Zeil winch of meerslagen servo-lier

mooije demo ;), werkt toch volledig proporsioneel , natuurlijk zul je om de posietie te onthouden de klikjes op de zender stick moeten tellen :)

Deze heb ik nodig voor het hijsen en strijken van een stortgoot (met 4 loper).
Voor bijvoorbeeld het bedienen van het dag-sein "veilige kant om te passeren" heb ik mogelijk aan 3 slagen voldoende, is nu kwestie van uitproberen.
Net zolang tot het past.
Is de bedoeling dat ik dit met een prop-kanaal aanstuur dmv een 3 standen schakelaar.Dan is een goed passend aantal slagen wel handig.

26 sep

Nieuwe potmeter waarde geprobeerd. (zijn overigens potmeters met ca 25 slagen)
47k in plaats van 4k7
Aantal omwentelingen van de servo is wel ongeveer gelijk, maar de benadering van het ingestelde eindpunt gaat veel sneller.

Voor mij dus wel mooier.

2, ben ik nog niet tegen gekomen op een F14

bestaat wel hoor, achteraf in te bouwen voor twee willekeurige functies.

Dual Rate Modul F14 1-F1541
is wel reteduur, maar dan kun je vanaf je zender de dualrate aanpassen,(misschien wel eenvoudig na te maken? zijn gewoon twee potmeters die tssen de print en de knuppels worden geprikt)

groeten johan

Johan, bedankt voor de info.
Ben ondertussen al zelf druk bezig met ombouw en herbouw van de zender.
Corrien heeft voor mij wat desoldeerwerk gedaan, sommige werkjes kun je beter door een prof laten doen.
Heb al ontdekt hoe alles een beetje werkt in de zender en met wat instelpotmeters en schakelaars is alles op te lossen.
tzt zal ik wel mijn bevindingen plaatsen, maar voorlopig ga ik eerst weer verder met de romp.
Ik overweeg ook alle draadjes (zijn er al best veel die indirekt toch wel met elkaar te maken hebben) maar eens bij elkaar te voegen in een ander verslag en dan op een gemakkelijkere volgorde, met enkel de tekst en bevindingen die echt belangrijk zijn.
Moet daarvoor wel weer wat tijd vrijmaken en die heb ik daar nu nog niet voor over.

tot een volgende keer.

Back