Zaterdag 8 april 2023: Zelfbouw modelvliegtuigen @GMVC

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Wilko, 28 mrt 2023.

  1. Wilko

    Wilko

    Lid geworden:
    3 sep 2019
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Beste modelvliegers,

    Op zaterdag 8 april, is onze eerste ‘Zelfbouw dag’ bij de GMVC (Goudse Modelvlieg Vereniging).

    Deze dag staat in het teken van álle soorten modellen die zelfgebouwd zijn. Neem daarom je zelfgebouwde kisten mee naar ons veld. Ook als ze nog niet (helemaal) af zijn, is het leuk om aan elkaar te laten zien hoe creatief je bezig bent!

    Iedereen is welkom, ook als je geen zelfbouw-kisten hebt: het is vooral de bedoeling om er een gezellige en ontspannen dag van te maken met elkaar.

    Wil je met je zelfbouw-kist vliegen bij ons, neem dan een ingevuld Gastvliegers Formulier mee naar ons veld: https://gmvc.nl/cms/wp-content/uploads/2023/02/GMVC-Gastvlieger-eigenverklaring.pdf

    Het adres van onze locatie is: Hoogeveenseweg 91, 2742 WK, Waddinxveen.

    Op de dag zelf, zorgen we natuurlijk voor een lekker hapje en drankje.

    En uiteraard is er ook weer onze 2e-hands beurs. Dus neem ook je (nog goed werkende) spulletjes mee, die je voor een vriendelijke prijs wilt verkopen!

    Bij een té slechte weersverwachting, zullen we dit evenement verschuiven. Houd daarom onze website (https://gmvc.nl/cms/evenementen-en-samenkomsten/) en dit forum goed in de gaten!

    We hopen op een mooie opkomst; tot dan allemaal!


    Vriendelijke groet,
    namens de evenementen commissie van de GMVC
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2023
    verfbrander en HellCat89 vinden dit leuk.
  2. Wilko

    Wilko

    Lid geworden:
    3 sep 2019
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Het zelfbouw-evenement van morgen gaat door!

    En voor alle duidelijkheid: gastvliegers zijn dus van harte welkom!

    Maar alléén als je wilt komen vliegen met een zelfbouw-kist!
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Gisteren een leuke dag gehad (de weersomstandigheden zaten ook mee) maar ik vondt het aantal zelfbouw vliegtuigen(opkomst aantal vliegers) jammer genoeg wat tegevallen.
    Dit zal denk ik wel te maken hebben dat dit de eerste keer was dat dit georganiseerd werd.
    Jammer dat er ook van die kant en klare schuimpies en een paar ARF toestellen bij zaten terwijl ik weet dat sommige daarvan ook zelfbouw kisten hebben(VREEMD).
    Ook Jammer dat degene die deze dag van de zelfbouw kist hadden voorgesteld niet aanwezig waren wat ik eigenlijk best wel vreemd vindt.
    De catering heeft voor lekkere hapjes en drankjes gezorgt waarvoor hulde.
    Hulde voor de organisatie en ik hoop dat deze dag volgend jaar weer georganiseerd gaat worden maar dan wel met alleen zelfbouw vliegtuigen(dus geen kant en klare kunstof rotzooi).

    Mvgr Hans
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023
    serge pot en Arnold 85 vinden dit leuk.
  4. Wilko

    Wilko

    Lid geworden:
    3 sep 2019
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Dankjewel Hannesie en volgend jaar zal er zéker een vervolg komen!

    Leuk was ook dat er een aantal bouwers/vliegers waren die een RBC-ki(s)t hadden meegenomen. Aangezien de eigenaar van RBC er ook was met wat van zijn modellen (hij is ook lid van de GMVC), leverde dat een mooie uitwisseling van ervaringen op.

    Omdat er niet heel veel werd gevlogen met zelfbouw-modellen, mochten GMVC-leden zónder zelfbouw-kist die dag ook vliegen met andere modellen. Want het was een schitterende en gezellige vliegdag.
     
  5. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Dan is dat o.a voor volgend jaar een grote stimulans voor zeker de GMVC leden om zelf weer is aan de slag te gaan en een leuk zelfbouw kissie te maken.
    Of het een eigen ontwerp ,les kist, kunstvlucht kist,semi schaal of schaalkist is maakt niet uit als het maar ZELF GEBOUWD is.
    Het is een hele leuke hobby(vrijetijds besteding) en geen aangenomen werk wat binnen een korte tijd klaar hoeft te zijn om daar geld aan te verdienen o.i.d(tenzij je zakelijk bezig bent).
    Dus WEG met die KANT EN KLARE ROTZOOI en zelf CREATIEF bezig zijn(i.p.v dat het voor je gedaan wordt).

    Mvgr Hans
     
    Peter Den en Arnold 85 vinden dit leuk.
  6. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Wat misschien ook meegespeeld heeft qua opkomst betreft; de meeting werd een week van tevoren aangekondigd?!
    Ik zag de aankondiging op 28 maart hier op het mbf en de meeting was een week daarna op 8 april, dat kreeg ik niet meer geregeld.
    Een zelfbouw meeting lijkt me erg leuk, wellicht volgend jaar.

    Groeten, Ramses
    .
     

Deel Deze Pagina