Y-kabel maken

Hallo ik wil 2 servo's op 1 aansluiting plaatsen, nou kan ik een y-kabel bestellen, maar het schijnt ook mogelijk te zijn om deze heel simpel zelf te maken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

mvg,

daphne en marcel

Als het past, dan soldeer ik de draadjes aan elkaar. Werkt prima!

Wel krimpkous gebruiken, anders raken de draden elkaar.

Je hebt niet gezegd waarvoor je die Y-kabel wil gebruiken. Voor ailerons moet het gewoon kleur op kleur, dan gaan je ailerons keurig tegengesteld aan elkaar (want de servo's zitten immers ook tegengesteld aan elkaar).
Maar voor een andere toepassing hoeft dat niet altijd zo te zijn... :confused:

Maar voor een andere toepassing hoeft dat niet altijd zo te zijn...
Maar dan is het ook geen Y-kabel meer ;-) (wordt het dan een I-J kabel :roll: :rolling: )

Los van waar je het voor wilt gebruiken; een Y-kabel werkt alleen door kleur op kleur te zetten. Iedere verwisseling maakt dat de boel niet meer werkt. Je kunt de draairichting van een servo niet omkeren door + en - om te keren....

Maar dan is het ook geen Y-kabel meer ;-) (wordt het dan een I-J kabel :roll: :rolling: )

Elke verwisseling betekent dat het niet werk en als je pech hebt rookt het . :mrgreen:

Daarom was mijn advies er een te kopen als je geen ervaring in solderen hebt . ;)

Word er schlecht soldeert gaat het je ook op kort of lang een kist kosten .
En dan is een Y-kabel goedkoper in de aanschaf.

Mvg Johan

goed solderen is wel een vereiste! anders heb je grote kans op storingen.
"goed solderen" en "prachtig solderen" is niet helemaal hetzelfde hoor. Er zijn mensen die prachtig kunnen solderen, dat lukt mij een enkele keer, maar ook als het niet zo prachtig lukt krijg ik het doorgaans wél goed aan mekaar.

soldeer.jpg

a. is goed
b. is fout
c. is fout

goed solderen is niet moeilijk. Je moet het laten vloeien en niet metselen.

Back