Zaterdag 24 januari, 3e F3P wedstrijd Loon op Zand.

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 18 dec 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.256
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bij deze weer een nieuw draadje voor de komende wedstrijd. Alweer de derde van dit indoorseizoen, de tijd gaat weer snel:p

    Loon op Zand
    Tijdstip: zaal open 09:00, zaal dicht 17:00
    Wedstrijd begint 9:45

    Locatie:
    Weteringplein 1
    5175 BZ Loon Op Zand

    0416 274096‎


    Ik blijf de rest van dit seizoen met de Spark en de Yak-55m vliegen.

    [​IMG]

    Tot zover:)
     
  2. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.577
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Ik heb waarschijnlijk dan weer een ander toestel.
    Daarnet mijn nieuwe Yak 54 in elkaar gezet.
    [​IMG]

    Of mijn weegschaal is kapot of ik kan magisch licht bouwen.Maar de Yak wordt onder de 120 gram,geen idee hoe het kan,heb niets anders gedaan dan anders met bouwen. :confused:
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.256
    Locatie:
    Spijkenisse
    Uhh, onder de 120 gram? Dat is Bert en Derk toch niet eens gelukt met hun AM-yak's? (of ik moet me vergissen)

    Grt.
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik denk dat het komt omdat er geen motor voorop zit.

    Bouw het ding eerst maar eens af, zet dan nieuwe batterijen in je weegschaal, en weeg 'm dan nog eens ;)
     
  5. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.577
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hij is hier helemaal leeg.Heb hem ook al op de weegschaal gehad met al het spul er bovenop.Dan nog +20 gram voor de accu.Ik kom er gewoon niet aan.Weegschaal doet het goed,heeft overal aan wat het echt weegt.

    3x Dymond 47's: 14 gram
    Strecker 195.03LU: 14 gram
    Hitec HS645 MG: 56 gram.

    Ik zie het wel. :p
     
  6. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    moet niet zo moeilijk zijn hoor die yak op 120 krijgen...mijn yak weegt nu 128 en daar kan ik echt nog veel gewicht afhalen.......

    komt wel bij dat ie dan niet stevig genoeg zou zijn voor de toeren in een AM.

    Maar heb er nu HXT-500 ongestript inzitten, een CC-10 ongestript,flightpower evolite350 ongestript enz...dus die 8 gram kunnen er nog wel af hoor... ook zitten overal nog de originele kabeltjes aan...

    GRTZZ
     
  7. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Dat is ook niet de bedoeling. Een AM model moet voldoende inertia hebben om goed te kunnen snappen. Vandaar dat er gekozen is voor de grotere motor (195.06), de dikkere accu 350-480 Mah, verdubbelde koolstofvezel afsteuning etc. Op zich moet 120 gram of zelfs minder wel kunnen.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Daar twijfel ook geen seconde aan, maar wel aan de weging dat een zeg maar ruwbouw klare (dus romp, stuurvlakken, scharnieren etc) inclusief een carbon lijst in de vleugel, 46 gram weegt.. dat kan er bij mij moeilijk in :p

    Voor de rest.. de setup die hij noemt is ook geen zware setup, dus op zich kan het wel..
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    5.996
    Locatie:
    Ens vlieg bij lvc emmeloord
    de yak van PJ is wel iets kleiner als die van ikarus
    ik doe mee met de elipsia
     
  10. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Mijn Yak die ik aan het spuiten ben.weegt zonder verf, alleen depron(extrupor) dus geneden maar 36 gram, dus volgens mij is die 46 wel haalbaar met een beetje koolstof en wat lijm......de verf is te verwaarlozen met een airbrush aangezien nu ik de romp gespoten heb mijn weegschaal(werkt op hele grammen) nog steeds op 36 gram staat :)

