XRay XB8TQ ombouwen naar bl

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Bootje Ronald, 30 mrt 2010.

  1. Heren,

    Graag wat hulp: ik wil genoemde auto ombouwen naar bl. Electronica kom ik wel uit, maar chassis of motorsteun en toebehoren niet. Ik kom allen wat Novak ombouwkits tegen, maar daar ben ik zo 1,2,3 niet van overtuigd en is beperkt tot Novak motoren?

    Wie heeft er de nodige ervaring &tips? Uiteraard komt er een 4s lipo in.

    Bedankt, Ronald
     
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Hoi Ronald,
    Ik kan je helaas niet zo veel adviseren aangezien ik nog nooit een 1:8 elektro model heb gehad, maar merken zoals Feigao en Neu (hoe spel je dat? :x) zie je regelmatig langs komen. Ook zijn er 150A ez-run sets die het wel goed lijken te doen.
    Je bent dus in elk geval niet beperkt tot Novak, al is dat ongetwijfeld een heel goed merk hoor!
     
  3. Joost R

    Joost R

    Lid geworden:
    23 nov 2007
    Berichten:
    45
  4. @Lochii: bedankt, maar zoals aangegeven is electronica het probleem niet...;-)

    @Joost: Dat is info waar ik mee vooruit kan, bedankt! Ik had ook al even bij Tekno gekeken, maar die hebben geen ombouw voor de XB8...

    Meer opties/suggesties zijn van harte welkom! Er komt of de welbekende Mamba-combi in, of een combi van Lehner. Moet op 4s redelijk van z'n plek gaan...

    Groet, Ronald
     
  5. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Je zou ook eens hier kunnen kijken. Deze maken écht mooie mounts. Wel duurder dan rc-m.
     
  6. Joost R

    Joost R

    Lid geworden:
    23 nov 2007
    Berichten:
    45
    Staan btw ook XB8 projecten op RC-Monster. Die zou je ook even kunnen bekijken.
     
  7. Ik heb in ieder geval vast de nieuwe diffmount besteld van XRay, zoals staat aangegeven bij RC-Monster. Die heb ik toch nodig...

    @drkdgglr: Jij ook bedankt, zeker de moeite waard om 'ns goed naar te kijken!

    @Joost: heb RC-Monster gemaild met het verzoek een advies uit te brengen.

    Het gaat helemaal goedkomen...;-)

    Groet, Ronald
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    PK Racing verkoopt accu bakjes voor 1/8 brushless ombouw projecten voor een leuke prijs en zijn zelf makkelijk passend te maken op het chassis door 3 gaten te boren zodat de bak vast komt op het chassis. Je moet alleen wel 2 langere klittenband binders erbij kopen omdat die erbij zitten te kort zijn. Bijv bij conrad 6 stuks (gaan per 6) voor €5.-
     
  9. @MeX101: een bakje maken is het probleem niet, er zijn handige jongens die van carbonweefsel en wat epoxy de meest exotische steunen e.d. maken...Ik wil het liefst zonder boren iets passends hebben. Als dat niet lukt, kan ik altijd nog boren in 't chassis.

    Groet, Ronald
     

Deel Deze Pagina