Gisteren voor de eerste keer gevlogen met de Yak 54 van eflite;
Even ervoor de ontvanger geinstalleerd (Spektrum AR500) en een koppelingsstuk voor de batterij. Indien je hem BNF koopt zit er een 4S 2800 Mah lipo bij, maar de batterij van de Parkzone habu (4S 3200 Mah) past er ook in.. hoewel deze wat zwaarder is en het zwartepunt wat meer naar voor zit indien je deze gebruikt.
Mijn maat had al opgemerkt dat de uitslagen van ailerons, elevator en rudder zeer groot zijn op dit toestel. Ik ben wel gewoon om met de Extra 300 op volledige uitslag te vliegen... maar dit leek me echt te veel en ik besloot dus om voor the first time ever er de handleiding bij te halen en de aanbevolen low rates en high rates in te stellen...
En ben ik blij dat ik dat gedaan heb ! Had ik opgestegen met 100% uitslag, had de kans zeer groot geweest dat ik direct gecrashed was. Op 100% uitslag doet dit ding rolls sneller dan je met je ogen kunt knipperen... op het randje van onbestuurbaar indien je voor de eerste keer met de Yak vliegt. Zelfs met de uitslagen op 50% gaat het nog sneller dan met de Extra 300 op 100%. Expo is your friend
Ook leuk: landen is niet moeilijk - je kan vrij traag komen aanvliegen en hij blijft verbazend stabiel op lagere snelheden. Ook hooveren gaat vrij makkelijk... denk dat ik met deze vrij snel zal hooveren laag bij de grond, want in tegenstelling tot de Extra heb je hier genoeg power om vertikaal op te trekken als het dreigt fout te lopen !
Dit smaakt naar meer, en ik zal hier na verloop van tijd even graag of zelfs liever mee vliegen dan de Extra 300.
Videoclipjes volgen binnenkort, want mijn cameraman had denk ik gisteren weer gezopen, waardoor hij de "record" knop blijkbaar niet gevonden heeft op de camera...duh