xtreme x7 lipo accus laden ???

ik heb hier een xtreme x7 snellader en wil lipo accu,s mee laden
ik stel mijn lader in op lipo en krijg binnen enkele minuten al een foutmelding dat ie hem niet oplaad 5.52 sec geladen geeft al full aan
ik neem aan dat ie zo gauw al niet vol kan zijn
ik heb lipo accu,s van
graupner lipo3/ 1600 --11,1v 1,6 ah
vtec 1300 11,1 v
wincell 1500 15c 11,1v

Laatst bewerkt:
Meer Info!!! kan de lader lipo's laden, op hoeveel A staat de lader.. Op wat heb je het aantal cellen ingesteld.. enz

de lader is de x-treme charger x7 dual power
de lader kan lipo,s accu,s laden
ik stel hem in op life in het program
ik pak de wincell accu
ik stel de lader in op 1,5 amp 9.9 volt 3s
dan ga ik laden en krijg meteen binnen enkele seconden op het display te zien li3s/full
0.0 a chg 000:23 7.45v
verder met laden gaat ie niet met de nodige riedels wie je er bij hoort

die staat er niet bij lipo in het menu
maar op de lader staat het wel in text er op
1-6 zellen lipo/lilon
in het menu kan ik kiezen life bat/nimh batt/nicd bat/pb bat
lipo staat er niet bij in het menu

Dan zou ik de manual nog een keer lezen;) maar op LIFE mode, ga jij die lipo niet volkrijgen.. zijn 2 totaal verschillende accu kwa laden..

In life mode zetten, en dan doorzappen naar type.. zo te zien zijn ze t zelfde als de imax/turnigy dingen...

ik heb er geen manual bij zitten
ik moet alles maar proberen op geluk te doen
misschien iemand nog een tip over de lader hoe ik lipo accu,s kan laden

bedankt voor de zoek moeite ik zocht op x7 lader zelf en vond zelf niets
maar tot er dan onder andere namen ook deze lader werd gemaakt wist ik niet
vandaar tot ik ook niets vond . ik ben door de nerderlandse manual heen aan het zoeken geweest en moet bij een instelling komen lixx batt en deze instelling vindt ik niet ik vindt het een omslachtige lader om bij een bepaald soort accu,s te laden
is er nog een simpele lader wie dat wel kan waar alles makkelijker werkt om lipo te laden dan koop ik die lader wel en houdt deze lader voor de nimh accu,s te laden

ik heb zelf de Imax b6 ;) goedkoop en eenvoudig te gebruiken ;) je hebt er wel nog een 12v-5a voeding voor nodig en hij kan maar laden met max 5A ;)

Back