Y/A f18 single

Discussie in 'EDF forum' gestart door Volunteer, 13 dec 2014.

  1. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    [FONT=&quot]Ik ben begonnen aan het verbouwen van deze F-18 van het merk Yellow Aircraft. Ik heb hem 2de hands gekocht. Hij heeft altijd gevlogen met een df105mm aangedreven door een nitro motor. De laatste eigenaar wou hem uitrusten met een turbine. Ik heb enkele plannen met deze F-18 die ik verder in dit bouwverslag zal behandelen. Ik benadruk wel dat hij semi-schaal zal blijven/worden dit omdat ik hem vooral wil gaan gebruiken om te leren vliegen met edf modellen.[/FONT]


    [FONT=&quot][​IMG]
    [/FONT]
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2014
  2. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Ben benieuwd!
     
  3. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    [FONT=&quot]Het eerste waar ik mee begonnen ben aan dit model is het strippen van het interieur. Er zitten hier dan ook een deel niet originele spanten en latten in. Plus ik ga ook alle servokabels en luchtleidingen vervangen omdat deze er uit zien als of ze hun beste tijd gehad hebben. Omdat in dit stadium van de bouw foto’s meer zeggen als woorden kan je ze hier onder zien.[/FONT]


    [FONT=&quot]Voor[/FONT]


    [FONT=&quot][​IMG][/FONT]



    [FONT=&quot][​IMG][/FONT]



    [FONT=&quot][​IMG][/FONT]



    [FONT=&quot][​IMG][/FONT]



    [FONT=&quot][​IMG]


    [FONT=&quot]Na

    [FONT=&quot][​IMG]

    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][​IMG]

    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][​IMG]

    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][​IMG]

    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][​IMG]

    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][​IMG][/FONT][/FONT][/FONT]
     
  4. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Hallo Volunteer

    Ik ken geen 105mm nitro ducted fan, meestal werden deze modellen met een Dynamax ducted fan aangedreven. Deze zijn 125mm diameter.
    Er zijn nu elektro versies verkrijgbaar van deze fan. De elektro versie is krachtiger als de nitro versie.
    Een andere optie is een E-Ramtec, beide EDF's kunnen tot ~9Kg stuwkracht gaan, de nitro versies kwamen nooit over 5,5Kg.

    Groeten

    René
     
  5. ruli edf

    ruli edf

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    17
    F18

    Hallo Volunteer,

    terug EDF vliegen?

    Ik heb nog steeds de HET-F15 die ik ooit van je gekocht heb.

    Weet je al welke fan je wil gebruiken en op welk gewicht je gaat uitkomen?

    Heb zelf de Y/A F16 die ik nog wil voorzien van een EDF dus ik ben benieuwd, de JETFAN 90 en 120 vind ik zelf beide interessant.

    Alvast veel succes!


    Gr

    Ruli edf
     
  6. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    @e-speed buffe

    Het kan goed zijn dat ik mis ben, ik berusten mij ook maar enkel en alleen op wat ik heb gevonden via de verkoper. De fan zelf zat er immers niet meer bij.


    @ruli edf

    Hey ja ik ben de heli's en drones even moe ;-) nee wou nog eens iets anders doen. Fijn te horen dat je de F-15 nog hebt. En de Y/A f-16 vliegt die goed?

    De fan wat ik daarmee ga doen dat weet ik nog niet ik dacht ook aan de vasafan 120mm met een HET Typhoon motor. Maar tegen dat het zover is in de bouw vraag ik wel de bevindingen van andere bouwers. Het gewicht van de meeste Y/A F18 die ik zie zitten zo wat rond de 6-6,5Kg dus ben eens benieuwt ik ga hem deze week eens wegen in de toestand hoe hij nu is.

    Met vriendelijke groeten

    Bert
     
  7. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Bert,

    Ik heb er ook zo nog één liggen, nieuw in de doos maar da wist je wel al. Gisteren kwam ik deze tegen: Vasa Fan 120 - 14 Blatt 120 mm Präzisionsimpeller aus Kohlefaser inkl. Motor - Neu !! Mss is deze wel iets voor in de F-18. Als ik voor de mijne een nieuwe fan moet halen, wat ook zo is, zal het wss de Jetfan 120 zijn met de HET 800-73-590. Deze kan 7.3 kg met +/- 95A op 12S; En als het niet genoeg is kan 14S ook nog steeds 9.6kg met +/- 128A. maar dan gaat het weer te zwaar worden vrees ik.

    Weet niet wat je met de retracts gaat doen, ze pneumatisch laten of ze elektrisch maken. Heb deze week deze binnengekregen: Turnigy 90 Degree All Metal Servoless Outward Operating Retract Unit 90 Size (1pc) Ze zijn 90° opgegeven maar uiteindelijk waren ze maar 85° maar denk niet dat dit een probleem gaat geven. Zal eens zien of ik wat foto's heb van mijn eerste die ik gebouwd heb. Had aan de neuspoot een versteviging gemaakt naar achter toe. Laat ff je e-mail voor de foto's.

    Ben
     
  8. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    [FONT=&quot]Het eerste werk van 2015. Ik ben begonnen met het maken van de rolroeren en de flaps. Daarvoor moest ik natuurlijk eerst deze onderdelen uit de vleugel snijden.[/FONT]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina