zeilen maken voor hegi modell boot

• Topicstarter Topicstarter marijnvandijk
  • Startdatum Startdatum
Hallo Marijn,

Wat voor soort romp heb je hout of kunstof?

Als eerste moet je weten waar het water in je romp binnen komt voor dat je er iets aan gaat doen. Wat je dan kan doen hangt van je soort romp af.

Ik ga binnenkort ook zeilen maken voor mijn optimist heb vandaag vliegerstof gehaald. Hoe ver ben jij met je zeilen?

Mvg.

Laatst bewerkt:
volgens mij is het een houten romp. Ik denk dat het lek bij het stuk lood zit ( er zit een k barst bij het stuk lood die een stuk door loopt)
mijn moeder is bijna klaar met de zeilen naaien maar heb nog steeds niet de beste manier gevonden voor de giek mar nu heb ik vakantie en ik wilde proberen om hem in de vakantie af te maken.

Hallo Marijn,

Ik denk dat je het wel met een 2comp- epoxyhars(lijm) weer dicht kunt krijgen. Door het er over heen aan te brengen of insmeren.

Dit hecht niet echt op kunstof maar wel op hout.

Anders maak je de giek op de orginele manier zoals ie was. Het is dus geen Mistral jouw zeilboot, want die heeft een kunstofromp.

Mvg.

Laatst bewerkt:
ik weet niet echt zeker dat het geen hout was ik ga binnen kort naar de man van wie ik de boot gekregen had ( hij heeft ook de epoxyhars voor me)
mvg. marijn

Hallo Marijn,

Moet je hem ook eens vragen wat voor type zeilboot het is.

Over je giek, ik weet niet wat voor gereedschap je allemaal bezit, dus ik weet ook niet wat je allemaal zelf kunt maken. Daar komt nog bij, hoe handig ben je zelf?. Maar onderdelen kun je altijd wel kopen dus ik denk dat het wel goed komt met die van jou.

Nog wat info:
Photographs

Mvg.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het wel goed gaat komen ja. Over dat gereedschap ik ben 14 dus zo veel gereedschap heb ik niet we hebben wel een paar boren en zo maar ik doe het schuren en alles met de hand.

ik heb vanmiddag het een en ander geprobeerd om het lek te vinden ik denk nog dat het ergens bij het lood zit maar het kan ook dat het romp omdat hij zo lang niet heeft gevaren

Hallo Marijn,

Dat kan, als de romp van hout is kan het gebeuren dat het hout na verloop van tijd krimpt. Zou het hout weer wat vochtig worden dan zet het weer uit. Of ie dan weer water dicht is dat durf ik niet te zeggen. Zou de romp in ieder geval behandelen met epoxy.

Ik denk dat het wel goed gaat komen ja. Over dat gereedschap ik ben 14 dus zo veel gereedschap heb ik niet we hebben wel een paar boren en zo maar ik doe het schuren en alles met de hand.

Je hoeft ook niet alles te hebben! als je maar plezier hebt in het hobbieën.;)

Mvg.

hoe kan ik zien of de romp van hout is of niet ?? er komt wel steeds minder water als ik het er uit pomp en dan later weer kijk zit er veel minder water in.

Hallo Marijn,

Ben je er al uit, van welk materiaal de romp is gemaakt?

ik weet niet echt zeker dat het geen hout was ik ga binnen kort naar de man van wie ik de boot gekregen had ( hij heeft ook de epoxyhars voor me)

Ben je al bij die man langs geweest, en is de romp nu waterdicht?

Mvg.

mijn boot is nu bijna klaar ik probeer hem af te hebben met koninginnenendag want de dag daar na is er een jubileum van vaargroep harderwijk waar ik graag met mijn boot bij zou willen zijn.
gr. Marijn

Back