Yuneec Q500 Typhoon quadcopter RTF

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jan Belt-CP V2, 20 jan 2015.

  1. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Iemand van hier al ervaring met de Quad?

    Yuneec Typhoon Ready to Use Quadcopter.
    Wordt compleet geleverd en je hebt verder niets nodig.
    Verander je perspectief met de Yuneec Q500 luchtfotografie en videografie (APV) systeem.
    Het systeem is 100% in de fabriek gemonteerde en testgevlogen.
    Wordt geleverd met een 3-assige CGO2-GB camera die full HD 1080p video registreert en 12 megapixel foto's maakt.
    De ingebouwde digitale video downlink levert streaming video, die kunnen worden bekeken op het scherm van de ST10 zender.
    Ook worden de vlieggegevens op het scherm weergegeven (hoogte, snelheid, afstand etc.)
    Met de Q500 is het nog nooit zo eenvoudig geweest om fantastische foto's en videobeelden vast te leggen voor een breed scala van toepassingen.
    Bijna alle quadcopters werken met het GPS systeem. De Q500 ontvangt naast het GPS systeem ook het Glonass systeem. Hierdoor is de een stuk nauwkeuriger en heeft die vaak ook binnen ontvangst.
    De Q500 kan ook in de smartmode stand gevlogen worden. In deze stand volgt de quadcopter de zender. Dat betekent dat hij je letterlijk volgt als je loopt, fietst etc. Verder heeft die ook een coming home functie.
    Specificaties Q500:
    Diameter (zonder rotorbladen): 565mm.
    Hoogte 210mm.
    Gewicht met accu: 1700 gram.
    Vliegtuig is 20 to 25 minuten per accu.
    Wordt geleverd met een 10 kanaals zender met 4,5" touchscreen scherm (2.4GHz met 5.8GHz video downlink met OSD), 2 stuks 5400mAh 3S 11.1V LiPo en lipolader. Verder worden er 4 stuks reserve propellors en een 8GB mini SD kaart meegeleverd


    [media=youtube]y68C4hs3Mt0[/media]



    [media=youtube]TK2L5rp-GjU[/media]



    [media=youtube]gyh7Kae6WZQ[/media]




    [media=youtube]Tx_yuFKONiw[/media]




    Jan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. TheRicolaa10

    TheRicolaa10

    Lid geworden:
    30 mei 2014
    Berichten:
    71
    Geen ervaring met de quad, wel de gimbal & camera.
    Zie hieronder het resultaat.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp


    Ik vind dat helemaal niet verkeerd, ik denk er hard over de Yuneec Q500 Typhoon aan te schaffen naast de 350QX die ik ook bezit;)


    Jan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Volg het toestel al een poosje via een duitse pagina.
    Mooi toestel met zo te zien een mooie gimbal!
    Ben benieuwd naar de zichtbaarheid van het scherm in de zon en de uitbreidingsmogelijkheden zoals waypoints enz.
     
  5. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    is die gimbal ook los te koop??
    kon hem zo 123 niet vinden.

    gevonden is met iets te duur.
     
  6. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
  7. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    NEW YUNEEC Q500 TYPHOON V2


    Zover bekend zijn dit de verschillen met de V1



    1. grotere LCD-scherm op ST10
    2. langer vluchttijd
    3. 4 k-camera




    Jan
     
  8. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    In dit filmpje wordt al gesproken over een nieuwe betere camera die in de lente verwacht wordt, misschien is dat dan de versie V2 met nog wat meer verbeteringen:(

    [media=youtube]dpKQpJPJSvc[/media]




    Jan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Beste Jan,

    Waar haal jij de info vandaan m.b.t. tot het grotere LCD scherm op de ST10?

    Groet!
    Dward
     
  11. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Er gaat een nieuwe Yuneec Q500 komen, maar dit is geen V2 oid. Het is gewoon een andere editie met een 4K camera, groter display in de zender, en een andere prijs. Prijs is rondom 1800 euro, en dus totaal niet te vergelijken kwa prijs met de huidige Q500.
     
