Zagi ervaringen

• Topicstarter Topicstarter Gizmo
  • Startdatum Startdatum
G

Gizmo

Guest
Hallo

Ik heb de bouwtekening gebruikt maar na drie mislukte pogingen heb ik alles aan de kant gedaan schoon gemaakt. En ben van plan om een zagi pakket te kopen.

Nu is mij vraag:
1. hoe is het te bouwen z'n zagi pakket? Moeilijk of makkelijk welke problemen of tips.
2. hoe is het vliegen met een zagi als beginner? Hoe zijn jullie ervaringen.

Graag antwoordt want ik heb al in de planning om een Zagi 480-si te bestellen bij shamrock.

wij snijden ze zelf
ik doe het dan samen met men vaderhij wil wel is 1 van de 20 verkeerd gegaan
hoe doe jij het dan

ik heb zelf nog nooit een besteld trouwens

Ik heb 1 zagi pakket besteld en je hebt hem zo vliegend :) Ik kreeg het pakket op de club en 2 uur later vloog hij. Delen tegen elkaar plakken, houten motorschot ertussen lijmen. Servo openingen uithollen en stuurstangen maken en vastzetten edg. Plaats voor ontvanger en motor uithollen en spullen plaatsen. Gat voor accu maken. Neus intapen. Wingtips erop plakken en klaar :) Niet veel werk, ook niet lastig.

Nou ik heb een Zagi XS pakket gekocht. Ik ga er morgen mee aan de slag.
Maar nu stuit ik al op een probleem. Hoe Laad ik die accu op. Er zit gewoon een eigen stekker aan van de Zagi maar die kan ik niet koppelen aan de andere stekker.
Hoe hebben jullie dat opgelost? Of zijn er ook van die stekkers te verkrijgen?

Hebben al die amerikaanse modellen andere aansluiting en stekkers dan wij?

Misschien is het handig om te vertellen wat je PRECIES bedoelt! Zat de lader bij de Zagi? Zo ja, dan zal hij waartschijnlijk op 110V moeten.

Zit er op de accu of op de lader uitgang een verkeerde stekker? Zo ja, wat houdt je tegen om er de goede aan te solderen??

Marijn

Gizmo zei:
Hebben al die amerikaanse modellen andere aansluiting en stekkers dan wij?

Er zijn bij de dealer contra stekkers te krijgen, ik denk dat de verkoper dit is vergeten te zeggen.

Dit zijn deans pluggen en kunnen zo'n 80A aan. Zou gewoon bij de winkelier verkrijgbaar mioeten zijn.

Bij de zagi FIXX zat er een laadkabel? vreemd dat deze er niet bij zat...

@buc

er zat geen laadkabel bij de Zagi XS. vind het ook een beetje vreemd als bij de Fixx wel een laadkabel bij zit.

Ik ga de stekker toch verwisslen voor een ander want ik wil ook lipo's gaan vliegen.

Mijn Zagi xs is bijna af door omstandig heden kon ik niet veel bouwen.
Maar de foto's krijgen jullie binnekort tezien van de Zagi xs.
En met die storm wind van Ivan zal het even duren voor dat ik kan gaan vliegen.

Ik ben vanmorgen de hele tijd bezig geweest om de Zagi de lucht in te krijgen. Het lukt me steeds niet. Ben als met die batterij aan het klote geweest.
Wie zou mij daar tips over kunnen geven. En hij stuur ook zo slecht? komt dat omdat de rolroeren niet goed staan?
ik hoor het wel. De batterij van mijn zender moet toch opgeladen worden en de batterij van de zagi ook.

Hey
Gizmo

Ik heb een zagi 400x en bij mij vliegt hij heel goed.
Ligt je zwaartepunt wel goed,want bij de xs weet ik dat je batterij helemaal vooraan geplaatst moet worden.(Mijn broer heeft namelijk een zagi xs)
2. Kan het niet zijn dat je uitslag niet goed staat afgesteld,want ik heb een graupner mc12 en daar moet je je uitlsag op 100% zetten en dan vliegt hij het beste.(wat voor een zender heb je?)
Hopelijk ben je een beetje geholpen.

Greetz Dimi

Dimitri zei:
Kan het niet zijn dat je uitslag niet goed staat afgesteld,want ik heb een graupner mc12 en daar moet je je uitlsag op 100% zetten en dan vliegt hij het beste.

Broertje van me, die zender is van mij (lol) die jij gebruikt.... en de uitslag moet idd op 100 %, maar expo(nentieel) op 30% op een MC 12

En euh... als ik mijn zagi XS ni helemaal oplaadt, dan trekt die ook ni goed omhoog.... helemaal opladen is de boodschap, dan zwaartepunt en gevoeligheid instellen.

Greets

Mario

Een Zagi is inderdaad zeer kritisch met het zwaarte punt.

Wist je trouwens dat je boven de 96 Km per uur de ZAGI FLAP krijgt !!!
Dan gaan de beide vleugelhelften slaan zoals een vogel. En dan dan vliegt je batterij eruit.

Zagi met HetRC borsteloze motor en 9 cellen. :wink:

Back