Hoi john en jan....
dat machien is tien jaar oud, gekocht voor 50 euries, sinds drie jaar doet tie moeilijk. Servicebeurt gaat 75 euro kosten. Heb maar een nieuwe besteld, behalve zeilen moeten er ook broeken en overhemden mee gerepareerd... lang leve degoedkoopste.nl.......
ik heb inmiddels alle zeilen netjes voorgestreken, alle verstevigingsstukjes erop gelast met lijmband, wordt nog doorgestikt dus... daarna ga ik puzzelen hoe ik de blokken eraan krijg, ga kijken of het met nylontouw (gevlochten, niet getwijnd) netjes om de blokken krijg of dat ik toch de schroefoogjes ga gebruiken. Ik moet het schip nog witschilderen, en dan de waterlijn erop, alhoewel ik niet zeker weet of ik er een waterlijn op doe. (Behalve voor het mooi dient hij ja nergens toe...)
ondertussen ben ik met het laatste want bezig, moet wel netjes worden he..... heb tien touwtjes voorzien van dertig kleinere touwtjes en kan ze dan makkelijker om de staande draden binden. Daarna vastlijmen met drupje CA en netjes op maat smelten met mijn brandijzer.