Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door h1975, 7 jul 2014.

  1. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    Op fora is nog weinig te lezen over de nieuwe 1:12 Racer series van Yellow RC. Hieronder mijn eerste bevindingen:
    Na lang wikken en wegen besloten om laagdrempelig in te stappen in de hobby. Ik had enige twijfel tussen een Kyosho Sandmaster of Axxe en de Yellow RC wagens. Met name het kostenaspect en het kunnen werken met gewone lipo’s hebben mij bewogen om toch maar eens te beginnen met een Yellow RC Rock Racer.

    De 4 verschillende wagens van Yellow RC zijn eigenlijk niet zo veel verschillend van elkaar. De Dune Racer heeft een rolkooi op het chassis staan, de rest heeft een kunststof bodyshell. Ophanging is allemaal in te stellen. Waar ze het meest van elkaar verschillen zijn de bandjes. Ik heb gekozen voor de Rock Racer vanwege de grotere banden en daarmee wat meer grip. Bandjes zijn overigens voor alle modellen te krijgen en uitwisselbaar.

    Op asfalt rijdt hij prima, maar wel gedoseerd versnellen om niet in een drift/slip te geraken. Op gras en zand geeft hij goed gas en komt de geclaimde 35 per uur prima op de teller. Gemeten met de Runkeeper-app

    Standaard worden de wagens geleverd met een 850 Mah Lipo. Daarmee kan mijn zoon (6) ongeveer 13 minuten rijden, zelf doe ik er 9 minuten mee ;)
    Nu is het mogelijk om een upgrade accu bij te kopen voor ongeveer 23 euro van 2000 maH. Rijtijden verdubbelen dan, maar de prijs vind ik persoonlijk aan de hoge kant. Met een Turnigy Nano-tech 1300 MaH 2s 20-40C werkt het ook prima en die zijn maar zo’n 6 euro. De rijtijd heb ik daarmee nog niet geklokt, dat komt nog.

    Wagentje is prima schoon te maken en met spatwaterdichte elektronica is het prima te doen om na een zandbak even de ophanging onder de kraan af te spoelen.

    Al met al een leuk ding. Hij doet in kwaliteit m.i. niet onder voor de vergelijkbare instapmodellen en het is een hele stap verder dan de gewone speelgoedwagentjes. er is prima op looptempo mee te rijden, maar dus ook op volle snelheid door te denderen. Springen gaat prima, maar driften ook :)

    Het bijgeleverde ladertje is wat aan de trage kant. De standaard accu neemt ongeveer 2 uur in beslag voordat hij vol is. Aan de snellader van de vlieghobby is hij in 54 minuten weer vol op 0,9 mA laadvermogen.
    Niet schrikken de accu wordt behoorlijk warm na een rondje rijden.

    Al met al een goede aankoop geweest denk ik. hoop lol al van gehad. zowel voor de kleine man als de grote man :D

    Hier een filmpje van de Rock Racer:
    aC383ipPZpU[/media] RC - Rock Racer - YouTube


    en nog een wat uitgebreider reviewfilmpje van RCblogNL van de Dune racer en Street racer:
    VM_P_X5wEXo[/media] RC 1:12 Dune Racer & Street Racer video review (NL) - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben benieuwd of dit eigen ontwerp is, of net als de lader die ze hebben, en ietsje aangepaste B6. Niet dat het verkeerd is, want die lader gebruik ik al een tijdje tot volle tevredenheid, maar dan weet je waar elders onderdelen te kunnen vinden.
     
  3. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
  4. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Ik heb ze gezien bij romulco, er zitten 1:10 banden / wielen op. hele toffe karretjes!!
     
  5. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Alleen mogen ze van mij wat meer pit hebben voor een 1/12...
    Natuurlijk, t is een instapmodel, maar vind het een beetje tussen speelgoed en echte wagentjes inzitten...
     
  6. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Brushless traxxas setje erin en een zwaardere accu mits hij een slipper heeft
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ja, nou is een hk 45a al genoeg voor zon dingetje hoor, je trekt heel die wagen uit elkaar, zit er zo plasticig uit...
     
  8. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Er komen vast wel hopups voor. Mijn wagen is ook gewoon plastic hoor maar inderdaad als ze nieuw zijn valt het erg op. Met alle tamiyamodellen precies zo
     
  9. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dat is de bedoeling ook. Zijn vooral bedoelt voor kinderen en of mensen die de rc hobby willen proberen. Bevalt het kopen ze wel duurder.

    Voor goed €100 kun je niet zoveel verwachten.
     
  10. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Je hebt gelijk: onderhuids zijn de Yellow-RC wagens hetzelfde, kleine verschillen in onderdelen om de kappen te laten passen, van side guards tot bumper en rolkooi, verder allemaal gelijk, op de banden na.

    Als instapper is het een topauto, helemaal compleet, alles erop en eraan voor maar €109,-.
    Voor kinderen zijn ze zeker erg leuk, als goedkoper alternatief voor de Nexxt serie van Kyosho, al krijg je daar natuurlijk ook wel even een niveau of 2 betere kwaliteit voor terug.

    Ze staan tevens op Bol.com en zijn natuurlijk op Yellowrcshop.nl te krijgen.

    Er is tevens mogelijkheid om hem met wat aluminium te upgraden:
    [​IMG]

    Misschien leuk als aanvulling, wat beeld:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Die zijn er al.
     
  11. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Zijn sinds 1 mei op de markt en gaan als warme broodjes.

    Wekelijks komt er een grote doos met nieuwe auto's en onderdelen binnen in Hollandscheveld.

    En binnen een paar dagen zijn ze weg.

    Tipje: de glijlagers ff vervangen, is de meeste speling weg.
     
  12. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Juist, het scheelt weinig van de 1:10, zelfde banden bijvoorbeeld als een buggy 1:10 en het is fun!!
     
  13. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands

    Ehm....ben nog nieuw... wat zijn glijlagers? en heb je een linkje naar een verkooppunt?
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    :google: maar eens op glijlagers en kogellagers. Gaat een wereld voor je open.
     
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Die dune racer doet me veel aan ARRMA denken, is dit een OEM? Voor beginners lijken me dit inderdaad fun wagentjes.
     
  16. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Dit is toch wat meer een stap onder ARRMA als ik er zo naar kijk (ken ARRMA niet). Absoluut een beginners wagentje, goedkope instap om iemand warm te maken voor het echte werk ;)
     
  17. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Erg leuke modellen idd. Doet me ook aan arrma denken. Opbouw is redelijk hetzelfde .pas geleden de arrma in handen gehad en ook de Yellow rc vandaag.

    Zou hem wel aan mijn 5 jarige zoontje toevertrouwen... :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2014
  18. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    Heb een Turnigy Nano-tech 1300 MaH 2s 20-40C getest. Rijtijd is dan 17 minuten
    Blijft leuk spul dit wagentje :)
     
  19. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Past die goed? Yellow-RC heeft zelf ook een 2000mAh LiPo:
    [​IMG]
     
    rigor mortis vindt dit leuk.
  20. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    Ja past prima en maar 6 euro bij HK. Heb je er drie van voor de prijs van de 2000 mah van Yellow RC ;-)

    Zie eerste post.
     

Deel Deze Pagina