Yorkshireman (maar dan een tikkeltje anders)

Droopy'ke

verslagschrijvers
Dag scheepsfreakjes,

Als je eens iets anders wil zien dan de klassieke Yorkshireman moet je eens kijken op de volgende site. Daar staan enkele foto's gepubliceert van mijn gemodificeerde Yorkshireman. Zo zie je maar dat je niet steeds bij het originele model uit de bouwdoos hoeft te blijven maar dat van tijd tot een beetje fantasie ook geen kwaad kan.
www.sightlines.ca/thetug/buildersgallery/gallery-luc.html

Veel kijkplezier :lol:

Groetjes
Droopy

erg mooi, waarvan heb je die hydrauliek cilinders gemaakt voor je hiab kraan? ik mis wel een overzicht foto van schip + waterlijn, kan zo niet goed details afkijken :D

groeten Casper

De HIAB kraan is een statisch model in wit metaal welke in het bouwpakket van de Yorkshireman zat bijgesloten. De cilinders zijn de originele onderdelen die bij de kraan horen.
Groetjes :wink:
Droopy

kan ik hier ook terecht met een paar vragen over de Yorkshireman ben er net zelf mee begonnen heb de twee assen er in, en ga nu verder met de opbouw

met de groetjes van jeff

Droopy'kes link zei:

Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Open de introductiepagina www.sightlines.ca en zoek naar koppelingen die verwijzen naar de informatie die u zoekt.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.
Klik op Zoeken als u naar informatie op het Internet wilt zoeken.

HTTP-fout 404 - Bestand niet gevonden
Internet Explorer

Hij vindt hem niet?

Ha Jeff,

Ik ben zelf ook net begonnen met het bouwen van de Yorkshireman (had hem al wel een tijdje op de plank staan), en nu bezig met het inbouwen van de schroefassen.
Begint redelijk op te schieten ware het niet dat net de het asje van het roer het begeeft, ga maar eens even kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Onderstaand nog wat linkjes wie weet heb je er wat aan.

http://www.sightlines.ca/thetug

http://www.modeltugs.co.uk/

Groeten Theo

ja dat is een mooie site, maar even een vraag mijn ene as staat 0,5 cm uit het lood moet ik dit aanpassen of heeft dit geen gevolgen voor de vaar eigenschappen.

Inderdaad, de link werkt niet.

Blijkbaar zit na 2 jaar de mot er al in. :evil:
Ik zal eens een mailtje sturen naar Frank Bayley en hem vragen of er iets met de site is gebeurd. Ik hoop dat hij (eigenlijk is het zijn vrouw Shanon die de site beheerd) tijd heeft om dit na te checken... als hij niet teveel met de fotografie bezig is. :?

roos010 schreef:
maar even een vraag mijn ene as staat 0,5 cm uit het lood moet ik dit aanpassen of heeft dit geen gevolgen voor de vaar eigenschappen.

Ik heb dit nog niet meegemaakt maar ik denk niet dat het voor je model veel verschil in de vaareigenschappen zal maken hoor.
Maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en de as terug mooi uitlijnen (nu je er nog bij kan komen).

De foto's van mijn Christel II (ex Yorkshireman) kunnen jullie hier bekijken.

Droop

ik heb vandaag al mijn assen er uit gehaald en begin op nieuw want ik was er ook achter gekomen dat mijn assen niet plat lag maar ligt omhoog liepen en na het testen is mijn straal buis los gaan zitten dus gaat morgen opnieuw beginnen maar gelijk een vraag is er mischien ook een duidelijke nederlandse gebruiks aanwijzing van deze boot

met vriendelijke groet jeff

Helaas is er voor de Yorkshireman geen Nederlandse handleiding voorhanden. De bouwbeschrijvingen van alle scheepsmodellen van The Model Slipway zijn enkel in het Engels opgemaakt.

Als je iets niet begrijpt van de beschrijving dan mag je me steeds een pb'tje sturen. Misschien dat ik kan helpen.

Droop

Hoi, Droop,

ben even via hier naar jouw Christel gaan kijken.
Als je enkele foto's gezien hebt, moet je even met je hoofd schudden om weer in de gaten te krijgen dat je te maken hebt met modelbouw en niet met een echt schip. SCHITTERENDE foto's. Da's na het modelbouwen een 2e gave van jou. Complimenten.

Groet,
Kees. :bye:

Enne, Droop, niet gaan blozen, want ik vind: ere wie ere toekomt.

@ Kees:

Fotografie is gewoon ook een hobby van me. :lol:
Bedankt voor de lovende woorden.

@ F.van Gent

Nee hoor, ik ben niet ziek geweest. We zijn gewoon ons nieuw huisje aan het bouwen en momenteel ligt door de administratieve rompslomp de bouw een tijdje stil en heb ik terug wat meer tijd om op het forum aanwezig te zijn. :wink:

En nu terug :ontopic:

Droop

Back