Yeah racing setje Haperd

Vandaag mn 2dehands setje : Yeah Racing 5.5Turns brushless sensorless
in mijn bandit gestoken.

nu als je meteen vol gas geeft begint deze te haperen (niet te ratelen)

ik bedoel , hij komt op snelheid 1/4 van zijn max en dan valt de kracht precies weg en komt hij terug op 1/4 van zijn snelheid..
zo blijft die dat herhalen

begrijpje ??

nu als ik rustig aan mijn snelheid op bouw komt die wel aan zijn max. toeren maar das ook ni tof.. wil wheelies zien:rolleyes:

ik rijd gewoon met een in goede conditie nimh accu
(team orion 4500rocketpack 6cel) en nog een paar intellect batterijen en heeft bij elke batterije hetzelfde..

Wat kan het zijn ? heb de regelaar al ingesteld maar helpte niet veel

moet die motor ofzo opwarmen idk..:D

hopelijk weten jullie het!!

grtjs Olii

Heel simpel , je packs leveren niet genoeg power.....

Zodra je ineens volgas geeft trekt de set zoveel stroom dat het voltage instort en de regelaar ingrijpt , bouw je de snelheid langzaam op trek je minder stroom en stort het voltage dus ook niet zo hard in.

Wil je ineens volgas kunnen geven met een brushless set zul je over moeten op lipo's of hele goeie (wedstrijdkwaliteit) ni-mh's ;)

had net even goudcontactjes geinstalleerd. want er stonden eerst tamiyastekkers op.. nu gaat die egt al heel hard , maar heeft soms nog moeite om op toeren te komen.
als ik ineens volgas geef doet die het nu soms en soms niet.

ben net ook eens op volle snelheid overkop gevlogen zonder kap -_-'

maar de schade is beperkt allegeluk enkele krasjes op de bodyposts

Tamiyastekkers is sowieso een NO GO :!::!: Die hebben het al moeilijk met een beetje brushed motor en zijn afgezien van de standaard tamiya motor gewoon ongeschikt voor ons ;)

ik had dat ook aan de hand met ni-mh

dat was gewoon dat die niet genoeg power kon geven .

nu heb ik zippy's (lipo) en trakpower (lipo) veeeeeeeeel beter !

ik had dat ook aan de hand met ni-mh

dat was gewoon dat die niet genoeg power kon geven .

nu heb ik zippy's (lipo) en trakpower (lipo) veeeeeeeeel beter !

echt ?? Hmm mss wat lipo's aanschaffen dan want bij de nimhs valt die snel in zijn oude doen..

als iemand lipootjes heeft :rolleyes:

Het zou ook kunnen dat de cut-off ingrijpt die lipo's moet beschermen.
Bij lipo gebruik slaat deze af, of halveerd het vermogen, als de lipo tegen de 3v aankomt.

Bij gebruik van NiMh zakt het voltage bij vol accelereren drastisch in..Om daarna weer te herstellen. Met de cut-off op aan, komt de stroomvoorziening niet meer op peil, want de cut-off heeft al ingegrepen.

Probeer eens te kijken of de cut-off geactiveerd is en hoe je hem evt. uit kunt zetten.:mrgreen:

Vergeet niet dat een brushless setje altijd wat moeilijk kan doen als je vanuit stil stand gelijk volgas wil vertrekken. Zeker als de vertanding ook nog wat aan de zware kant is.

Yeah Racing setje = zoveelste Hobbywing kloon, dus met programmeerkaartje neem ik aan?

Dan kan je makkelijk aanpassingen doen :

->zoals reeds door anderen gezegd :

-cutoff zeker op 'off' stand voor nimh.

-en bij zo'n 5.5 motor de 'punch' verminderen, waardoor je spanning niet zoveel meer zal inzakken bij het starten uit stilstand.

-is sensorloos, dus altijd iets 'haperend' bij start...

succes!

Thnkzz voor de tips

mijn lader kan al lipo's laden das geen probleem ;)

ik had de esc al op cut-off gezet alvorens ik er mee ging rijden. en ja deze heeft een prograambakje :)

maar iets anders nu gisterenavond ff nog eens toeren en springt de auto af ikke al van 'Sh*******t ik wist al meteen dat mijn beveiliging was opgespronge , jep jep draadjes die dik genoeg zijn doorgesmoord.. nx ergers dan da hoor maar ik heb een vermoeden da mij batterij het niet aankan. wat denke jullie ..?

ziezo een van de dagen heb ik een lipo 2s
zal wel snel genoeg gaan he :)

en hopelijk nu geen probleme meer:mrgreen:

Back