Zagi mania

eerst even 1 tip: Gebruik de EDIT knop ;) Dat meekt het veeeel overzichtiger.

Verder inderdaad winzip ;) Mijn zagi (tsagi) lijkt compleet uit 1 stuk gesneden waarna de rolroeren weer los zijn gesneden met een uitsparing ;) Het profiel loopt dus door. Kan altijd afwijken natuurlijk ;) Mijn K10 heeft losse balsa roeren.....

jaja met winzip
doe ik ook
en in ZAGI.ZIP
zitten er 3 bestandjes
allemaal .PDF
maar als ik erop klik! gaat microsoft word open :( en staan er enkel cijfertjes?
wat nu gezongen?
en als ik doe openen with photoshop vraagt hij achter he master passwoord?
mvg ruben

het lukt met acrobat reader !

maar bij die 2 profielen?
bij de tip
moet dat blauw kader mooi recht staan hé? en da nzal die tipverdraaiing kloppen zeker?

maar voor de flappen?
gewoon die profielen nemen van zdie ZAGI.ZIP uitsnijden en flap ervan snijden?
hoelang moet die tip dan zijn incl flap?
en hoevel ex flap?
de flap is op de tip 4,5 cm zeker?

Maar dat klopt toch niet meer uw profiel verhouding???
als je aan de tip je profiel 4,5 cm verlengt om de flap incl te kunnen maken?
en in he midden maar 2 of 2,5 cm verlengt om de flap incl te krijgen klopt die verhouding toch nie meer?

is het dan niet makkelijker gewoon die profiele die erstaan uit te snijden
klenstukje afdoen
kleintje maar! (= o,5 cm )
en dan 4,5 cm flappen achterhangen
want jullie ZAGI'S zien er eerder zo uit !

ik heb een nieuwe zagi gemaakt kleiner als de ouwe die ik had deze is 80cm
setup
motor jamara480 hs
accu 8xkan1050
servo waipoint 084
en mini ondvanger

foto komt nog heb nu even geen foto toestel

P.S. Raymon HAD een nieuwe zagi. Is na twee keer vliegen reeds overleden. (Reanimeren misschien??)

gr. bert

Dsc03126.jpg

hij vloog neit omdat hij niet goed verstevigt was:(

De Zagi is zonder meer te gebruiken als hellingzwever. Je laat dan gewoon de motor weg en plaatst de receiver-accu voorin om het zwaartepunt alsnog op de juiste plek te krijgen. Erg eenvoudig maar een doeltreffende manier om een funzwever te realiseren.

Aloha,

een zagi kon niet ontbreken in de collectie ... had er al zoveel over gelezen ... Hij vliegt 1000x beter als de pibros ... die zijn organen dan ook gedoneerd heeft om de Zagi leven in te blazen ...

Ben nog aan het experimenteren met de aandrijving ...
Vlieg nu met:

Prop: Graupner klapprop 6*3"
Motor: BLM002 GWS 2208/18T brushless buitenloper
Esc: GWS 15A Brushless Speed Controller
Batterij: Lipo 11.1 V 3s1p 800 mAh
Gewicht: 415 gr. netjes vinden jullie niet.
Spanwijdte 120 cm.

Maar hij gaat wel lekker maar niet echt een raket zoals ik in sommige filmpjes zie ... Wat kan hier een oplossing voor zijn ???

De motor is meer dan sterk genoeg zou ik denken. Een grotere prop misschien een oplossing ???

MvG

Tim

De muziek zegt genoeg ...

Click here to watch Zagi

ben nog geen superpiloot maar een beetje combat kan me alleen maar beter maken ... iemand eens zin om op een avondje/namiddag af te spreken ...

ik woon in Herentals.
Provincie Antwerpen of omstreken ...

Tilburg is ook maar een 45 tal minuutjes ... dus maakt het me weinig uit

Greetz

8)

Volgens mij heb je nogal veel hoogteroer ingesteld (vlieg volgas horizontaal en trek vol up dan moet hij een looping maken, stalt hij dan is het teveel up).

Maare je motor kan een veel grotere prop hebben, als je die motor wilt gebruiken zou ik al snel naar een of 8X6 gaan (als dat in je zagi past) anders 7X6 of 6X6, dit is een nogal laagtoerig motortje liever iets hoogtoeriger, en het is zoiezo nogal een groote zagi, ik heb het idee dat ze niet echt slechter vliegen als ze wat zwaar zijn, 2000mah 3slipo en 40-70g brushless (vroegah 7nicad 500mah en sp400) is "normaal" voor een 1m zagi, voor een van 1,20m mag het dus zelfs meer zijn.

Hij maakt loopings maar moet dan eerst wel snelheid maken ... Denk dat ik zeker niet te veel hoogte heb ingesteld ... zal morgen wel eens wat met de procenten in mijn zender spelen.

Ik dacht het al dat de motor een veel grotere prop nodig had ... ofwel een andere motor... dus heeft er iemand weet van een goede hoogtoerige/sterke motor, liefst brushless (niet te prijzig het is maar voor een zagi 8) ) ... De welke ik dan misschien met de 6*3" kan vliegen ... of is het zowieso beter om de uitsparing wat groter te maken en een andere prop te installeren.

greetz

hey mensen heb de zagi in elkaar met een fietsbel en een 5*4.5 duw prop.
Alleen ff een vraag daarover.
Ik heb het goed als ik de witte en rode draad omwissel zodat de fietsbel andersom draait.

Oftewel hij duwt dan pas de zagi vooruit.
Dat klopt he?

Ben nog een leek in pushers dus vandaar!

M.v.g. Quintijn

Ook ik heb een kern van de zagi bezorgt en met filamentband versterkt.
verkoop116pp9.jpg

En een kleurtje met oracover krijgt hij ook .
verkoop117wz3.jpg

Mvg Johan

hallo,
jorrit. wat voor accu heb jij er in liggen. een aa of een sub c cellen?
ik heb al een plaat piepschuim en ik ga mischien morgen op de club snijden.
mvg

Back