Zeil materiaal

Volgens mij wordt veel spinnakerdoek gebruikt. Het loont de moeite eens met Vliegerop in Den Haag te bellen. Erg vriendelijk en ze hebben een uitgebreidde catalogus. http://www.vliegerop.nl/

:D

Afgelopen zaterdag waren Ben en ik (Eelco trouwens ook :) ) aan het kijken bij het openkampioenschap MicroMagics in Ermelo. Een jongen vaarde daar met een hightech volledig doorzichtig zeil. Navraag gedaan wat voor space kevlarachtig materiaal dat wel niet moest zijn? en wat denk je.... bleek het bloemenfolie te zijn waar een bloemist de bloemen in rolt :D . Hij ging als de brandweer en werd in de eerste voorronde tweede.

die jongen was ik

bloemen folie werkt echt goed het is erg licht, rek vast en makkelijk te verwerken. het heeft alleen een nadeel. je kunt je boot moeilijk terug vinden in een veld gekleurde micro magics :lol:

groeten
jeroen NED 31

Ah! Jeroen,

Ik ben ook zoiets van plan en vroeg me af hoe je het verlijmt hebt. Ik ga er tenminste van uit DAT je het gelijmd hebt?

wat ik gehoord heb zou een soort polyester-kalkpapier ook heel geschikt zijn.. Normaal gezien te verkrijgen in de teken/bureau winkel in grote vellen. Is natuurlijk waterbestendig
Ikzelf heb een hoopje spinnaker liggen voor m'n oude Collie van zeilen te voorzien, dat zal ook wel lukken...
Wel een opmerking bij het spinnakernylon: er zijn verschillende types, je kan best voor het op polyester gebaseerde doek gaan, bvb geen 'carrington' (als dat nog bestaat): als dit nat wordt gaat het enorm uitleuren en wordt het heel zwaar. Icarex heeft dit véél minder...

Back