Ik heb vorige week een nieuwe gekocht.
De andere rechtop in de Vlaardingse klei gezet.
Schade viel uiteindelijk mee, maar een nieuwe bouwen leek mij toch minder werk.
Zonde, hij was zo mooi...
Zelfde afwerking weer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb vorige week een nieuwe gekocht.
De andere rechtop in de Vlaardingse klei gezet.
Schade viel uiteindelijk mee, maar een nieuwe bouwen leek mij toch minder werk.
Dat weet ik nog niet. Gewicht van de alu is toch een beetje aan de hoge kant voor zo'n klein model. Er is ook verf in de handel in verschillende metaaltinten, misschien ga ik daar eens mee experimenteren.
btw
De eerste spantjes zijn geplakt.
Kom eens op met die plaatjes!
Ik sta op het punt om ook een luik te maken, maar ik twijfel nog een beetje over de locatie.
Ik heb twee opties:
1 vanaf de voorrand vleugel (spant 4) t/m canopy
2 vanaf spant 3 tot vlak voor de canopy.
De eerste heeft als voordeel dat je makkelijk bij de ontvanger e.d. (die onder de canopy zitten) kan komen.
De laatste heeft als voordeel dat je goed bij de accuschacht kan komen en de accu (met velcrostrip) kan vastzetten.
Bram,
Maak me toch een beetje zorgen of dit wel goed gaat.
Zie een zaagsnede lopen van denk ik een lijk dat boven de vleugel zit, klopt dat.
Dit zal de romp flink verzwakken en snap oom niet helemaal de functie hiervan.
De accu moet namelijk zover mogelijk naar voren een luik op de neus van de romp is dan de beste optie, tenzij ik niet helemaal door heb.
Ziet er wel heel netjes gebouwd uit trouwens me complimenten.
Ton
De 2mm lightply ligger waar de ribben op gestoken zijn.Dankjewel WV! Je zegt dat de 'ligger' recht moet liggen op de bouwplank. Wat bedoel je met 'ligger'? Gewoon de helpformer?
JaBegrijp ik goed dat de vleugel dus gewoon over de helpformer mag worden gerold in de stand waarin deze ook onder de romp komt en dus niet ondersteboven?
Moet de vleugel trouwens ook recht liggen tijdens het rollen of mag de nog niet gelijmde zijde best omhoog steken terwijl ik de te lijmen zijde op de helpformer druk?