Roel van Essen
Forum veteraan
Het resultaat van: 4 weken bouwen - 7 jaar half gebouwd in de doos laten liggen - 2 weken bouwen, schilderen en camoufleren: De YPR-765 PRAT/V.
Het onderstel is de YPR PRI van AFV-Club, de Hammerhead-toren is die van een Canadees voertuig (naam is me even ontschoten) op Mowag-onderstel.
Toren is niet helemaal correct: de PRAT heeft een groot, rond schuttersluik, deze toren heeft een beduidend kleiner schuttersluik. Lastig, niet te corrigeren. Bovendien is het een "Basic-TOW" toren, dus zonder warmtebeeldkijker. Nou ja, dat laatste is snel opgelost.
Decals van NL-voertuigen erop, tot en met het embleem van het COKL (Commando Opleidingen Koninklijke Landmacht) en je hebt een instructievoertuig van het OCI (Opleidings Centrum Infanterie).
De reden waarom deze kit zolang in de kast lag?
Ik ben 6 jaar instructeur geweest op dit gebakje, en ik was bang dat ik de kit zou verprutsen....
Het onderstel is de YPR PRI van AFV-Club, de Hammerhead-toren is die van een Canadees voertuig (naam is me even ontschoten) op Mowag-onderstel.
Toren is niet helemaal correct: de PRAT heeft een groot, rond schuttersluik, deze toren heeft een beduidend kleiner schuttersluik. Lastig, niet te corrigeren. Bovendien is het een "Basic-TOW" toren, dus zonder warmtebeeldkijker. Nou ja, dat laatste is snel opgelost.
Decals van NL-voertuigen erop, tot en met het embleem van het COKL (Commando Opleidingen Koninklijke Landmacht) en je hebt een instructievoertuig van het OCI (Opleidings Centrum Infanterie).
De reden waarom deze kit zolang in de kast lag?
Ik ben 6 jaar instructeur geweest op dit gebakje, en ik was bang dat ik de kit zou verprutsen....