zagi voor een beginer, hoe maak ik een goede?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door pepijn de vos, 13 feb 2006.

  1. ik zeg niks meer tot ik heb gevlogen!
    nu heb ik toch wat gezegd, maar nu niks meer :pim:
    gooi er anders een tijdelijk slotje op ;)

    sorry! :?

    [edit]
    :oops: bijna 30 pagina's voor 1 vliegtuigje is ook wel veel, jullie hebben gelijk :oops:
     
  2. deny

    deny Guest

    En toch is dit een vermakelijk draadje! :D

    Grtz, der Martie
     
  3. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Nope, 30 pagina's is nie veel voor een vliegtuig, maar na de 15 pagina's kwam er weinig nieuws :wink:

    Het werd een beetje een eentonig topic, je mag best hier praten over je vliegtuig, maar liever niet over andere dingen..
     
  4. oke, dus ik mag wel met veel blijdschap melden dat hij nu helemaal af is, de goede prop is vanmiddag met de post gekomen :D

    iemand een idee hoe ik dit ga kunnen filmen?
    no cam here :? wel foto's denk ik :)

    ik heb zin in dinsdag, als het goed gaat

    of praat ik nu weer over nutteloze dingen?(sorry, maar van fouten leert men)
     
  5. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Hahaha, niet zo onzeker worden pepijn!

    Dit forum is er voor je lol hoor, als je er met bloed zweet en tranen post gaat neerzetten, vraag ik me af of je hier goed zit :p

    Mooi dat ie bijna af is!!

    En tsja, filmen kan écht alleen maar met een camera die kan filmen :p :p

    Foto's zeggen genoeg, filmpje is leuker, mischien kan een vriend je helpen?
     
  6. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Dus morgen gaat je maiden van start?
     
  7. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    ik ben echt benieuwd naar de afloop van zijn verhaal.
    what goes up must come down in any matter !
     
  8. jepzidokie, zuper zenuwachtig.
    maar ik word geholpen door de beste vlieger van die club(robin jansen) volgens rob, en die vliegt ook nog eens zagi!
    ik ook.
    landen is het makkelijkste van vliegen, dat gebeurd altijd, zoals je al zei.
    vliegen is niet zo moeilijk(het enige wat fout kan gaan is dat je ongewild land), het starten doet iemand ander, en het landen gaat vanzelf ;)
     
  9. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    eigenlijk is (goed) landen net het moeilijkste as je begint te vliegen
     
  10. ik bedoelde landen, maar dan alles dat onder neerkomen valt, dus je komt altijd wel ergens neer, dat noemt men crashen! :lol:

    en ik ga op die club, dus als het goed is doet iemand anders de landing de eerste keer ;)
    en neemt hij het over als ik perongeluk probeer te landen met hoge verticale snelheid :D
     
  11. yahoo!!!
    hij doet het!

    beetje moe, dus morgen het hele verhaal :sleeping:

    er zijn foto's
    robin heeft de "maiden"(raar woord) gedaan, nando heeft de 2de vlucht gemaakt.(en hem in de boom gevlogen, heeft zij eerste deuk ook al gehad)
    ik heb zelf niet gevlogen, omdat ik nergens een kabeltje kon vinden, en rob rade het af, eerst simen en dit spul in een ander vliegtuigje zetten(even wat snijden uit piep) en daarna een epp ding maken.

    nouja, weltrusten.
    misschien kan iemand anders die oog getuige was wat meer vertellen.
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik was ook ooggetuige en hij leek leuk te vliegen.
    wel dacht ik dat die iets zwaarde was dan beter was maar voor uit wie verwacht dat niet met een balsa rompje boven op de vleugel. wel een veilige manier op je accu weg te stoppen.
     
  13. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    Uhhh....je bedoeling was toch om met deze zagi te leren vliegen? Niet terug krabbelen nu!
     
  14. ik heb ook nu al spijt dat ik niet net zolang gezeurd heb dat ik zelf mocht vliegen :?

    even over dat houten ding, en het gewicht:
    ze hadden er daar nog zoooo'n staaf lood op geplakt, om het zwaarte punt het zelfde te krijgen als die van robin.
    maar ik op de zender staat de trim nu helemaal naar achter en de roeren een stuk omhoog.
    kan dan toch een stuk lood af en de trim weer neutraal?

    de uitslagen waren trouwens te groot, dus die zijn nog aangepast

    en nu nog even uitgebreid vertellen over de eerste 2 vluchtjes....
    maar dat kan iemand anders beter doen, die het kan vergelijken met andere vluchten, en weet wat goed en niet is, want ik vind het gewoon geweldig ;)
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Sorry dat ik in de boom vloog :oops:
    ik en die boom hebben een lnge geschidenis (ik ben er al tig keer in gevlogen)
    Ey, daar dacht je toen heel anders over, je vader stelde het voor en rob zij dat het verstandiger was om het niet te doen (ja dat wist je toch al lang het is hier tientalle keren gezegd), en jij vond het wel zonde voor je model stel dat er wat fout gaat.
    Dus je had niet lang moeten zeuren, gewoon ff zeggen dat je het wel aandurfte.

