Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nu twee van de goedkope serie in bestelling staan, ik hoop ze over een paar weken te mogen ontvangen.
Van wat ik begrijp van Amerikaanse forums, willen deze zeilwinches in het begin nogal staan te rommelen. Schijnt even te moeten inslijten. Of ze gaan stuk.
Op Conrad.nl staan ook nog een aantal "zeilservo" 's van Modelcraft €36 en €40. En een Robbe "zeillier" van €105,-
Maar het is ook afhankelijk van de boot waar het in moet komen.
Moet het echt een servo met een trommel zijn, meerdere rotaties.
Of mag het ook een servo zijn met een lange arm eraan? Wel sterke servo nodig.
De boten zoals de Micro Magic kunnen makkelijk met een servo met lange arm uit de voeten.
Dus even kijken wat anderen met een soortgelijk boot hebben gedaan, of wat de bouwbeschrijving voorschrijft.
Of anders hier nog even de maat van je boot opgeven, dan kunnen wij hopelijk nog iets zinnigs roepen.
Marcel, het was al laat en ik had niet meer naar de eerste post gekeken.
Dus geen servo's met een arm, maar zeil-winches.
De HK winches rommelen volgens de Amerikaanse forums nog wel eens. Ikzelf heb er geen ervaring mee.
In mijn TT Victoria (70cm) zit een Hitec met lange arm, in mijn Marblehead (1,20m) zit een Hitec winch. (HS785HB).
Met beide geen problemen.
Ben in het bezit van een 40 jaar oude Saudade . En ook originele tekening A1 en bouwbeschrijving wie o wie kan mij helpen aan de originele trommel lier ....hoeveel kilo gram trekkracht en waar te koop ...zeil groet Foetsie
Voor wie nog een voordelige lier nodig heeft, de Batan B1226 is een budget model dat goede prestaties levert voor z'n prijs:Ben in het bezit van een 40 jaar oude Saudade . En ook originele tekening A1 en bouwbeschrijving wie o wie kan mij helpen aan de originele trommel lier ....hoeveel kilo gram trekkracht en waar te koop ...zeil groet Foetsie
Zonder de trim: 3,5 omwenteling.Hoeveel slagen maakt die Batan B1226 ?