  12. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    En hij zou wat langer kunnen vliegen op een accu;)


    De prijzen zie je van dit type quads toch al stijgen door verandering van de koers van de Dollar t.o.v. de Euro



    Jan
     
  13. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ik ben van plan om de Q500 aan te schaffen, maar ik heb gelezen dat er problemen zijn met de zenders, de een wel de andere niet, het schijnt dat bij sommige zenders de ventilator van de koeling aan blijft staan en niet vanzelf meer uitschakelt, dus ik wacht nog heel even. Ik bezit ook de Blade 350QX3 BNF deze bevalt mij ook heel goed, veel beter dan zijn voorgangers, de 350QX en de 350QX2.

    Groet van Martin.
     
  14. Martijn G.

    Martijn G.

    Lid geworden:
    5 apr 2015
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Rijssen, OV
    Hoi Martin,

    Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van de Q500 en ik ken deze problemen niet.
    Gezien de reacties die men overal rond strooit over de support van Yuneec gok ik zo dat ze je zonder pardon een replacement aanbieden.
    Ik hoop de support nooit nodig te hebben maar de verhalen zijn iig goed :)

    Verder is het een heerlijke quad, super stabiel en het schiet nog eens leuke plaatjes ook nog. Aanradertje!
     
  15. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    NEW Yuneec Q500+ Typhoon

    https://youtu.be/JkppiepYldo

    Yuneec Typhoon+ Ready to Use Quadcopter. Nieuwe versie met verbeterde 16MP camera, ST10+ zender met 5,5" scherm en Steadygrip Hand Held! Deze versie wordt zonder koffer geleverd.
    Wordt verder compleet met 2 accu's en extra propellors geleverd en je hebt verder niets nodig.
    Verander je perspectief met de Yuneec Q500+ luchtfotografie en videografie (APV) systeem.
    Het systeem is 100% in de fabriek gemonteerde en testgevlogen.
    Wordt geleverd met een 3-assige CGO2-GB camera die full HD 1080p video registreert en 16 megapixel foto's maakt.
    De ingebouwde digitale video downlink levert streaming video, die kunnen worden bekeken op het scherm van de ST10+ zender.
    Ook worden de vlieggegevens op het scherm weergegeven (hoogte, snelheid, afstand etc.)
    Met de Q500+ is het nog nooit zo eenvoudig geweest om fantastische foto's en videobeelden vast te leggen voor een breed scala van toepassingen.

    Bijna alle quadcopters werken met het GPS systeem. De Q500+ ontvangt naast het GPS systeem ook het Glonass systeem. Hierdoor is de een stuk nauwkeuriger en heeft die vaak ook binnen ontvangst.
    De Q500+ kan ook in de smartmode stand gevlogen worden. In deze stand volgt de quadcopter de zender. Dat betekent dat hij je letterlijk volgt als je loopt, fietst etc. Verder heeft die ook een coming home functie.
    Specificaties Q500+:
    Diameter (zonder rotorbladen): 565mm.
    Hoogte 210mm.
    Gewicht met accu: 1700 gram.

    Vliegtuig is 20 to 25 minuten per accu.
    Wordt geleverd met een 10 kanaals zender met 5,5" touchscreen scherm (2.4GHz met 5.8GHz video downlink met OSD), 2 stuks 5400mAh 3S 11.1V LiPo en lipolader. Verder worden er 4 stuks reserve propellors en een 8GB mini SD kaart meegeleverd.
     
  16. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    Hallo allemaal. Ik vraag mij af of er al mensen zijn die deze yuneec q500 al reeds in hun bezit hebben en wat hun ervaringen zijn. Verder kan ik nog niet zoveel gebruikers ervaringen ontdekken op dit forum voor wat betreft dit specifieke model. Ben wel zeer geintreseerd.
     
