Xtm rail

De Rail is een borstelloze aangedreven ready-to-run zand het spoor gebouwd met behulp van 1/8-scale buggy technologie en design. De Rail is ook een volledig nieuwe machine en een trendzetter. Het eindresultaat is een realistisch voertuig dat maximale prestaties levert met behoud van een hoog niveau van duurzaamheid. De Rail is 4WD en kan een verscheidenheid van het terrein handvat uit gladde stoep naar de ruigste off-road vindt u - en zand, natuurlijk. Spreken van zand, racen XTM biedt optioneel gemonteerde paddle banden. Veel van XTM Racing buggy hop-ups en toebehoren past de rail.

Belangrijkste kenmerken:
> Aluminium chassis plaat, aluminium zijplaten en modulaire aluminium kooi
> 4WD aandrijflijn met vistuig verschillen
> Brushless motor systeem
> Airtronics MX-Sport 2.4GHz radio-systeem
> Zware aluminium schokdempers
> Universele voorassen
> Beschermende radio-box
> Metal gear servo
> Veel optiedelen

Laatst bewerkt:
Waarom een nieuw topic ipv het oude editen??

Heb de mods gevraagd het oude topic te sluiten zodat we hier verder kunnen.

[mod]Oude topic verwijderd. Gelieve geen dubbele topics openen. Oude had gewoon aangepast kunnen worden.

Martin[/mod]

Necropost! ;)

In een impuls aankoop heb ik er 1 aangeschaft tijdens de modelbouwdagen in Elst. Ik heb deze aangeschaft om te bashen op de maasvlakte en een beetje te dollen in Schiedam.

Mijn eerste indrukken:
- Het ziet er redelijk stevig uit
- Hoge bling factor
- Breder dan ik eerst verwachtte
- lange brushless motor
- bandjes zijn leuk voor op straat maar op zand en gras verwacht ik er niet veel van.
- bullet connectoren op de regelaar zou niet mijn eerste keuze zijn, ga ik vervangen met EC5
- beetje bumpsteer, maar niet overdreven veel
- vering kan wat werk gebruiken

Ik heb er nog niet mee gereden maar ik hou jullie op de hoogte als ik ermee tijdens het rcnitroteam weekend heb gereden.

Zo reed er een op m'n oude club. Ik kan hem alleen maar afraden. 2x overkop gaan (niet op een jump, gewoon grilroll op astro) en de rollkooi was al kapot...
Motor wordt ook gloeiend heet.
Shocktowers enzo zien er ook maar zeer fragiel uit.

Zo reed er een op m'n oude club. Ik kan hem alleen maar afraden. 2x overkop gaan (niet op een jump, gewoon grilroll op astro) en de rollkooi was al kapot...

Dat kan ik zelf makkelijk oplossen, in Ti als het moet. ;) Maar het is wel iets om rekening mee te houden idd.

Motor wordt ook gloeiend heet. Shocktowers enzo zien er ook maar zeer fragiel uit.

Wat ik op de amerikaanse forums erover lees zijn ze een beetje hit and miss. Je hebt er modellen bij die maar blijven gaan en alles slikken wat je ze toebedeelt en je hebt modellen die constant zaken breken en problemen met de diff en oververhitting.

Ik zou ook niet een Rail adviseren om te kopen voor circuitraces, het zwaartepunt ligt met die rolkooi ook automatisch erg hoog.

En met name dat part support niet echt goed geregeld is in Nederland (of Belgie neem ik aan) spreekt ook niet in hun voordeel. Conrad gaat hem eind Juli ook verkopen onder de naam Reely Al-Fighter, dan hoop ik dat onderdelen ook beter beschikbaar zijn.

Ik heb dan andere wagens voor op de baan, deze is puur voor bashen erbij. Is het echt helemaal niks gaat hij uit elkaar en gebruik ik de onderdelen voor een zelfbouw project.

Laatst bewerkt:
Ik zou nooit een 1/8 buggy halen van een onbekend merk.
Er is al ZOVEEL keuze, wie zit er nog te wachten op de volgende die eigenlijk niets nieuws of bijzonders brengt, maar gewoon weer een normale 1/8 buggy maar dan van slechtere kwaliteit waarvoor de onderdelen moeilijker te krijgen zijn... yay?
Enige + imo zijn de orginele looks, maar daar kleven dus ook weer nadelen aan.

Ik heb em gezien en vast gehad en ik vond het maar niks eigenlijk. Die kerel die er mee reed, reed helemaal niet hard ofzo. En toch kwam er vanalles aan.
De zijne was wel een nitro, maar het chassis is hetzelfde. Ik moet er wel bijzeggen dat hij iedere keer (letterlijk!) een uur bezig was om dat ding gestart te krijgen en na 2-5min sloeg die af...

Ik heb de rail nu dik over een maand. Ben er al diverse malen mee gaan rijden en springen op 3S en 4S, in totaal schat ik iets van 30 packs er doorheen gejaagt.

De eerste keer dat ik ging rijden kwam ik al meteen iets tegen wat me niet beviel. Om de rolkooi te openen, moet je volgens XTM 6 schroeven loshalen, waarna je de kooi naar voren open klapt. Ik ga niet bij elke pack de kooi los en vast schroeven. Dus heb ik ipv schroeven 2 bodyclips door de gaten heen gestoken, nu heb ik in 5 seconden de kooi los en vrij toegang tot mijn accupack.

Ik heb nog geen schade gehad, alleen was 1 van mijn a-armen linksvoor losgekomen bij een wat slechte landing. de pinhouder was wat verbogen waardoor de hingepin weg kon floepen. Ik heb hem losgehaald en weer terug op zijn plaats geschroefd, en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. De temperaturen waren ook zeer acceptabel, ik kwam niet boven de 50 graden C uit op de motor na 10-12 minuten rijden op een warme meeting in Schiedam.

Ik heb wel de fraai ogende beadlock wheels vervangen door wat meer bruikbare offroad banden want in het zand waren die stock dingen niks. Ik ga er ook een andere stuurservo op zetten, deze is voor mijn gevoel te traag.

@Stoomstrijkijzer: Ik kan niet oordelen over de nitro versie, ik ben een electro man, in al mijn autos. Het kan best zijn dat die nitromotor ruk is, ik weet alleen dat mijn brushless editie waanzinnig goed van zijn plek komt. Het is voor mij een basher, in tegenstelling tot mijn andere wagens heb ik deze specifiek geselcteerd om zijn looks en de ogenschijnlijke duurzaamheid. Dat ik er niet precies de ideale lijn mee kan rijden is voor de duinen van Oostvoorne en Hoek van Holland totaal niet van belang.

Back