Ik heb de rail nu dik over een maand. Ben er al diverse malen mee gaan rijden en springen op 3S en 4S, in totaal schat ik iets van 30 packs er doorheen gejaagt.
De eerste keer dat ik ging rijden kwam ik al meteen iets tegen wat me niet beviel. Om de rolkooi te openen, moet je volgens XTM 6 schroeven loshalen, waarna je de kooi naar voren open klapt. Ik ga niet bij elke pack de kooi los en vast schroeven. Dus heb ik ipv schroeven 2 bodyclips door de gaten heen gestoken, nu heb ik in 5 seconden de kooi los en vrij toegang tot mijn accupack.
Ik heb nog geen schade gehad, alleen was 1 van mijn a-armen linksvoor losgekomen bij een wat slechte landing. de pinhouder was wat verbogen waardoor de hingepin weg kon floepen. Ik heb hem losgehaald en weer terug op zijn plaats geschroefd, en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. De temperaturen waren ook zeer acceptabel, ik kwam niet boven de 50 graden C uit op de motor na 10-12 minuten rijden op een warme meeting in Schiedam.
Ik heb wel de fraai ogende beadlock wheels vervangen door wat meer bruikbare offroad banden want in het zand waren die stock dingen niks. Ik ga er ook een andere stuurservo op zetten, deze is voor mijn gevoel te traag.
@Stoomstrijkijzer: Ik kan niet oordelen over de nitro versie, ik ben een electro man, in al mijn autos. Het kan best zijn dat die nitromotor ruk is, ik weet alleen dat mijn brushless editie waanzinnig goed van zijn plek komt. Het is voor mij een basher, in tegenstelling tot mijn andere wagens heb ik deze specifiek geselcteerd om zijn looks en de ogenschijnlijke duurzaamheid. Dat ik er niet precies de ideale lijn mee kan rijden is voor de duinen van Oostvoorne en Hoek van Holland totaal niet van belang.