    Maargoed, je zwaartepunt zat goed na al dat lood.
    Dat je roeren omhoog staan heeft te maken met je motor-domping. De as moet parralel staan met de onderkant van je profiel.

    Ik denk dus dat je motor iets meer omhoog gericht moet staan,
    ---hoe zeg je dat zonder je handen te gebruiken...---
    Dus maar ff gezocht, http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...start=45&sid=40149ede622d3b8042682b067424c5a5
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19469&postdays=0&postorder=asc&&start=135
     
  16. hmmm, ik moet eens gaan opschrijven wat ik nu moet maken en veranderen:
    ik zag nu pas dat dat kapje een beetje los zit aan een kant, maar verder heeft hij het overleefd!
    de accu is de krimpkaus(en dus het klitten band, en dus de accu)van los.
    dat gat zit een tapeje overheen, vind het wel "echt" staan :D
    heb wel gezien hoe stevig hij is. ;)
    en de motor moet dus naar boven gericht?
    dat zij rob al, dus ik had er al een wigje tussen, maar nu is hij meer... recht, dus ik moet langere schroefjes en dan een paar ringetjes er tussen of zo?

    en tja, rob zij dat het geen goed idee, was, jullie ook ik weet het... vond het ook wel raar, want hij vond het wel een goed idee om hem te maken.
    maar het is ook wel spannend als je daar echt staat...
    en dan was de halve school en de hele club er ook nog bij...
    tja, dus....

    ik vond het idee ook wel goed om nu zelf een slow stick te snijden, net als nitrostar, en daar alles in zetten, en dan wou rob wel met mij na de vakantie een epp zagi maken, zonder kapje, met glasvezeltape en koolstof er in.
    dan kan ik dus leren vliegen met een slow stick(kosten: wat alu en depron+wat troepjes) en dan na de vakantie een zagi maken van epp, die geen xtra lood nodig heeft, en nog steviger is!
     
  17. fotootjes coming thrue!
    eidelijk!

    ik kijk een beetje stom, ik lag helemaal in een deuk, en toen het een beetje over was nam hij(papa, die heeft foto's gemaakt) een foto. :D
    [​IMG]

    tijdens vlucht 1 die boom is de zelfde waar hij tegen aan vloog.
    [​IMG]

    hoog zeg!(valt wel me hoor)
    [​IMG]

    de landing, denk ik, want ik weet niet waneer deze foto is genomen.
    [​IMG]

    van de 2de vlucht zijn geen foto's en na de crash ook niet, de accu was leeg(van de camera, het vliegtuig hield het goed vol hoor)
    en misschien komen er nog foto's van rob, die had ook een camera me(zie foto 1) het zag er uit als een film camera, dus er is nog hoop.
    (ik heb echt niet gelet op wie er waneer foto's maakte, alleen oog voor mijn zagitje)
     
  18. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    Hehe. eindelijk, het vliegt!

    Nog een keertje voor alle duidelijkheid:

    Koop nou in hemelsnaam gewoon een easystar om het vliegen onder de knie te krijgen! Ik weet het, het is veel geld, maar je bent vast wel een keertje jarig (anders vraag je een voorschot :wink: ) , neem een krantenwijkje, ga bollenpellen, ramen zemen, of wat dan ook. Zet je spullen uit je zagi over en je kan zo de lucht in. En vele zullen het met me eens zijn dat je daar heel veel lol aan zult beleven!

    Zelf een slowstick-achtig iets maken kan ook, maar dan ben je weer afhankelijk van manier van bouwn, materialen, eigenaardige vliegeigenschappen, plakken lood (hihihi...) enz.

    Dat je het vliegen leuk vind is ondertussen wel duidelijk, deze reactie is dan ook puur alleen bedoelt om je het vliegen nog leuker te gaan laten vinden.

    Het is dat je te ver bij me vandaan woont, anders had je een middagje met mijn easystar mogen stoeien.
     
  19. i dont like easystar!(ik ben over 2 weken jarig ;) )
    en bij die slow stick heb ik een hele as om alles over te schuiven, bij de zagi zat alles gewoon helemaal voorin.
    en ik kan hem net als mijn zagi laten testen op die club.(alleen uitkijken voor bomen die opeens een stapje vooruit doen :D )

    ene, misschien zit er nog een easystar in de buurt hier, zal vast wel want als het aan jullie licht heeft iedereen een easystar :p
     
  20. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    pepijn ik heb ook een easystar als jij ook op het modelvliegkamp bent mag je er zekers wel een keer mee vliegen
     

Deel Deze Pagina