Zagi mania

heo doe je dat juist mechanisch?
ik snap dat principe niet helemaal?
hoe weet je of je kan mixen met je zender??
mvg ruben

hèhè, nee snie nodig om uit te leggen, khad dat draadje naar die site niet gezien en de spotgoedkope prijs ook nie :lol:

geen moeite om te klooien voor dat beetje geld !

dank je wel!!

yeaha;)
dan zal er binnenkort een zagi in huis zijn!
mijn piepschuimmachine snijdt al!
maar kheb nog goede dunne staaldraad nodig
mijn vriendin brengt vanavond nog wasdraad mee die we zullen strippen en een staaldraadje uit zullen halen!
ik haal trouwens mijn electriciteit gewoon van de spots bekabeling :lol:
khang daar 2 draadjes aan die naar mijn snijapparaat gaan, en je raakt er makkelijk mee door de isomo met die spanning.

mvg ruben

(uit wat zijn die flappen trouwens gemakt bij de zagi? )
is dat balsahout? (ik denk van niet) of dunne isomo zo gesneden (ik denk van niet want ik denk dat dat te bvroos zou zijn. En ik hoop dat het niet van depron is, want dat is hier niet te verkrijgen in belgie :( snif.

weet er iemand uit welk materiaal ze nou net gemaakt zijn die flappen?

mvg ruben

hoe lang kunnen jullie daar trouwens mee vliegen?
en wat voorsnelheidregelaar heb je?
zo een die enkel AAN of UIT kan staan? zoals in d emeeste electrozwever zitten? of zo ene die verschillende standen heeft, zodat hij op halve gas kan vliegen,...?

met een goede borstellozemotor en lipo's haal je snel 20 a 30 minuten. Een speed 400 op penlites zal het misschien 6 minuten volhouden.

Als regelaar zou ik minimaal 18A nemen. Zwaarder kan ook maar is niet nodig ;)

De "flappen", bedoel je daarmee de tips aan de zijkant? de tips zijn van depron inderdaad. Dus balsa is iets zwaarder maar wil ook wel hoor ;)

is iedereen van het idee dat je me een speed 400 en NiCd batterij maar 6 minuten zal kunnen vliegen?

met de flappen bedoel ik de ailerons=elevator

wat kost een goede bruschlessmotor voor op een zagi?

mvg ruben

de stuurvlakken zijn meegesneden uit het piepschuim. Dus de hele vleugel uitsnijden en dan de roeren later lossnijden.

Een leuke brushless kost je al snel 60 euro ex regelaar. Die kost ook nog snel 60 a 70 euro.

mm
spijtig
:(
kan je werkelijk maar 6 mituen vliegen met een speed 400 en NiCd baterije?
is toch ultra kort?

ohja
die snelheidregelaar van jullie,
heeft die nou meerdere standen? of enkel AAN en UIT?

mvg ruben

AAN en UIT is geen regelaar. Dat is ook niet meer te koop tegenwoordig. Het zou wel net zo goed werken want iedereen vliegt toch volgas :)

En 6 minuten haal je met NiMh, met echte NiCd haal je dat nog niet denk ik. Penlites kunnen de stroom eigenlijk niet aan dus zit je vaak op 1100 mAh cellen. Als je rustig vliegt kan je misschien wel iets langer vliegen maar 10 min heel rustig is het maximum denk ik.

en hoeveel volt geven die NiMh dan?
want ik heb hier een NiMh pakketje liggen van 4500 mA

mvg ruben

(hoelang zou ik daarmee kunnen vliege?
tis 8,4 volt dat pakketje)

zover als je kan gooien. 4500 is veeeeeeeel te groot :) Een accu van 160 gram is goed. 200 gram maximaal, 100 gram is te licht ivm zwaartepunt.

Op een speed 400 6v moet je 7 cellen (8.4 volt) gebruiken en op een speed 400 7.2 volt 8 cellen (9.6 volt) Dit allebei met een gunther als prop.

Accu kunnen GP 1100 cellen zijn of KAN 1050. Als de levensduur van je accu je minder kan schelen kan je ook 1700 of 1800 mAh penlites nemend. Die leveren alleen niet veel meer hoor de flinke overbelasting :)

en als ik daar lipo pakketjes opsteek?
hoelang zal ik dan kunnen vliegen?

mvg ruben

3s lipo's op die speed 400 wordt uitkijken. Die motor sloop je erg snel ;) minimaal een 7.2 volt speed 400, liever een 8.4 :) dan haal je de 20 minuten wel als je rustig vliegt.

dus zou het lukken om een zagi te maken me zo een V-tail swich van GWS, 2 miniservo's, een ontvangertje, een NiMh batterijen set van 8,4 V
en een speed 400 van 8,4 V?
zou dit goede prestaties leveren?
als hij goed vliegt kan ik nog altijd een brushless opsteken hé :lol:

heeft er trouwens niemand filmpjes??
zijn ze even snel en wendbaar als de rhino's?
neej zeker? want die rhino's zijn stukke kleiner!
maar toch effe graag een filmlpje 8)

kan je er geen speed 450 in steken?
om wat beter vericaal te gaan?

mvg ruben
of gaat hij met een 400 al verticaal genoeg ?

kzal geen speed 450 plaatsen, net filmpjes gevonden en die 400 gaat al strak genoeg :lol:

waar halen jullie die doorzichtige tape die je op de isomo plakt?

mvg ruben

wat is het totaal gewicht ongeveer?

+/- 500 gram totaal

Speed 400 6 VOLT!!! op 7.2 of 8.4 volt, speed 400 7.2 VOLT!! op 8.4 of 9.6 volt ;)

Dat tape kan je moeilijk krijgen. Is een kwestie van zoeken op sites....

450 oid is inderdaad teveel voor dit model. Speed 400 6V op 8 cellen heeft ook mijn voorkeur :) gaat erg leuk ;) kost helaas zoveel motoren.... daarom maar een 7.2 volt op 8 cellen ;)

ja maar, wat is het nou :lol:
Speed 400 6 V met 7 cellen
of
Speed 400 7,2 V met 8 cellen
??
:lol: :lol:
wat vliegt het beste?

Back