  17. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb er heel even mee gevlogen op de Gadget Show live in Birmingham vorige maand. Erg degelijk cameraplatform moet ik zeggen en die gimbal en camera is geweldig.

    Overigens, de Blade 350QX V3 is ook een behoorlijke sprong vooruit. Ik ben nog steeds happy met mijn oude met geflashte software, maar er is duidelijk naar de klachten geluisterd en zover mogelijk verbeterd.
     
  18. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    Als ik zo hier en daar lees over verschillende modellen en merken zie ik toch weer hier en daar wat merkgerichte en model specifieke probleempjes en oplossing daarvan. Ik ben voornemens om een geheel komplete multicopter aan te schaffen en neig om voor de yuneec q500 te gaan. Deze zal ongetwijfeld ook wel zijn kenmerkende beperkingen hebben en/of probleempjes, echter ben ik nog in afwachtende houding hiervan. Mss dat er toch in de loop van dit jaar wat meer langs komt betreffende dit, naar mijn inziens schitterende, model. Maar ga toch eens surfen naar aanbieders en prijzen.
     
  19. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb nu de Yuneec Q500+Typhoon ineen hele mooie koffer, hij vliegt heel gemoedelijk en de camera maakt hele mooie beelden, wat wel een probleem is, is het scherm in de zender nu 5,5inc inplaats van 4,5inc bij de Q500 deze is bij veel zonlicht met het zonnescherm voor mij nog niet goed zichtbaar.

    Jan
     
  20. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dag heren,

    Ik ben inmiddels ook al een trotse eigenaar van de Yuneec Q500+ Typhoon met 2 lipo's, koffer en steady grip handheld. Ik heb hem op mijn verjaardag 29 april gekocht bij TopRc in Uden dus,vlieg ik er al een tijdje mee en ben er zeer tevreden over, vooral de 16mp camera vind ik fantastisch, maar je moet wel een beetje snelle computer hebben om de filmpjes af te spelen want zelfs in 48 frames per seconde lukte het met mijn laptop niet om ze af te spelen, maar gelukkig lukt het met m' n tablet wel. Je kunt kiezen uit 48,50 en 60 frames per seconde op te nemen en met m'n tablet kan ik filmpjes van 60 frames p/s afspelen en dat is echt super kwaliteit. Verder kan een kind er mee vliegen, zo gemakkelijk vliegt de Q500+, verder heb ik met de 5,8ghz wifi video verbinding al afstanden van 550 meter gehaald zonder dat de verbinding verbrak,maar dat is wel een beetje afhankelijk van de weersomstandigheden en dergelijke. Ook heb ik hem gelijk aan de computer gehangen om de maximale hoogte en afstand te vergroten, ik heb de maximale hoogte op 300 meter en de maximale afstand op 750 meter geprogrammeerd en dat werkt prima, het gps systeem werkt ook erg goed, meestal heb ik bij elkaar 30 satellieten en ik heb ook nog niks over fly aways gelezen, het leukste is om hem in atti mode , dus zonder gps te vliegen dan haal je snelheden van 70km/pu en is hij niet meer zo tam,maar veranderd de Q500+ in een beest. Verder vind ik de telemetrie ook erg handig en de follow me en de look at me functies zijn ook grappig en het werkt ook nog best goed zelfs. Op de lipo's staat 5400mah,maar ik laad ze op met een digitale Robbe oplader en zag dat er soms bijna 6000mah bijgeladen werd, vreemd???? Maarja het zal wel goed zijn. Ik ben er wel achter dat de Q500+ niet van veel wind houdt, dus kijk daar een beetje mee uit.
    Mijn conclusie is dat het een top drone is en z'n geld echt waard is en ik zal snel een filmpje op dit topic plaatsen.

    Groetjes van Martin van der Heijden.
     

Deel Deze Pagina