yak 54 e

idd roxxy zijn zeker niet slecht 11X7 @ 11,2 amp en 800gram trust :thumbsup:
gaat bangelijk op een funtana 8)

Ja, ik wist het dat die roxxy's niet op die Yak kan he ;)

ohh een 1/1 zwever das ook leuk 8)
heb eens met een falke mogen vliegen van een clublid, boven weelde moter af :D
ohhh man dat was kickkeuuh.

dat heb je mooi geraden :P
zie : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=48433

maar ja als ik zo uitreken, de totale kosten van die Yak
zal die rond de 500€ kosten vliegklaar en met 1accu pack maar dus...
Als me Chickse klaar is, zalt geen prob vormen Kwa tijd/money

ons clubke: www.faa-vav.tk
(Thuisbasis EBZR)

Nice die Chickinox!!!!
Respect! :D
Ah Weelde, daar ga ik in mei nog wedstrijd vliegen :D

Laat de Yak dan maar een extra motivatie zijn om door te werken aan de Chickinox :wink:

The Stoffel zei:
Nice die Chickinox!!!!
Respect! :D
Ah Weelde, daar ga ik in mei nog wedstrijd vliegen :D

Laat de Yak dan maar een extra motivatie zijn om door te werken aan de Chickinox :wink:

hehe dank je :)
wat voor een wedstrijd ga je vliegen?

jaa dat staat nu al vast dat ik als ik me chick klaar heb een groter toestel(modelbouw) koop :wink:

peter.c zei:
45 amp gaat te veel zijn gaat motor niet kunnen verdragen hij heeft zeker genoeg met 30 amp en 13x6.5 schroef

Dat had ik ook door :P

een ulm zie hier boven het bericht van airbus ,die heeft een andere link geplaatst waarop je een foto vind van een prachtige ulm ziet

Airbus,
die wedstrijd in Weelde is een zweefwedstrijd. Afstandsvluchten om ter snelst... Heb er vorig jaar mijn eerste wedstrijd gevlogen en heb de smaak te pakken :wink: Door het slechte weer hebben we toen wel maar 1 zwakke proef van 172km kunnen vliegen maar het was super spannend en een zaaaalig mooi spectakel vanuit de lucht! 8O

Hopelijk gaat het weer dit weekend wat beter zijn, dan kan ik de Yak nog eens uithalen... Ga wat testen met het zwaartepunt (naar achter)....
Heb er nu zo'n 20-tal vluchten op zitten en de Yak wordt alsmaar leuker naarmate je hem beter leert kennen :D
Ik heb het geluk gehad om met een paar top-3D toestellen van rond de 50cc motorinhoud te vliegen zoals de 2.2m extra 300 van composite arf en een nog grotere Yak-54 (thanks Chris!!!!! Ik kreeg er kippevel van! Zalig gewoon) en heb dus een beetje kunnen vergelijken. Ik moet zeggen dat er volgens mij weinig "kleine" toestellen zo dicht in de buurt qua prestaties als de Extreme Flight Yak-54! 8O

Ik heb ondertussen al wat zitten kijken naar mogelijke concurenten van de Yak. Zo is er de Katana 30S van Sebart, ontworpen door Sebastiano Silvestri dus geen twijfels over de vliegprestaties! De filmpjes op het net spreken voor zich 8)
En dan is er de hele 25e-reeks van Hyperion (cap, su-31, Yak-55, Edge-540) Maar van de vliegprestaties kan ik niets zeggen.
En niet te vergeten de Extra 300 van Extreme Flicht Rc zelf :!:

1 ding is zeker, ze komen allemaal van dezelfde fabriek! Tot in de kleinste details hebben ze dezelfde bouwwijze (motorsteun, vleugelverbinding, plaatsing van de servos, roerhoorntjes,... noem maar op!) 8O

hehe ooit ga ik ook nog eens zwever mee vliegen!
maar ja spijtig dat zo een gemeenschappelijke sport is he, voor miss 15 min in de lucht moet je er de hele dag meehelpen :?
ik ben liever niet zo afhankelijk.

hehe met een 50cc kist vliegen da kickt wel denk ik :wink:
heb nog nooit met een brandstof kist gevlogen dus :P

hee man die kistjes van Hyperion zien er ook wel nice uit :D

Hm mje tegewoordig zie je niks anders dan caps en extra's dus :P
als ik een kist koop ist die rode yak van extreme flight :wink:

Airbus,
Tja tijdens de basis opleiding zijn het wel regelmatig korte vluchten maar dat duurt maar 1 a 2 seizoenen, en je doet er meerdere per dag. In mijn 2de jaar was ik al vluchten van 5 uren aan't maken. En de laatste jaren vertrek ik niet voor minder dan 3 uren 8) Je bent inderdaad afhankelijk tijdens de start en voor en na moet je natuurlijk meehelpen maar ik vind dat juist leuk. Zo leer je veel mensen kennen... :D En in de lucht helpen we mekaar ook via radio en formatievliegen... Plus gewoon de uitdaging om weg te gaan en terug te geraken, 300km 400km en meer zonder motor en als je terug geraakt vieren met een "zoemertje" 280km/u 5 a 10m boven de bomen in downwind en weer optrekken tot 200m.... Hmmmmmm!!!! 8)
Maar ja, elke tak van de luchtvaart heeft zijn plus- en minpunten he. Als je het mij vraagt vind ik ze allemaal even mooi!!! Inclusief modelvliegen! :wink:

De Yak is inderdaad iets origineler... Buiten de Yak zou ik twijfelen tussen de Sebart Katana 30S en de Hyperion Edge 540... Maar ben benieuwd of Dortmund nog iets te bieden zal hebben :D

yak54ev2.jpg

Even mooi als mijn ex-vriendinnetjes maar luistert véééééél beter 8)

mijn yak heeft een span van 107cm bij 92 cm
ik vlieg hem met een typhoon 1510 en tsunamie 30 amp. regelaar en een 2200mah (15c) accu
en over dat bleu phoenix daar is mij ook niet veel van bekend( het stond mega groot op de doos)

Peter, als ik me niet vergis is deze Yak te verkrijgen bij Albatros en Wouters... Zal er volgende keer nog eens op letten.
Wes, hoe zijn de 3D-prestaties van dit toestel? Mooi toestelletje!

Voor de geïntresseerden, Extreme Flight Rc brengt binnen kort ook de Edge 540t en de Vanquish uit.
De Edge heeft een span van 1150mm dacht ik. Vergelijkbaar met de Extra 300
De Vanquish is een prachtig F3a precision aerobatics toestel in pocket-formaat. Vind het kleurenschema er maar ouderwets uitzien maar de vorm is machtig mooi. Een echt F3a raspaardje! En hij zou nog beter vliegen dan hij er uitziet. En aan dat kleurenschema valt altijd zelf wel iets aan te doen. We zijn ten slotte modelbouwers he :D

Back