yak54 hobbyking

hoi allen,

Ik zit kijken bij hobbyking naar dit Yakje HobbyKing R/C Hobby Store : YAK54 EPP 3D Profile KIT (35.4in)

Nu staan er adviezen bij voor servo's ed met link, alleen voor de motor blijft het een beetje blank.
Wat zou daar op mogen voor motor?

de bedoeling is natuurlijk dat er ook wat vermogen is .
Heb al een poosje niet meer gevlogen en dat alleen met brandstof dus hier moet ik me nog inlezen.

De bedoeling is om snel wat te hebben weer om te vliegen.
2de vraag: de accu van mjn zender Spektrum dx7 is van het liggen overleden dus er mag een nieuwe in, nu zie ik zo vug niets staan op het net. Iemand suggesties wat hiervoor de vervanger mag zijn?

Alvast bedankt voor de goede raad.
Groet Peter

Peter

Welkom!

In het files gedeelte spreken ze over een 2212 motor met kV 1400

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/884891622X539655X53.PDF

wat tot een kandidaat leid via de search knop van HK

HobbyKing R/C Hobby Store : Scorpion SII-2212-1850KV Brushless Outrunner Motor

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883

Maak een nieuw topic voor je zender vraag anders loopt ie wat verloren tussen de rest (en je hebt meer kans op een succesvol antwoord)

Stevo

hoi allen,

Nu staan er adviezen bij voor servo's ed met link, alleen voor de motor blijft het een beetje blank.
Wat zou daar op mogen voor motor?

de bedoeling is natuurlijk dat er ook wat vermogen is .

Alvast bedankt voor de goede raad.
Groet Peter
Met een een dergelijk kistje moet je ongeveer een motor van 1/10 van het vliegklare gewicht kiezen en kV zo rond 1500.
Bovengenoemde motoren zijn dus een goede keuze en met de juiste prop(9 of 10X4.3) heb je ruim voldoende vermogen.
Ik vlieg een vergelijkbare kist van 350gram met 2cellen en die trekt al 600gram dus 1800Kv en 3cellen lijkt me wel erg heftig tenzij je met een veel kleinere prop gaat gebruiken en dan word hij veel te snel.;)

Dank je Stevo,
Stom van me dat ik de files niet gelezen had.
Ik moet weer wat ontroesten denk ik.
Voor de zender zag ik ook al wat staan zowel gewoon als met lipo moet mogelijk zijn. Eerst maar even onderzoek doen.
Groet Peter

Dat is misschien wel een goede leidraad om te onthouden Cdromflyer.
Zo zijn we in een paar stapjes al een stuk wijzer.
Bedankt alvast
Groet Peter

Back