YUNEEC TYPHOON 500 4K

Goedemiddag.

Mijn naam is Ingo Mom en ben zojuist lid geworden van dit FORUM.

Als het mogelijk is heb ik direct een vraag:
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de YUNEEC 500 4K
Ik heb nu ongeveer 6 vluchten gemaakt en er zijn mij een aantal dingen opgevallen.

• Mijn batterijduur komt niet verder dan 14 minuten (beide batterijen).
  • Tijdens het bekijken van de beelden blijkt dat de gimbal schokt indien ik deze naar beneden wil laten kijken. Ook na het bewerken van de video blijft dit het geval.
Heeft iemand antwoord op mijn vragen dan hoor ik dit graag.

Groet Ingo.

Welkom Ingo :-). Ik ken zelf deze quad niet...14 minuten is best ok lijkt mij...hoeveel zit er dan nog in per cell ? Vaak is ook het weer ( wind) en je vliegstijl een factor voor de vliegduur. Fabrikanten roepen vaak, ja 20 minuten....dat dat dan in een stille hoover in een hal is vertellen ze er natuurlijk niet bij ha ha.

Wat betreft de gimbal, moeilijk te zeggen zonder het te zien...maakt hij een soort schietbeweging heen en weer ? Vaak doet een gimbal dat als het bereik van pitch/yaw/roll net iets te hoog/ver staat ingesteld. In jou geval kan het zijn dat je misschien het pitch bereik wat omlaag moet. Kijk ook eens of de gimbal niet toevallig een servokabel meeneemt in de draai die net te kort is, dan schiet een gimbalmotor soms ook van in de stress :-).

Er is trouwens ook een heel draadje over deze quad :

http://www.modelbouwforum.nl/threads/yuneec-q500-typhoon-quadcopter-rtf.223639/

Welkom Ingo :). Ik ken zelf deze quad niet...14 minuten is best ok lijkt mij...hoeveel zit er dan nog in per cell ? Vaak is ook het weer ( wind) en je vliegstijl een factor voor de vliegduur. Fabrikanten roepen vaak, ja 20 minuten....dat dat dan in een stille hoover in een hal is vertellen ze er natuurlijk niet bij ha ha.

Wat betreft de gimbal, moeilijk te zeggen zonder het te zien...maakt hij een soort schietbeweging heen en weer ? Vaak doet een gimbal dat als het bereik van pitch/yaw/roll net iets te hoog/ver staat ingesteld. In jou geval kan het zijn dat je misschien het pitch bereik wat omlaag moet. Kijk ook eens of de gimbal niet toevallig een servokabel meeneemt in de draai die net te kort is, dan schiet een gimbalmotor soms ook van in de stress :).

Er is trouwens ook een heel draadje over deze quad :

http://www.modelbouwforum.nl/threads/yuneec-q500-typhoon-quadcopter-rtf.223639/

Schiksie.

Bedankt voor jou antwoord.
v.w.b. de afstelling van de ptch/yaw/roll afstellen zou ik niet weten he dat moet. Wel heb ik de firmware updates gedaan aan de zender en het AV. Voor de volgende vlucht zal ik nog een compass kalibratie doen en kijk ik of het hiermee opgelost is. Ik heb gekeken of de gimbal kruipt tijdens het bedienen terwijl hij op de tafel staat maar op het blote oog zie ik er niets verkeerds aan.
Ik zal het je laten weten indien die vlucht gemaakt is.

Groet Ingo.

Back