Zeilen in andere kleuren

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Parzival, 2 jan 2003.

  1. Parzival

    Parzival

    Lid geworden:
    22 mei 2002
    Berichten:
    62
    Weet iemand waar je zeilen kan krijgen in andere kleuren, dus niet wit, maar geel, blauw weet ik veel welke kleuren... en wat die dingen ongeveer kosten..

    ze zouden op een Yamaha Whitbread komen...

    Roelf
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    zeilkleuren

    Hoi Roelf.

    Kijk eens op de site van Vaargroep Harderwijk.
    Zij hebben connecties met een zeilmaker.

    Kijk anders eens in een hobbyzaak voor vliegers; zij hebben "Spinnakerdoek", uitstekend geschikt om zeilen van te maken!
    Probleem: Wie naait ze? Een bos bloemen voor moeder/vriendin/verloofde/echtgenote/tante/nicht (doorhalen wat niet van toepassing is!) doet wonderen...

    Roel (zonder 'f') :wink:
     
  3. Parzival

    Parzival

    Lid geworden:
    22 mei 2002
    Berichten:
    62
    konijntjes wie heeft die site gemaakt!

    Zelfs op mijn kabel modem ( 3.5Mbit down dwz 450kb/s ) is die super traag!

    Roelf
     
  4. Tiepje

    Tiepje

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Den Helder
    In een modelbouw winkel in Gorcum heb ik gele gekocht zijn erg mooi.
    Zelf maken is een kunst!!
     
  5. doeremoes

    doeremoes Guest

    ligt waarschijnlijk aan hun server...
     
  6. Parzival

    Parzival

    Lid geworden:
    22 mei 2002
    Berichten:
    62
    nee het ligt aan de x aantal MB's aan Java applets.... wie dat verzonnen heeft.........

    Mischien is Flash wat voor ze...
     
  7. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Hoi Roelf

    Je zou even contact moeten opnemen met een zeilmaker. Die heeft misschien nog wel wat rest stukken liggen die groot genoeg zijn.

    Wel oppassen met naaien van zeildoek, voor je het weet begint de naaimachine te roken. Ervaring :oops:

    Groeten,

    Jan
     
  8. Parzival

    Parzival

    Lid geworden:
    22 mei 2002
    Berichten:
    62
    Maar dan zou ik toch spinnaker doek moeten hebben?? Die Yamaha met echt zeildoek wordt een leuke...
     
  9. micromagic 31

    micromagic 31

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Obdam
    spinaker doek kun je ook plakken met dubbelzijdige tape.

    groeten
    jeroen
     
  10. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Dacron en spinnakerdoek (niet gesiliconiseerd) kan je spuiten met gewone spuitverf. Dunne lagen, en goed laten drogen.
     
  11. Ik kom zelf uit de vliegersport en maakte mijn vliegers veelal zelf.

    Ik heb voor de liefhebbers tig meters spinakernylon liggen in 18 20 32 48 grams. in diverse kleuren.

    Ook mylar en dacron heb ik veel liggen of zit heel dicht bij het vuur dat ik het binnen no time voor weinig in huis heb.

    Voor een zeiltje heb je niet echt veel nodig dus neem eens contact op ik ben goedkoper als de speciaalzaak en kan het eventueel ook naaien.

    Greetz Mark
     
  12. LaurenZ

    LaurenZ Guest

    Zelf maken? voor MM's wordt bloemenfolie/tape gebruikt :D zie ook site MM voor software en tips!!!!!(onder de linkjes volgens mij!)

    LaurenZ/MM117
     
  13. JW Groen

    JW Groen

    Lid geworden:
    24 jun 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lelystad
    -
    Het is inmiddels 26-6-2018.
    Geachte Mark is het aanbod dezer dagen nog geldig ?
    Ik Koos Groen heb onlangs een Hegi Saudade op de kop getikt , de set zeilen zijn aan vervanging toe en ik wil ook div. zeilen toevoegen waarvan onder andere een Spinaker .
    Ik hoop dat U mij hieraan kunt helpen .
    Mvgr Koos Groen.
     
  14. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik heb toevallig eergisteren ook een Saudade overgenomen waar wat werk aan zit. Voor mijn eerste Saudade heb ik ooit de zeilen door een zeilmakerij laten maken tegen een voor toen redelijke prijs. De oude zeilen werden als mal gebruikt. In het geval dat Mark niet reageert dan zou je dus even kunnen informeren bij een zeilmakerij bij jou in de buurt en of ze er ook tijd voor hebben.

    Een spinaker zal je zelf (denk ik) met een idee moeten komen want ik zoek en lees al een hele tijd alles door maar over een spinaker heb ik nog niks voorbij zien komen.

    Een tip: Maak een eigen topic aan over jouw Saudade.
     
  15. JW Groen

    JW Groen

    Lid geworden:
    24 jun 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lelystad
    Beste Hans V. bedankt voor Uw reactie .
    Hegi Saudade is vandaag thuis bezorgt in goede staat.
    Ik had verwacht dat er nog wel iets van de electronica aanwezig zou zijn, MAAR er zit helaas NIETS meer in, ik was opslag verlieft op Mis.
    Saudade .
    stom stom, helemaal niet meer aan gedacht om het te vragen aan de verkoper !
    Eigen schuld dikke Bult .
    HELP HELP ! is er iemand die weet waar ik deze spullen nog kan verkrijgen ?
     
  16. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Hoi @JW Groen,

    Vervelend dat er minimaal geen zeilwinch bij zit. Afhankelijk van wat je al hebt heb je niet veel nodig en dat is eigenlijk een servo voor het roer en een zeilwinch met een passende accu voor de stroom van de zeilwinch . In principe zijn die winches zowel tweedehands als nieuw nog goed te verkrijgen en op Ebay kom je ze regelmatig tegen. Je kan natuurlijk ook een oproep doen hier op het forum in het gevraagd topic . Ik zou om dit draadje niet te veel te vervuilen zelf even een topic voor jezelf aanmaken net zoals ik ook gedaan heb <klik> .

    Op die manier blijft het voor jou en andere overzichtelijk en kan je daar de voor jouw zo belangrijke vragen stellen.
     

Deel Deze Pagina