YGE (yep) governor store mode

Beste,

Ik heb een klein vraagje over het instellen van de governor van een YGE esc (dit geval een yep, maar blijft hetzelfde).

Je moet vliegen met een platt curve van +-85% zodat de governor ruimte heeft. De eerste vlucht stel je de governor in welk toerental hij moet draaien.

Maar moet je die eerste vlucht nu op maximale curve zitten (100%) of die van 85%? Ik twijfl hier nog even over.

alvast bedankt

Zou eerst de handleiding eens doorlezen want wat jij zegt klopt weinig van...
Programmeren met kaart,bladen eraf en met volle lipo de motor op 100% laten draaien tot er een dip in het toerental komt en het lampje uit is. Alles uitschakelen,bladen monteren en flat throttle curves instellen. YGE adviseert 80% als hoogste om je gewenste headspeed te krijgen,moet je veel hoger dan anders vertanden. En yep is niet hetzelfde als de yge,deze gebruiken de eerste versie firmware en sommige componenten zijn ook NIET hetzelfde. Gister weer 2 zien afbranden...goed spulleke...succes.

Zijn ook genoeg tevreden mensen erover, dus wil het alleszins wel eens proberen, ik vlieg met een 450, dus geen dure goblin ofzo.

En CC esc's branden ook uit, en daar betaal je wel de volle lap voor :)

Alleszins bedankt voor je uitleg, nu weet ik wat doen!

Ding is wel een kanon hoor, onder de batterij past het absoluut niet, dus ik heb hem vanvoor aan de zijkant hangen, ging nog netjes.

Natuurlijk werkt dat ook maar zonder controle over headspeed, dat is nu net het doel van governor je headspeed constant te houden ongeacht de omstandigheden.
Vandaar ook +/ 80% throttle om te kunnen bijsturen indien nodig.
Bij 100% is er geen ruimte meer tot compensatie mocht het toerental inkakken.

Back