XXlite

hi,

net een eerste rompje in de mal gestoken , overmorgen het resultaat ...

ik had als 25gr als doel genomen maar deze zal eerder rond de 30 gram uitkomen denk .

normaal bouw ik licht en kijk naar het resultaat waar eventueel meer weefsel moet maar nu heb ik onmiddelijk veel extra weefsel gebruikt daar waar ik het schatte het nodig te zijn .

-kristof-


zo, we zijn nu 2 dagen verder en de eerste romp is uit de mal.

gewicht ver onder hetgeen geschat maar de staartbuis is dan ook onvoldoende sterk.

vanvoor is hij zoals verwacht erg sterk en ik denk niet dat ik ergens gewicht ga moeten besparen .

ik had 30 gr gerekend voor de romp+stabilopylon+kapje en denk wel daaronder te kunnen blijven.

op de 2de foto kan je zien dat de staartbuis net zo lang is als die van de helios(achterlijst van de vleugel gelijk gelegd) maar de neus en vleugelkoorde is dus beduidend korter.


ook heb ik nieuw weefsel ontvangen , uitermate geschikt voor de XXlite vleugelbekleding denk ik .

het gaat om 61gr/m² 1k spread-tow weefsel ,dit weefsel is gemaakt in japan en dit bedrijf heeft een patent op het maken van dit type weefsel .

het is erg dicht geweven en gemaakt van hoogwaardige vezels

foto's hiervan in het "nieuw weefsel" draadje

-kristof-

full


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik stelde me de vraag waar komt de werppin te staan hihi


hij is HLG , je pakt em onder aan de buik, en smijt hem gewoon (zoals de goeie ouwe tijd voor het DLG tijdperk!

@ Bart, ben je mal? :p DLGen zit me in de genen! welke vrouw wil zijn ventje geen 360° zien draaien met die (lekkere, in mijn geval) kont!?
(ik kan me wel een paar partners inbeelden... maar ik noem uiteraard geen namen!) maar we vervuilen Kristof Da Vinci zijn draadje!
 
hi,

een 2de romp zit in de mal , deze zal ongetwijfeld over de hele lijn sterk genoeg zijn, maar ze zal meer dan 2 a3 gram zwaarder worden.

peter c mag de XXlitespeed uitvoerig testen , maar hij zal nog een 2 tal weken geduld moeten hebben ....

-kristof-
 
Kristof had jouw bestelling voor de Lightspeed met veel tam tam aangekondigd op RC Groups, teneinde Joe Wurtz te overtuigen om er ook een paar te bestellen.


Yves
alles krikkens :shock:


neenee yves ge draait alles om ,
joe wurtz heeft al een bestelling bij me lopen , ik had gehoopt dat dit peter kon overtuigen:p:D
 
De ervaringen bij vrije vlucht modellen (zowel A-2/F1A als rubber/F1B) zijn dat toepassen van turbulentiemiddelen een positieve uitwerking op de vliegtijden heeft. Vooral bij kleinere koordes zoals Kristof ze gaat toepassen. De Re-getallen van DLG en F1A en F1B ontlopen elkaar niet erg veel. Draad op 5% op de bovenkant, gevolgd door een 5-tal zogeheten Invigorators van 1 mm breed en 0,3 dik werkt heel goed.

Je levert wel 10 meter in door de turbulentiedraden.
 
Volgens mij gaat het om vliegtijd...........

Dat heb je goed begrepen Jan. Hoe meer werphoogte, hoe meer vliegtijd (of kans om een bel te vinden).

Hoe je die "draad" ook noemt hij verraadt een lacune in de profiel weerstands balans.

Dus hoe minder draad, hoe meer hoogte.

Groetjes,

Jaap Rutten
 
Back
Top