Zand en water

Vanmiddag even lekker gecrost met Mijn Tamiya DF-02. Echt nu wel helemaal onder het zand en een beetje druppels water her en der. Nu komt het schoonmaken op de hoe kijken. Hoe en wat ik kan ik het beste doen? Graag ervaringen ... THNX!

En een behandeling met wd-40 geven :!:

Zo gaan je metalen delen zoals lagers , schroeven en assen niet roesten en komt je plastic er weer als nieuw uit te zien ;)

Ik spuit mijn E-Savage in met WD-40 en daarna blaas ik hem af met de compressor en dan blinkt die !

En daarna smeer ik alles nog eens een beetje in maar als je met niet te veel power op de WD-40 spuit dan is ie normaal nog ingesmeerd.

Groetjes

Als je veel Offroad op ,t zand rijdt zou ik heel voorzichtig zijn met WD40. Het is fantastisch spul, je kunstof delen worden weer als nieuw. Maar pas wel op met alle bewegende delen zoals lagers en assen. Als je na het poetsen weer OffRoad gaat rijden dan kan het zand een soort van slijppasta worden, en daar worden de lagers etc. helemaal niet beter van.
Wat ik altijd doe:
Ik rijdt bijna nooit op een natte baan en helemaal nooit op nat zand.
Gebruik zo weinig mogelijk vet of wat dan ook op bewegende delen.
Wordt de wagen toch nat en vuil ? dan lekker in huis goed op laten drogen en dan met een oude afwasborstel, verfkwast afborstelen.
De dogbones en fijne delen gaan prima met een tandenborstel.

Back