zagi brushless, welke motor?

he
ik wil mijn zagi brushless maken en zit te twijfelen tussen een kontronic fun 400-23 en fun 400-28
welke van de twee kan ik het beste pakken en welke prop
er zou een kokam 2000 3s op gaan en een cc phoenix 35
groeten

Je vind een Typhoon 6/20 geen optie? Ik twijfel er ook over om een brushless motor op mijn zagi te zetten, maar ben er nog niet helemaal over uit. Wat is nou het best te gebruiken? Dit tegen vriendelijke prijs/performance verhouding.

Ik heb goede ervaring met de Plettenberg Freestyle 20 en een Schulze regelaar. Wel een beetje dure combinatie.

Tevens heb ik een typhoon 15/10 met een Kontronic regelaar. Hiermee een slechte ervaring. Motor slaat heel vaak af.

Beide draaien ongeveer 10.000 tpm met een 8*6 prop en 3s lipo en zijn wat betreft vermogen passend bij een Zagi.

Ik heb een Axi 2212/20 ;) met een 8.5x4.5 klapprop gaat dat met 550 gram verticaal!! Vliegtijd met kokam 2000 HD normaal 15-20 min lekekr klooien en 30 min erg rustig vliegen ;)

die typhoon is dat een buitenloper want ik ben op zoek naar een binnenloper
die axi is ook een buitenloper maar dat past dus niet
moet ik zorgen dat ik met die kontronic op 10000 toeren kom met een 8*6 prop
als dit goed is dan kan ik dus kijken welke van de kontronic motoren ik moet hebben om vericaal te gaan
groeten

Ik heb ook zagi met borsteloos gevlogen.
Maar ik vind er dan wel een beetje lol af.
Ik vloog met een mega 16/15/4 met een 3 op 1 vertraging en 8 cellen.
een 10 X 6 prop en 10.000 toeren dacht ik.
Maar als je gaat raggen met amdere zagi's is er weinig lol meer aan.
En voorals als ze je dan uit de lucht vliegen koste me mooi een vertraging :cry:

Wat ook erg leuk is een zagi slepen met een motor vliegtuig met een flink lang touw, das echte lol.
Proberen de staart van de motor kist om te trekken :lol:

Ik had er graag nog een keer een partijtje achter mijn husky gehad.
Dus stuk of 4 tegelijk en dan jullie raggen en ik slepen.
Volgens mij kan je dan bijna niet meer vliegen van de lach

Bertus zei:
Ik vloog met een mega 16/15/4 met een 3 op 1 vertraging en 8 cellen. een 10 X 6 prop en 10.000 toeren dacht ik.

10.000 rpm? Heb je dat gemeten?
Ik denk eerder aan 7500, maar dat is ook ruim voldoende voor een zagi.

Zagi is vergeleken met een pylon racer of mini-warbird geen snel model. Het is dus gunstiger om niet hoogtoerig te gaan.
In gevraagd geval is de 400-23 dus gunstiger dan de 400-23 omdat er net iets grotere prop op kan.

Typhoontje 6/20 is trouwens helemaal niet verkeerd. Mischien iets lastiger met inbouw.
Neem dan de 15/10 met 8x6 prop (liefst APC-E). Met 3s lipo rond 15A en moet vertikaal kunnen. Anders met 9 x6 prop tot 20A

8.5x4.5 trekt 16A en gaat dan inderdaad verticaal ;) Maakt wel een hoop herrie hoor... zo'n 8 inch prop achter de vleugel ;)

Maar een buitenloper is echt niet zo lastig te monteren.

`hoe wil jij die buitenloper dan monteren dan?
zonder al te veel poespas zal ik maar zeggen
een typhoon is dat dan een buitenloper want kan er maar weinig info over vinden

Had er vroeger een Mega 16-15-4 op met 6x3 prop...
Veeeel power ;)

De Het RC 4 turn is vergelijkbaar en kost weinig bij www.rbckits.com in Boskoop

buitenloper, de makkelijke manier :

Je hebt een plankje met 2 3hoeks latjes waarop / tussen de normale speed 400 ligt normaal. Aan de achterkant is dat recht, anders maak je het recht ;). Daar lijm je dus 2.5mm triplex tegenaan. Gaten erin boren, motor erop en klaar :)

EDIT: Hier kun je mijn setup nog een beetje zien : http://avio-eelde.nl/getimg.asp?type=full&PhotoID=1004

Ik maakte een tikfout ik heb een 16/15/2
Maar daar was weinig aan een beetje te

ok denk dat ik voor een typhoon ga mede omdat deze nog betaalbaar is
waar kan ik deze het beste bestellen
moet een beetje snel binnen zijn want wil snel weer verder kunnen

een typhoon 15/10 heeft een kv van 1500
op 3s is dat dus 11.1x1500=16650
is dat niet een beetje veel voor een 8x6 propje?

aha das dan eigenlijk onbelast die 16000 toeren
eigenlijk wel logisch
en met 10000 toeren is een 8*6 prop wel rendabel
wat is nu dan het vershcil tussen typhoon 15-10 en 15-13 en 15-14

nou ik heb een typhoon 15/10 gekocht en een tsunami 30 en lipo's 3s 1500mah en 9*6 prop
moet als een raket gaan hoop ik
bedankt iedereen voor de hulp

roberco zei:
nou ik heb een typhoon 15/10 gekocht en een tsunami 30 en lipo's 3s 1500mah en 9*6 prop
moet als een raket gaan hoop ik
bedankt iedereen voor de hulp
Hiermee raakt het 1500 pack denk ik overbelast. Hoeveel A kan dat pack leveren?

Back