Yge 120hv v4 10 en 12s set

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door hermor, 19 aug 2020.

  1. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Voor mijn lynx maak ik nu gebruik van een yge120hv esc. Dit omdat ik nog aan het uitzoeken ben welke headspeed icm welke setup ik def. wil gaan gebruiken. 6s voelt niet helemaal relaxed, alsof hij op zn tandvlees loopt.. maar op 12s werd mm toenmalige castle esc te warm. (op 6s handwarm)

    De Yge heeft active freewheeling en is beter bestand tegen een normaal gesproken minder gunstige (kleinere) throttleopening. Ook om die reden nu een setje 5s lipos aangeachaft. Nu heb ik ook nog 2 setjes 12s (2x6) De yge heb ik ingesteld op governer store met de 12s set.

    Kan ik nu zonder problemen de 10s set ook gebruiken en zal de esc toch naar het gewenste toerental gaan of moet ik per set(10 of 12) een andere "curve" gebruiken? heb gewoon een vlakke curve.

    Ik heb de cut off uitgezet want gebruik lipo sensors en tele om de spanning in de gaten te houden..

    iemand die daar een antwoord op heeft?
     
  2. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Wanneer je hem instelt met 12S en daarna vliegt op 10, zal de headspeed lager zijn (zo'n 17% lager, 10/12)
    Met 700 size heli's wordt dat ook nog wel eens gedaan met een 6 cel lipo. Normaal vlieg je op 12S bijvoorbeeld 2000 RPM, Wanneer je dan op 6S vliegt, zal je ongeveer op 1000RPM vliegen.

    Anders is het denk ik wanneer je bijvoorbeeld met de vbar governor vliegt. Dan zal hij (denk ik, nooit geprobeerd) altijd proberen het gevraagde toerental te halen aangezien je specifiek een toerental ingeeft, en geen percentage gas.

    Je kan ik jouw geval wel een andere gascurve kunnen programmeren. Bijvoorbeeld 70% en 84%
     
  3. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Als ik het goed begrepen heb slaat de Yge het maximale toerental op na de eerste keer optoeren tot het max toerental op 80% throttle zonder bladen.

    Vervolgens pakt de governer functie een percentage van dat toerental ongeacht het voltage. Dat zou inhouden dat het zolang de ruimte er is hij alsnog dat toerental wil halen. Echter.. ik heb geen rpm meter dus kan het niet goed checken...
     

Deel Deze Pagina