3s 4500 mAh 25C lipo vooral, met 10" 3 blads is op 1000kv te veel van het goede.
Ik heb nog geen eens een idee wat de spoed van de prop is en je vliegklare gewicht.. Maar hier gaan de alarm bellen iig al rinkelen... Niet dat het niet kan, maar meer dat je echt wel uit moet kijken met een dergelijke setup!
Dit word natuurlijk bevestigd door de hete motoren. en de warmere (dan anders) regelaars...
Maar wat is heet ? Bij 45~50 graden ligt bij de meesten de pijngens,dus doet het zeer aan je vingers, dan zit je dus ongeveer bij de 50 graden. Maar hier ook meten is weten!
Het 2e getal van de prop (10x5") is de spoed. Dat is hoeveel de prop aflegt in 1 omwenteling. Het eerste getal is de lengte van de prop.
De ene prop is de andere niet. Een bv slowflyer prop kan exact dezelfde spoed en lengte hebben, maar "drukt" veel meer lucht opzij, omdat deze (veel)breder is. Dus de ene prop is de andere niet!
Daarnaast:
Slappe props veranderen qua spoed meer onder belasting dan stijve props... (zie hier het nut van bv de carbon prop)
Dus al zou je 2 EXACT dezelfde props nemen, wbt maat en spoed hebben van EXACT het zelfde model, dan is de stijvere dus degene welke meer lucht weg drukt. En dus meer weerstand heeft! Zeker op de hogere toeren.
Slow flyer is dan ook meer voor de lagere toeren geschikt
De e-props meer voor de hogere toeren. Dan heb je ook nog zoiets als "optimaal rendement toerental" Dat ligt voor iedee prop weer anders. De hq's hebben op een hoger toerental een beter rendement dan de graupner e-props.
Leg je deze 2 naast elkaar is er zowat GEEN verschil te ontdekken in maat en of uiterlijk.
In werking toch weer wel. Dus er is nogal wat aan de hand met props!
Weerstand van de prop is hier in dit geval bijna gelijk aan meer stroom verbruik. Meer stroom, is heter worden. Dat is zo simpel al wat. Je wilt eigenlijk een "sweetspot" vinden, en dat is een combi van gewicht, accu (s count) prop en motor en verwacht vlieg gedrag! Dat valt soms vies tegen... En soms zijn de verschillen erg klein met andere props..
Enfin,
Wat je deed is een 2 blads van 9"vervangen voor een 3 blads 10". Dus je gaat een langere prop pakken en ook met een blad extra. Dat drukt dus heel wat meer lucht weg dan de oude. Dat zie je dus ook terug in de warmte van de motoren.
Als je motoren dit aankunnen is er niets aan de hand. Echter dat is hier dus maar de vraag...
Antwoord op je PB: (persoonlijke ervaring en persoonlijke mening)
Mijn manier hoeft niet de beste te zijn, of de enige juiste.. Er zijn meer wegen welke naar rome gaan! Zo werkt het hier ook....
10x5" eprop van graupner wil wel op 3s, en meestal ook nog wel op 1000kv, hoewel je dan op zich al aardig aan de "bovenkant" bezig bent. Maar dit terzijde...
Dit bleek ook wel omdat je 10x4.5 ook prima werkte, en de temperatuur prima bleef van regelaar en motor....
Ik zou nooit 10" 3 blads props pakken op een dergelijke setup. Ik zou het lekker laten bij 10x5e props of de HQ of cf versterkte gemfans, in dezelfde maat.(10x5)
Probeer eens het verschil van je oude 10x4,5 en de bv HQ/graupner/gemfan 10x5. en daar de beste van kiezen. Iig 9"is te klein. Wil je wel 3 blads, dan zoals gezegd 8"pakken, maar er word bijna nooit met 3 blads gevlogen op een dergelijke setup die u heeft..
2 blads is efficiënter. Het beste zijn 1 blads props, maar das voor ons niet werkbaar... En ja die bestaan echt!
Motoren en regelaars wil ik altijd zelf niet meer dan handwarm hebben, dus niet warmer dan 37 tot 40 graden. Ze mogen wel heter worden, dat weet ik, maar vlieg ook nog graag met 30 graden buiten...De mijne zijn altijd maar net wat warmer dan de buiten temperatuur op dat moment. Dat vindt ik persoonlijk nog altijd het beste...
Ook sprak je in je pb welke motoren leuk waren.. Mocht je deze willen vervangen omdat ze stuk zijn of je wilt gewoon wat beters, kan ik je de Tiger 2216-11 900kv aanbevelen! Deze kunnen op 3s 10x5 graupner, en als je niet te zwaar bent zelfs ook op 4s met 10x5 e-prop!
Gebruik ze heel vaak op een f550 (al dan niet met zenmuse of ander gopro gimbal) op 4s 5000mah.