedankt voor het snelle antwoord maar kan je dit met een gewoon lager ook, die rand eruithalen. dit zijn van die rubbersaelt lagers; heb eigelijk ook redelijk veel gewone lagers liggen en heb dit nog niet geprobeerd.
Hoe gaat dat dan op die grote wedstrijden van 1 uur, die mannen rijden wel met speciale lagers zeker. heb nog een mbx6 ook en heb daar ook al vroeg mijn lagers van de gaerbox moeten vervangen, ook al naa 2l ongeveer. maar deze hadden alleen speling, niet vastgelopen gelukkig.

Dit is een veelvoorkomend probleem van de 808 buggy.Met die techtips veleng je het leven van de lagers wel maar moet je toch regelmatig controleren of ze nog goed zijn.Bij de 2011 versie zijn ze hierdoor ook weer overgegaan op een ander systeem(volgens mij een beetje hetzelfde als de oude XB8 buggy).
Meschien is lagers van avid proberen.

Er zijn trouwen wel meerdere buggy's van andere merken die dit probleem hebben.Of dit in de kwaliteit van de meegeleverde lagers zit of dat het een probleem van de auto is(warmteontwikkeling ofzo)durf ik niet te zeggen.

Ik ga het proberen met nieuwe lagers en die rubber ringen er uithalen, ik ga er een speciaal vet in proberen (deco grease) dit zou een heel hoogwaardig vet moeten zijn,is trouwens in nederland gemaakt.
Zal zien wat het dan zal geven.

Back