De rol ook eens aan de jonge robin doorvragen,
Een lange low rol komt blijkbaar beter over op den jury.
Komop zeg Niek, niet langer doorvragen, maar eens gaan doen
Ik ben nog teveel met andere dingen bezig, maar vloog wel al slowrolls, en heb je 2 maanden geleden al verteld hoe dat moet en dat je dat moest doen

(en dat dat beter scoorde)
Nog maar een keer, en nu niet aan anderen gaan vragen of het wel zo moet, want het moet wel zo
1) NIET aan je up sjorren voordat je gaat rollen
2) Rol inzetten
3) zodra hij richting meskant draait en je het gevoel hebt dat ie hoogte wil verliezen, tegengesteld rudder gaan opbouwen (tegengesteld aan je rolrichting)
4) Als hij vanuit meskant naar rugvlucht wil, je rudder afbouwen en down opbouwen
5) Als hij vanuit rugvlucht naar meskant doordraait, up afbouwen en langzaam rudder 'mee' geven (in zelfde richting als je rol)
6) als hij vanuit meskant naar normale vlucht gaat, rudder afbouwen
Aandachtspunt is inderdaad de plaatsing, hij moet midden voor de jury op z'n kop liggen.
De slowroll moet je kijkend vliegen. Het is dus geen truukje wat je op je zender moet leren, het is iets wat je moet doen omdat je naar je toestel kijkt en ziet dat er een bepaalde stuurbeweging nodig is.
Om 'm te oefenen kun je ook beginnne met 4 punts rollen gaan vliegen, je krijgt dan snel het gevoel van hoeveel uitslag je toestel op de 4 posities nodig heeft.
Wat anders is dan de slowroll buiten, waar ik ook heel erg aan moest wennen, is dat deze kistjes veel minder uitslag nodig hebben. Buiten moet ik meskant bijna of meer dan een halve stick rudder bijgeven bij meskant, binnen maak je dan al een meskant looping

Het is binnen veel makkelijker om een slowroll goed te vliegen dan buiten.
Idd Respect voor Frans dat ie het toch geprobeerd heeft. Als je met 'm gaat oefenen de volgende keer, dan mag ie die oefensessie niet 'rechtop vliegen', maar alleen inverted. En elke keer als ie dan up trekt, krijgt ie met een tazer.
Het is trouwens wel besmettelijk, in de aftermath maakte ik voor het eerst in mijn leven die fout, terwijl ik met Frans stond te praten