ZDZ motoren

Dag allemaal,

Wat is er gebeurd met ZDZ motoren? een Tjechische site uitsluitend in het Tjechisch, men kan toch niet vragen van de mensen der lage landen dat ze naast Frans, Engels en Duits ook nog s Tjechisch beheersen.
En wat met de verdelers van die motoren, het post Amelung tijdperk lijkt me niet veel zaaks te zijn. Ik had een 50ng waarvan ik zeer tevreden was, op mn club is er iemand met een 100 boxer die tot zn volle tevredenheid functioneert.
In een tijd waar de Chinezen zich al maar meer aan kwaliteit wagen en de klant daarbij nog een koninggevoel geven stel ik vast dat lokale handelaars er alles aan doen om die business hier helemaal naar de kloten te helpen doodgewoon bij middel van hun bodemloze onzorgvuldigheid.
Op 12 sept bestelde ik een 40RE bij biggerplanes en heb tot nog toe nog geen kik van deze zaak vernomen noch kon ik er op enerlei wijze mee in kontakt komen. Niks nada, zijn ze in vakantie? is de motor niet in stock? geen nieuws van het noordelijk front.
Stilaan kijkt me de gedachte om de hoek dat ik ben opgelicht . Hoelang moet ik wachten voor ik Paypal op de hoogte breng, nog een week, nog een maand? en zie ik mn geld ooit terug?
Dit moest me toch even van het hart.

Groetjes
 
Engelstalige site; (gewoon rechts bovenaan op Engels klikken)

ZDZ model motor - motory pro modely letadel

Dealers;

Distributors list ZDZ model motor - motory pro modely letadel

Amelung is vanwege gezondheidsredenen gestopt. Biggerplanes is sinds november niet meer bereikbaar, maar ik heb me (uit zeer betrouwbare bron) laten vertellen dat dat in ieder geval niets te maken heeft met de kwaliteit van de motoren:)

Ik heb al diverse ZDZ motoren gehad (40, 50, 2x 160) en heb nu nog een 160RV-J in gebruik, heerlijke motor;


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfde (niet bestaande) reactie van BiggerPlanes gehad ivm aankoopplannen nieuwe ZDZ motor (160 RV-J).
Ook de Duitse verdeler (Albatros) reageerde niet meer.
Dan maar Lindinger in Oostenrijk. Die was niet alleen 100 EURO goedkoper dan de Duitse verdeler, maar rekende ook geen verzendingskosten aan.
 
Met Lindinger doe ik altijd graag zaken:) Albatros heb ik persoonlijk geen ervaring mee, Biggerplanes is al uitgelegd...
 
Ik vind het wel raar, er moeten toch nog mensen betaald hebben met Paypal en als die niks toegestuurd gekregen hadden moeten er toch gevolgen geweest zijn, en ZDZ zelf moet toch ook weten of Biggerplanes nog in business is want hij staat nog op hun site als verdeler. Misschien ben ik te paniekerig en komt er toch nog een pakket toegestuurd "out of the blue" binnen enkele maanden of zo, probleem is, ik ben toch zo'n verdomd slechte gelover.
Ik heb in elk geval Paypal verwittigd en ook ZDZ om s na te gaan hoe dit allemaal in mekaar zit.
Van Lindinger heb ik al meer mensen weten stoefen en hij had een 50NG in de aanbieding tegen ronduit een spotprijs maar het ding moet in een ZLIN526 en heeft nood aan een motor met alles vanachter dus daarom de 40RE. Er zat eerst een CRRCpro45 in , die kennen jullie wel, een motor beroemd en berucht omdat hij een probleem is dat steeds gereed staat om ergens de kop op te steken. Na een aantal wanhopige pogingen om hem stabiel te krijgen heb ik hem bij het oud metaal achter gelaten. De gaten in de motorkap ,zorgvuldig gedicht (is een eigenbouw zlin en heb de mal)en me voorgenomen er geen meer te maken (gaten).
Hoedanook, indien dit goed afloopt (dus ik krijg mn geld terug) ga ik direkt een mvvs40 bij Lindinger bestellen en dan toch maar weer een gat maken voor de uitlaatbocht.
Waarom is het nu net een merk waaraan je niet kan komen dat die slanke allesachter motoren maakt?
 
