YellowRc Dune Racer XL 1:8 Topic

Yellowrc het bekende merk van lipo`s en 1:12 electro auto`s en nu sinds kort een 1:8 dune buggy.
1.jpg

Dit Topic is bedoelt om ervaringen te delen van deze prachtige dune buggy.

Waarom heb ik deze buggy gekozen? Ik heb een jaar geleden [2015] mijn hele hobby opgeruimt. Maar het begon weer te kriebelen. Dus ik op zoek gegaan naar een model\merk die een compleet pakket had.Dus een 100% rtr auto zoals deze met lipo,lader,en de rest.
2.jpg

De buggy heeft een 60amp regelaar van Hobbywing en een 2750kv 3650 brushless motor.
Een 6 kg servo die netjes zijn werk doet. Maar ga je naar een 3cel 11,1v dan raad ik wel een 10 a 15 kg servo aan.
Een gyro die perfect zijn werk doet met het corrigeren van de wagen.

Hij is 28-06-2016 aangekomen. Het eerste wat mijn opviel was een degelijke contructie en de matriaal keuze.
De aluminium onderdelen die niet zacht aan voelde maar gewoon zo sterk als een hpi. Dit is later ook wel gebleken maar daar kom ik nog op terug. De kunststof onderdelen voelen ook perfect aan niet te zacht en niet te hard. Ik heb vele rc merken gehad zoals: Hpi,Vaterra,Kyosho,Tamiya,Lrp,Topaz,Jamara,Maverick,Traxxas,Ecxen Carson.

Ik hou het erbij dat het kwa onderdelen op Hpi niveau zit.

Speling is haast niet te vinden op de assen en stuur inrichting. Daar kunnen andere merken nog wel wat van leren.

Nu mijn eerste ervaring. Bij de eerste run kwam ik erachter dat de zenderset 3x niets voorsteld.
Naar zo`n 10 meter afstand begon de zender te storen en ging de buggy er volgas vandoor in zijn achteruit tegen een muur. Ik hield mijn hart al vast net een half uur in bezit en dan al schade (dacht ik).
Op het eerste gezicht zag ik mijn achterwiel schreef staan en de buggy stond helemaal schreef geparkeerd tegen de muur. Even goed kijken en wat zag ik mijn demper was los gesprongen, dus vast geklikt en mijn spoiler rechtgezet en alles was nog heel.

Ik had de zender en ontvanger van te voren gepaired dus daar kon het niet aan liggen.
Batterijen waren nieuw en de lipo accu was natuurlijk ook nog vol.

Hier heb je de zender aan de binnen kant.

IMG_20160704_172816.jpg
IMG_20160704_172926.jpg

Wat ik raar vond is dat er geen antenne inzit zoals de 2,4ghz zender hieronder.
IMG_20160704_175458.jpg

Misschien een fabricatie foutje? misschien dat iemand anders dat wel weet.
Maarja een nieuwe zenderset is al onderweg.

Hier nog wat foto`s van het rijden.
20160703_091829.jpg
20160703_091833.jpg
20160703_091849.jpg
20160703_091906.jpg
IMG_20160702_145147.jpg

Volgende update Komt er nog aan. Vragen of opmerkingen laat maar horen.

Laatst bewerkt:
Zeer gave wagen voor het geld. Kost weinig, maar wel helemaal RTR, grote 5000mAh LiPo, gyro erbij, kan ook op 3S, extra pinion voor 3S zit erbij & goed verkrijgbaar. Enige wat handig is om reserve te hebben zijn de YEL17043 front hub carriers.

Zender is inderdaad goedkoop en simpel, maar dat is ook niet zo raar. Deze hele auto incl. LiPo/lader/zender kost in totaal minder dan een goede zender kost, dus dan krijg je inderdaad een simpele zender. Maar je kan altijd de zender vervangen, het is gewoon een ontvanger die erin zit, niet zoals bij de 1/12 Yellow-RC wagens een ontvanger/ESC combo. Dus dat is mooi.

Er zit flink tempo in, en hij is inderdaad erg stevig, meer dan je verwacht van de wagen. Ik had bij aankondiging niet verwacht dat het zo'n degelijke auto zou zijn voor dit geld, boven verwachting goede auto.

Die front hup caries zijn zeker gevoelig voor speling. Of breken ze snel af?

Een 3s accu ga ik binnenkort bestellen kijken wat dat doet.
Ik bestel ook gelijk een gehard stalen 32dp pinion.
De standaard stalen pinion word snel scherp aan de tandjes.

Een zender heb ik ook een mooie kunnen bemachtigen.
Hot-Sale-Newest-font-b-Flysky-b-font-font-b-FS-b-font-font-b-iT4.jpg

Een flysky it4 touch voor 107 van ebay uit england.
Met 2x ontvanger,2xtelemetry set, en nog 2 channel uitbreiders.

Heb jij de buggy ook nog?

Heren,

Ik zit er aan te denken om ook deze buggy aan te schaffen. Dan de RTR versie zonder accu en zender. Die heb ik sowieso, en als ik het hier boven lees is dat beter ook. Zijn er in de tussentijd nog zaken boven water gekomen die aandacht behoeven, of waarvan je meteen reserveonderdelen mee zou moeten bestellen? Hoe houden zich bijvoorbeeld de tandwielen?

Back