Hoi,
Hier even een plakverslagje van een depron Yak 55 shockflyer.
Want... Het indoorseizoen staat er weer aan te komen.
Ik hoop hiermee ook wat tips en tricks op te doen... Dus laten we beginnen.
Het eerste wat ik gedaan heb, is de onderdelen lichtjes schuren, zodat de haakjes en dergelijke verdwijnen.
Heb hier nog geen foto's van, bedacht dat pas later.
Na het schuren heb ik de neus op het horizontale deel van de romp geplakt.
Na de neus is nu de vleugel aan de beurt, en wel voor een latje koolstof 3x1. Ik heb deze erin gelijmd met epoxy. De koolstofstaaf vastzetten met tape, zodat deze niet verplaatst, en blijft waar hij gelijmd wordt. Tevens met verschillende zwaardere voorwerpen het horizontale deel van de romp vlak gehouden.
Dit duurt ongeveer een 5 minuten, maar voor de zekerheid heb ik het 10 minuten laten liggen. (kamertemperatuur.)
Nu de koolstofstaaf goed droog is, is het eerste stuk van de staart aan de beurt.
Goed insmeren met UHU Por, of een andere contactlijm, zoals Cre-ation, die bij de Action verkrijgbaar is. Daarna even laten liggen (5/10 minuten), zodat het dadelijk meteen hecht.
Ook hier weer een zwaar voorwerp erop zodat het lekker horizontaal plakt, en je er geen rare bochten in krijgt.
Plaatsen van het gefixeerde deel van het stabilo gaat net zo… (Heb hier geen foto’s van).
Daarna op het hoogteroer de koolstofstaaf van 3x1mm ingebracht. Eerst even de randjes van de staaf glad geschuurd. Dan beide kanten van het depron insmeren met epoxy, zodat je de staaf aan beide kanten tegelijk kan lijmen.
Daarna laten drogen, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.
Even op een rijtje wat ik nu allemaal gedaan heb.
- Schuren (heel lichtjes);
- Koolstofstaaf in de vleugel ingelijmd met epoxy;
- Beide delen van de staart vastgelijmd met UHU Por;
- Hoogteroer voorzien van koolstofstaafje;
Hier even een plakverslagje van een depron Yak 55 shockflyer.
Want... Het indoorseizoen staat er weer aan te komen.
Ik hoop hiermee ook wat tips en tricks op te doen... Dus laten we beginnen.
Het eerste wat ik gedaan heb, is de onderdelen lichtjes schuren, zodat de haakjes en dergelijke verdwijnen.
Heb hier nog geen foto's van, bedacht dat pas later.
Na het schuren heb ik de neus op het horizontale deel van de romp geplakt.
Na de neus is nu de vleugel aan de beurt, en wel voor een latje koolstof 3x1. Ik heb deze erin gelijmd met epoxy. De koolstofstaaf vastzetten met tape, zodat deze niet verplaatst, en blijft waar hij gelijmd wordt. Tevens met verschillende zwaardere voorwerpen het horizontale deel van de romp vlak gehouden.

Dit duurt ongeveer een 5 minuten, maar voor de zekerheid heb ik het 10 minuten laten liggen. (kamertemperatuur.)
Nu de koolstofstaaf goed droog is, is het eerste stuk van de staart aan de beurt.
Goed insmeren met UHU Por, of een andere contactlijm, zoals Cre-ation, die bij de Action verkrijgbaar is. Daarna even laten liggen (5/10 minuten), zodat het dadelijk meteen hecht.

Ook hier weer een zwaar voorwerp erop zodat het lekker horizontaal plakt, en je er geen rare bochten in krijgt.
Plaatsen van het gefixeerde deel van het stabilo gaat net zo… (Heb hier geen foto’s van).
Daarna op het hoogteroer de koolstofstaaf van 3x1mm ingebracht. Eerst even de randjes van de staaf glad geschuurd. Dan beide kanten van het depron insmeren met epoxy, zodat je de staaf aan beide kanten tegelijk kan lijmen.

Daarna laten drogen, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.
Even op een rijtje wat ik nu allemaal gedaan heb.
- Schuren (heel lichtjes);
- Koolstofstaaf in de vleugel ingelijmd met epoxy;
- Beide delen van de staart vastgelijmd met UHU Por;
- Hoogteroer voorzien van koolstofstaafje;
Laatst bewerkt: