Beste forumleden,
Heb een Zeilwinch Hitec HS 725BB
In de beschrijving staat: All Hitec servos run Clockwise direction.
Veder: number of rotation 2-4 turns depending of transmitter
Het probleem/de vraag: mijn zender staat in neutraal positie, stick naar rechts geeft bijna een rotatie van 2 turns, elke rotatie zou de schoten 12 cm moeten aantrekken.
Terug naar neutraal: winch gaat weer naar zijn uitgangspositie.
Maar stick naar links: 2 rotaties maar dan uiteraad naar links.
HOEZO CLOCKWISE ?? ik zie hem toch echt anti clockwise draaien.
Waar maak ik de denkfout.
Stick neutraal: zelen zijn aangetrokken (staan in het verlengde van de boot.
Stick naar rechts: bijna 2 turns, mijn zeilen gaan open met ongeveer 24 cm schootvoering.
Stick naar neutraal: zeilen komen weer in het verlengde van de boot en zijn schoten dus aangetrokken,
Nu de hamvraag: ik kan dus mijn stick van neutraal naar links kunnen bewegen en zou dus 2 maal een turn geven anti clockwise.
Ik denk dat ik hier tegen problemen aan ga lopen, mijn zeilen zijn toch al aangetrokken dus kan ik nogmaals anti clockwise de winch laten draaien daar ik geen schootlengte meer heb. Strakker als strak kan niet lijkt me.
WAAR MAAK IK DE DENKFOUT???????
Zou het niet zo moeten zijn: stick naar rechts, 2-4 turns afwikkeling, mijn zeilen gaan open naar stuurboord of naar bakboord (ligt aan de boot t.o.v. de wind) en terug naar neutraal, zeilen worden ingehaald.
Ik wil het principe gebruiken van "continious"sheeting system.
Gebruik een 2 kanaals zender van Fatuba: ATTACK 2ER.
(zit hier het probleem, of maak ik voor mezelf een probleem)
Gaarne jullie reactie.
Ton (Pendelaar)
Heb een Zeilwinch Hitec HS 725BB
In de beschrijving staat: All Hitec servos run Clockwise direction.
Veder: number of rotation 2-4 turns depending of transmitter
Het probleem/de vraag: mijn zender staat in neutraal positie, stick naar rechts geeft bijna een rotatie van 2 turns, elke rotatie zou de schoten 12 cm moeten aantrekken.
Terug naar neutraal: winch gaat weer naar zijn uitgangspositie.
Maar stick naar links: 2 rotaties maar dan uiteraad naar links.
HOEZO CLOCKWISE ?? ik zie hem toch echt anti clockwise draaien.
Waar maak ik de denkfout.
Stick neutraal: zelen zijn aangetrokken (staan in het verlengde van de boot.
Stick naar rechts: bijna 2 turns, mijn zeilen gaan open met ongeveer 24 cm schootvoering.
Stick naar neutraal: zeilen komen weer in het verlengde van de boot en zijn schoten dus aangetrokken,
Nu de hamvraag: ik kan dus mijn stick van neutraal naar links kunnen bewegen en zou dus 2 maal een turn geven anti clockwise.
Ik denk dat ik hier tegen problemen aan ga lopen, mijn zeilen zijn toch al aangetrokken dus kan ik nogmaals anti clockwise de winch laten draaien daar ik geen schootlengte meer heb. Strakker als strak kan niet lijkt me.
WAAR MAAK IK DE DENKFOUT???????
Zou het niet zo moeten zijn: stick naar rechts, 2-4 turns afwikkeling, mijn zeilen gaan open naar stuurboord of naar bakboord (ligt aan de boot t.o.v. de wind) en terug naar neutraal, zeilen worden ingehaald.
Ik wil het principe gebruiken van "continious"sheeting system.
Gebruik een 2 kanaals zender van Fatuba: ATTACK 2ER.
(zit hier het probleem, of maak ik voor mezelf een probleem)
Gaarne jullie reactie.
Ton (Pendelaar)