DL etje zn oren zijn te groot. ZLIN heeft een smalle lange tapse neus en de bevestiging van DL is ergens in't midden van de motor gesitueerd dus ver naar voor . Met de afstandbussen kom ik bijna op de rand van mn vuurspant ... in elk geval DL zn oren zijn te groot, hij kan r simpelweg niet in.
Hoe ik ook keer of draai de ZDZ is DE geknipte motor voor de job, niet de MVVS (zwaarder en met carb vooraan die dan door de neus moet EN zijuitlaat) niet de MOKI 45 die wel alles achteraan heeft maar zo'n 400 gr zwaarder is dan de ZDZ wat op vlak van zwaartepunt voor de ZLIN een ramp is, ik heb nu al de batterijen halverwege de staartveren moeten monteren om het een beetje konvenabel te houden, dus die extra 400gr marche pas.
NB er zat een CRRRRCCCCPRO45 Competition Version ;) in, 1460gr incl bevestiging zonder ontsteking.
 
bij paypal kan je binnen 45 dagen een geschil indienen.

op paypal.nl even kijken bij veiligheid daar staan de procedures uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Eventjes terzijde; Cuwaert schreef: ..ook nog s Tjechisch beheersen...

Ik gebruik daar de Google Chrome browser al eens voor: heeft een handige vertaaloptie.


Mvg,
Paul Siemons
 
Ik laat jullie weten hoe dit afloopt, Biggerplanes heeft tot vandaag de tijd gekregen om te reageren en daarna zal Paypal beslissen wat te doen.
1 ding is zeker, als het zomaar kan dat je geld stort via Paypal ten voordele van iemand die zich verdeler noemt en dan nog s bij ZDZ als officiele verdeler staat vermeld , je koopwaar niet toegestuurd krijgt zonder enig teken van leven en je florijnen kwijt bent, dan is er niks nog zeker en stop ik volledig met internetaanschaffen.
Er kan altijd wat scheef zijn gelopen natuurlijk maar dan moet ik mijn geld terug krijgen en is er wat mij betreft niks aan de hand, anders zijn het oplichters.
 
Ik heb ondertussen de laatste centiem terugbetaald gekregen van Paypal, dus hier eentje die is wat hij beweert.
Volgende opdracht is denk ik een zwaardere, nl aan een ZDZ40RE geraken.
Wil ZDZ aan het westelijk front niks meer verkopen? in elk geval heb ik geen antwoord gekregen van ZDZ op mijn vraag direkt van hen een motor te kunnen bestellen dus blijkbaar niet. Dealers die deze naam waardig zijn zijn er niet meer, wat van hen over blijft is nog enkele spooksites.
Ik hoop dat de Chinezen snel ook de ZDZ's zullen clonen, eindelijk dan weer wat keuze en klantvriendelijke handelaars.
 
Lindinger kan de motor leveren evenals ZDZ zelf en voor service en onderdelen kan ZDZ ook zorgen. Leveringstermijn is wel 8 weken wegens grote vraag naar deze motor aldus ZDZ. Nu even afwachten wie betaling met Paypal ondersteunt want ben na mn jongste ervaring wat huiverig van zomaar geld over te schrijven.
 
Hallo,

Hoe is dit verhaal afgelopen?

Ik wil misschien binnenkort een 80RV bestellen rechtstreeks bij ZDZ, maar als ik al deze ellende lees begin ik toch te twijfelen:confused:

Gr. Leander
 
Hallo,

Hoe is dit verhaal afgelopen?

Ik wil misschien binnenkort een 80RV bestellen rechtstreeks bij ZDZ, maar als ik al deze ellende lees begin ik toch te twijfelen:confused:

Gr. Leander

Ik zal even antwoorden voor mijn clubgenoot:

ZDZ lijkt niet graag te verkopen, dit verhaal heeft dus geen happy end voor ZDZ. Het toestel zal nu een elektro setup krijgen.
 
Spijtig, aan de kwaliteit van de motoren zal het zeker niet liggen, ik zou mijn 160'er zeker niet kwijt willen:)
 
en ik mijn zdz 160 ook niet een fijne motor zeer betrouwbaar heb een keer problemen met die motor gehad en dat lag nog aan mijn zelf ook zdz niks mis mee
 
zdz 50 ng

Hallo allemaal.
Wat ik zo lees is de zdz een goede en betrouwbare motor.
Nou dat had ik zo al ondervonden maar wat mijn nou zaterdag is overkomen motor slaat af in de lucht en ik land het vliegtuig netjes op het veld.
Loop terug naar de pits en wil de motor op nieuw starten en wat denkje geen compressie helemaal niks meer nou einde vliegdag.
Kom thuis haal de motor uit elkaar en ja hoor krukas gebroken gewoon in de lucht zuiger goedbeken geen krassen en groeven genoeg smeering dus raadsel.
Ik heb gelezen dat biggeplanes niks meer doet bij albatros gekeken geen krukas te vinden en bij zdz geen prijzen.
Wie wil mijn even aub helpen zoeken met te vinden van een krukas graag met prijs het gaat om een zdz 50ng.
Bvd hennie
 
Back
Top