Yellow Aircraft F-18 EDF

Discussie in 'EDF forum' gestart door benovitch, 6 sep 2009.

  1. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Eindelijk na iets meer dan een jaar werk is hij dan eindelijk afgeraakt mij Y/A F-18 omgebouwd naar 120mm EDF. Deze middag 3 vluchten gedaan, deze waren geweldig. Spijtig genoeg moet ik wel een beetje lood toevoegen om het zwaartepunt in orde te krijgen. Power is er meer dan genoeg en snelheid adembenemend.

    Ben

    probeer morgen foto's te plaatsen
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Gefeliciteerd met de maiden daar willen we natuurlijk alles van weten.

    :worship::worship:

    Ton
     
  3. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    krijg het maar niet klaar voor foto's te zetten
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2009
  4. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Je hebt toch 50 mb van je eigen provider? Als je ze daar op zet kan je een
    link maken.

    Hans.
     
  5. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Nu moet het lukken,


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Even een beetje uitleg over het toestel zelf, ongeveer een dik jaar geleden heb ik deze kist gekocht van een Duitser die reeds begonnen was met de ombouw naar turbine. Even op Google gezeten voor van alles en nog wat op zoeken over het model over eventuele conversies naar EDF. Niet direct iets gevonden dus dan zelf maar één en ander uit de mouw geschud, als eerste punt moest ik zien dat het zwaartepunt op zijn plek kwam door zoveel mogelijk gewicht naar achter te plaatsen, motor servo’s, regelaar zodanig dat ik vooraan nog wat speling had voor lipo’s. Nu alles af is blijkt dat er nog een beetje lood toegevoegd moet worden in de staart voor hem optimaal te krijgen, spijtig maar ja niets aan te doen.

    Het vliegen is fantastisch, snel, traag, het toestel luistert naar alles wat ik ervan vraag, nog enkele vluchten om hem gewoon te worden en maar hopen op goed weer.

    De aandrijving bestaat uit 12S 4900mA lipo’s een 110HV castle creations en een DS94 met Neu 1521-2Y motor goed voor zo’n 3600W volle bak
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
  6. franky

    franky

    Lid geworden:
    31 aug 2003
    Berichten:
    247
    Ziet er goed uit die F-18. Heeft hij ook retracts?

    Ik ben wel nieuwsgierig naar het opstijgen. Doe je dit van gras? en zo ja, houden de retracts zich op gras? Wat is de lengte van de baan die benodigd is om op te stijgen?

    Ik zie ook op de eerste foto, dat je meer gedaan heb met grote EDF fan's
    Op de achtergrond zie ik een aeronaut fan. Ik schat een turbofan4000, maar is moeilijk te bepalen op zo'n foto
     
  7. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Dag Franky,

    Inderdaad dat is een TF4000 met een Scorpion buitenloper 800KV motor, deze is voor mijn BVM F-16. Deze ligt voorlopig even aan de kant daar er wat herstellingwerken aan zijn.
    De F-18 is voorzien van pneumatische retracts, geen deuren, onze piste is een dikke 100m lang. Ben gisteren opgegaan met bijna geen wind en zonder flaps, dit vormde geen probleem. Enkel het zwaartepunt nog wat verbeteren en de wielen smeren voor een nog vlottere start.
    Ik zou zeggen kom gerust eens kijken op het plein bij ons moest je in de buurt wonen.

    Ben
     
  8. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Wel veel power nodig voor deze grootte en gewicht.
    De foto's gaan prima zie ik , alleen moet je ze nog een stukkie verkleinen want
    3mb voor een afbeelding is wel erg groot.

    Hans.
     
  9. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Heb het gemerkt, zal zien voor iets kleindere.

    Het toestel weegt vliegklaar 7,8kg dus die power voor een jet, veel ik weet het niet, ge kunt nooit genoeg power hebben :)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
  10. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    smokewinders

    Hallo,

    Sinds enkele weken ben ik op zoek naar een gepast systeem om rook op mijn F-18 mee te nemen, ik heb toen besloten om smokewinders te maken zoals deze gebruikt worden op de Belgische en Nederlandse demo F-16’s. ik ga gebruikmaken van rookpatronen die achteraan aan de smokewinder bevestigd kunnen worden.

    Ben

    foto's lukken voor het moment niet
     

Deel Deze Pagina