Zeefvliegdag bij MVC Bergeijk.

vandaar dat je een gratis pannenkoekje wel zag zitten ? hehehehe ;)

maar inderdaad, op jou-buis is veel te vinden, zeker voor mij als newbe valt daar al heel veel van op te steken. Beter nog naar mijn idee: ervaring opdoen met ervaren zweverts zoals jij naast je !

Nou das misschien geen gek idee....tnx.....tis behoorlijk interessante materie.....en wij zijn nog zo newbee :-D
Straks in Ede sta je met heel veel zweefgetikten samen .
De natuur geeft heel veel hints af .draaiende windrichtingen , plots windstil en warmere lucht.
leeuwerikken die hoger gaan zitten dan 10meter ,de bekende kippen (buizerds of ooievaars) die gaan cirkelen .
zo ook de verschillende ondergronden of zandsoorten . bebossing in de buurt .
alles heeft zijn mede oorzaak voor thermiek (het temperatuursverschil van lucht onderling op kleine omgevingsformaat)

Ik heb veel opgestoken als klein mannetje van een oude zweefvlieger (Henk Schrader) deze wist altijd wel thermiek te vinden .

Vario is een leuk hulpmiddel die bevestigd wat je ziet .
Het zwaartepunt zover mogelijk naar achteren leggen ,maakt dat je toestel beter de reactie op thermiek laat zien .

Maar mooi om te zien dat je genoten hebt.

Het zwaartepunt zover mogelijk naar achteren leggen ,maakt dat je toestel beter de reactie op thermiek laat zien .

Maar mooi om te zien dat je genoten hebt.

Idd, tis al vaker genoemd hier ...tot nu was het zwaartepunt bij alle zwevers op 30% LE gewoon om ff te vliegen, as woensdagmiddag gaan SLIJM , mees en ik de asw en roodkapje eens tunen op zw punt naar achter leggen aan het elastiek.

We weten nu hoe de kisten vliegen en zweven en hebben wat meer gevoel erbij.

En genieten is het !

Bij ons hier is 't altijd gemoedelijk en zeker als je 't weer krijgt om je uit te leven waarvoor je komt. Voor mij is 't in ieder geval voor herhaling vatbaar.

mvg

En nog mooier is het als er een wedstrijd is, dan hangen er bijna de hele dag para's in de lucht.
En als de wedstrijd afgelopen is maken we meestal nog een massasprong, dan is het helemaal een kleurig gezicht in de lucht.

mvg

Back