    Grtzz
     
  11. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    Ben begonnen aan de Vega... leuk vakantieproject en als ik hem goed krijg afgesteld voor de wedstrijd doe ik hiermee het C-programma vliegen
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.256
    Locatie:
    Spijkenisse
    Daar hoor je eigenlijk nooit wat over, ben benieuwd! Post a.u.b. wat foto's als ie af is!:D

    Grt.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Nou ja, als iemand zegt dat ie iets gewogen heeft en het een bepaald gewicht heeft, zal dat wel zo zijn... ik vind het in elk geval erg licht, dat was wel duidelijk :)

    Ter vergelijk.. een Nexus gesneden uit extrupur weegt 45 gram. Een elipsia 50. Een Ikarus Yak 54.. en dat is dus zonder bouwwerk, louter het depron.

    Waar ik mee ga vliegen weet ik nog niet. Vooralsnog 4 keuzes:

    1) normale elipsia (van laatste wedstrijd) (kleine kans)
    2) nagesneden elipsia (kleine kans)
    3) originele clik (erg grote kans)
    4) nagesneden licht gebouwde, gefreesde elipsia (normale kans)

    Het liefst met de lichte elipsia, maar eerst maar eens kijken hoe dat vliegt en of ik daar mee overweg kan..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2008
  14. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    Klopt, in frankrijk doen er een paar mee in de F3P competitie, maar dit aantal groeit snel. Het model kan door de variabele spoilers (45-60graden) hard remmen. Kijk maar naar de video:

    <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/j3kqG1bqA28&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/j3kqG1bqA28&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

    Zal foto's posten van de bouw.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Nou die heeft de sokken er anders aardig in.. vind het geen mooi kistje om te zien, ook een wat oubollig aandoent schema.. denk dat ie daarom nog niet zo populair is hier.. het is ook een beetje mode, en het oog wil ook wat he..
     
  16. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    De rechte stukken vliegt hij idd wel hard (harder dan nodig), maar bij een stall of cubaanse acht moet je is letten op de daalvlucht. De snelheid gaat er dan erg rap uit. Sneller dan met een clik! met remmen. Als je hem licht weet te houden heb je denk ik er een super model aan.

    Voor wat betreft zijn uiterlijk? Heb je het model al in het echie gezien? Toen ik hem in een adverentie van Donuts zag vond ik hem ook niets. Tot ik de doos had en hem in het echie zag. Is zeer strak gedaan. En mooie kleuren blauw. Een foto kan soms beetje vertekenen....
    Ben benieuwd of bij de volgende wedstrijd je het qua looks nog niets vind als je hem in het echie ziet.
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Ik geloof zonder meer dat het ding goed vliegt en nee ik heb hem inderdaad nog niet in het echt gezien. Dat heeft geen enkele potentiele koper, dus als het ding in het echt er mooier uitziet dan op de foto's, moeten ze rap zorgen dat ze betere foto's maken :)

    Vergeet niet: smaken verschillen.. ik vond mijn gouden elipsia ook lelijk om te zien, de gele mooi. Daar zullen anderen weer anders over denken..

    Wat betreft het remmen.. ik zie het niet echt. Ik denk in mijn eigenwijsheid dat jij dat denkt te zien omdat de vliegsnelheid in de rest van de vlucht hoger ligt, dan lijkt de daalsnelheid automatisch lager, maar ik weet het dus niet, wederom, nooit in het echt gezien. Dat afgezien van dat ik uberhaupt geen kenner ben, uiteraard :p
     
  18. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.577
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hier mijn Yak 54 op de weegschaal.
    Servo's en stuurstangen zitten er allemaal al in.
    Accu is niet de definitieve,dit is een Himodel, er komt een Flightpower in.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. hezik

    hezik Guest

    + motormount + prop = + 4 gram = 122 gram. Wat natuurlijk wel licht is!
     
  20. Bryan

    Bryan

    Lid geworden:
    7 feb 2008
    Berichten:
    1.055
    Locatie:
    Limburg
    Ziet er erg goed uit ! :)

    Grt.
     

Deel Deze Pagina