Weliswaar nog bezig met de bouw van de Ultimate maar toch even een ARF-je ertussen door gepland.
De Active-90 leek me een leuke kist om de beginselen van het figuurvliegen wat beter onder de knie te krijgen. Voor de prijs (€139 in de aanbieding) kun je zoiets zelf niet in elkaar zetten dus daarom de gok maar gewaagd.
Wat foto’s;
Stabilo staat op de foto niet helemaal recht geloof ik…gelukkig mag ik die er straks zelf inzetten….
De specificaties;
Wing Span 65in /1650mm
Wing Area 775sq in / 50sqdm
Fuselage Length 65in / 1650mm
Flying Weight 8.3lbs / 3750g
Engine Required 4c 0.90 cu in
Radio Required 4Channels 5 servos
Key Features :
One of the finest ARF model airplanes on the market
Top quality balsa and plywood construction
Premium hand iron-on covering film
Comes with pre-painted fiberglass cowling and wheel pants by fuel proof paint
Fiberglass belly pan for housing tune-pipe
Comes with all hardware and accessories
Klinkt allemaal prachtig, vandaag was het zover en kon ik het met eigen ogen aanschouwen.
De transport doos was groot…behoorlijk groot zelfs want de vleugel bleek al te zijn samengesteld en is dus in 1 stuk vervoerd. Verder zat alles netjes in de folie, kwaliteit van de motorkap en wielkappen was dik in orde en de kit was compleet en voorzien van allerlei accessoires.
Als motorisering had ik oorspronkelijk een 20cc viertakt in gedachten maar ik zal even bekijken hoe ik dan met het zwaartepunt uit ga komen. De Saito weegt namelijk zo’n 1000 gram (is het oude model) Daarnaast beschik ik nog over een Magnum 18cc 2-Takt van 780 gram, dat scheelt nogal wat…we zullen eens zien…
De Active-90 leek me een leuke kist om de beginselen van het figuurvliegen wat beter onder de knie te krijgen. Voor de prijs (€139 in de aanbieding) kun je zoiets zelf niet in elkaar zetten dus daarom de gok maar gewaagd.
Wat foto’s;

Stabilo staat op de foto niet helemaal recht geloof ik…gelukkig mag ik die er straks zelf inzetten….

De specificaties;
Wing Span 65in /1650mm
Wing Area 775sq in / 50sqdm
Fuselage Length 65in / 1650mm
Flying Weight 8.3lbs / 3750g
Engine Required 4c 0.90 cu in
Radio Required 4Channels 5 servos
Key Features :
One of the finest ARF model airplanes on the market
Top quality balsa and plywood construction
Premium hand iron-on covering film
Comes with pre-painted fiberglass cowling and wheel pants by fuel proof paint
Fiberglass belly pan for housing tune-pipe
Comes with all hardware and accessories
Klinkt allemaal prachtig, vandaag was het zover en kon ik het met eigen ogen aanschouwen.

De transport doos was groot…behoorlijk groot zelfs want de vleugel bleek al te zijn samengesteld en is dus in 1 stuk vervoerd. Verder zat alles netjes in de folie, kwaliteit van de motorkap en wielkappen was dik in orde en de kit was compleet en voorzien van allerlei accessoires.
Als motorisering had ik oorspronkelijk een 20cc viertakt in gedachten maar ik zal even bekijken hoe ik dan met het zwaartepunt uit ga komen. De Saito weegt namelijk zo’n 1000 gram (is het oude model) Daarnaast beschik ik nog over een Magnum 18cc 2-Takt van 780 gram, dat scheelt nogal wat…we zullen eens zien…