Zagi mania

Frank B zei:
Maargoed, als ie klaar is, morgen vliegen?? Ik denk wel dat ik kom, hangt een beetje van de uitslag van m'n exames af :wink:

Dus als je zakt kom je, en als je slaagt ga je feesten? :lol:

Overigens moet je ook uitkijken voor andere Zagi's die de concurrentie bij de bron aan willen pakken, namelijk de piloot. Soms moet je als vlieger even bukken omdat Frank's Zagi in de approach recht op je afkomt. 8O :P Volgende keer wat lager binnen komen, dan spring ik er wel overheen. 8)

Overigens Rico, heb je geen tape op je neuslijst en over de breedte van de vleugel? Daardoor krijg je stevigheid hè. Onze Zagi's zijn weggekomen vanaf die mid-air met een deuk vanwege deze tape, anders zag het er slechter uit. :) Komt goed morgenavond. ;)

beter kijken jorrit, neuslijst zit zwarte ducktape op

onderkant is met stroken ducktape ingetaped voor de stevigheid. daar komt de meeste kracht op (positieve-G's)

we zien het donderdag avond 8)

Groeten!

Lijkt mij leuk zo'n zagi, zou ook er wel een willen bouwen.
Wie kan mij helpen aan een tekening om er een te kunnen snijden voor mij zelf en mij zwager.
M.V.G. DENNIS

idd
ik vind die rhino niet zo leuk omdat daar een sp 300 op zit en ik nog een 480 heb ligen uit mijn pylon racer die niet snel is :P

zagi.jpg

En Zagi.zip is alles wat je nodig hebt!

hoelang kan je daar ongeveer mee vliegen?
en zweeft dat ding ook goed?
en heeft er niemand ene leuk filmpje?
dan kan je de snelheid wat zien en wat hij allemaal aankan van stuntjes,... :lol: want daa rdoen we het toch allemaal voor :P .

dus een speed 450 met hoeveel V eropaangesloten?

en da plan, van hierboven is niet helemaal iedentiek met de foto 's hé
zo zijn de flappen op de foto's veel groter dan die op he plan, (kan zijn da ik het misop heb,mss zijn de getekende verhoudingen mis? maar de bijgeschreven verhouding juis?)
en heeft er iemand een tekening van het profiel dat wordt gebruikt?
of de naam van het profiel? dan zoek ik het wel effe op.
of is het profiel die 2 doorsneden van de vleugel, maar ik vind het raar dat ze verschillend zijn van vorm???
( aangezien je maar 2 flappen hebt moet je waarschijndelijk kunnen mixen op je zender zeker?
maar dat kan ik niet met mijn zender :( denk ik toch. )
kan ik daar niet gewoon in het midden nog een extra flap opzetten? als elevator dan
en de 2 buitenste enkel als ailerons?

mvg ruben

Het profiel heet Zagi12 of een ander nummer erachter. Dat van die roeren, zoals ze op de plan staan zijn ze correct. dan aan iedere tip nog kleine winglets met klitteband vastzetten en je kan vliegen ermee. En ja je moet een computerzender hebben met een delta mixer.

en ik las eens iets van een "systeempje" tussen je 2 servo's plaatsen, waardoor je wel zou kunnen gaan mixen.

wet er hier iemand meer over??

(hoe groot moeten die winglets ongeveer zijn?)

en zou het anders mogelijk zijn om een 3 de flap=elevator in de midden bij te plaatsen?

maarja , waar moe mijn motor dan draaie :?
maar ik wil een ZAGI :lol:

mvg ruben

(heb profiel heb ik gevonden , ZAGI 12 , er was ook ZAGI 10, deze was wat dunner dan ZAGI 12. kzal dus ZAGI 12 nemen)

Dat systeempje is er maar de servo's zitten daarvoor iets te ver uit elkaar.

De winglets zijn driehoekjes met de lengte van de tip en ongeveer 5 cm hoog aan de achterzijde. Ik heb overigens ook al gevlogen zonder die winglets.

En die laatste optie zal denk ik niet goed werken.

welke laatste optie?
bedoel je dan vliegen zonder winglets?
of bedoel je een zuivere elevator plaatsen?
als ik het plan, goed bekijk zie ik ook dat het profiel van de tip met het uiteinde wat hoger komt dan de tip van het profiel van de basis, klopt dit?

mvg ruben

kan ik niet zo een "mix systeempje" kopen, en de draadjes wat verlengen?

wat is de prijs van zo een mix systeem eigenlijk?

De laatste optie is idd die losse elevator/hoogtroer.

die tipverdraainging moet je hebben anders vliegt het gegarandeerd niet of niet goed.

Bij sommige winkels kun je die mechanische mixers misschien nog wel ergens in de bakken met ouwe troep vinden, maar ik geef je weinig kans.

hoe wee je wanneer je kan mixen met je zender??

en hoe moet ik dan een zagi maken als ik niet kan mixen?

mvg ruben

wat houdt zo een V-mixer in?
is dat een hele nieuwe zender?
of zo een bakje dat ik tussen mijn servo's plaas? of nog iets anders?

en wat is de prijs ervan?

mvg ruben m

Als je up geeft, dan moeten 2 servo's dezelfde kant op bewegen.
Als je rolroer geeft ook, maar dan tegengesteld.

Dit kan je mechanisch doen (door je rolroer servo met je hoogte roer servo te verschuiven), maar handiger is dit om het elektronisch te doen.
Dit kan met alle zender behalve sommige goedkope instap modellen.

Van GWS is er ook een electronische V-mixer te koop voor in het vliegtuig.
http://www.aeromicro.com/Catalog/gws_v-tail_mixer_ii_1502420.htm
Zou 10-15 euro kunnen kosten. in de lokale winkel.

Back