zelf afstellen zender

• Topicstarter Topicstarter leijd116
  • Startdatum Startdatum
L

leijd116

Guest
Ik probeer zelf mijn zender af te stellen ( HITEC OPTIC 6 ) en heb al veel gelezen op het forum. Maar ik begrijp die engelse handleiding niet. Ook begrijp ik de termen die gebruikt worden niet, b.v. de revomix voor de giro, swash nor of 120 en zo zijn er nog veel meer.

Bij mij zijn er geen clubs in de buurt die die een zoom kunnen afstellen.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes, leijd116

Hoi leijd116

De handleiding is toch redelijk duidelijk bij de Optic 6.

Als je Zoom vliegt moet het swash type op NOR staan.

En over de revomix van de gyro moet je eerst weten of je een gyro met of zonder HEADING HOLD hebt.

Grtz,
Dflyer

Hoi Dflyer,

Het is geen HH giro, de zoom is gekocht als RTF en nog standaard.

Groeten, leijd116

Hoi Leijd116,

Als je gewoon het heli programma gebruikt van de optic 6 en je swash op NOR zet dan mag je normaal gezien geen problemen hebben met het vliegen van de zoom.

Alleen moet je eerst je servo's fijn aftrimmen en je pitch regelen.

Als je toch pas begint mogen deze instellingen dan zeker geen problemen geven, let wel dat alle switches op je zender naar boven toe staan en dat de switch voor je flightmode in NOR staat.

grtz,
Dflyer

Als het gaat om de NT*300 gyro... zou ik Revo uitschakelen op de zender.

Heb zelf ook flink liggen kl*ten met Revo, maar vloog uiteindelijk het beste zonder Revo

Bij het gewone heli programma in de optic 6 staat de revomix sowieso uit, dus dat mag normaal gezien geen problemen geven.

philippefeij zei:
Als het gaat om de NT*300 gyro... zou ik Revo uitschakelen op de zender.

Heb zelf ook flink liggen kl*ten met Revo, maar vloog uiteindelijk het b
beste zonder Revo
Het is een NT*310 gyro.

REVO,is dit een afkorting, ik kan het niet vinden op mijn zender.
leijd116

Dag leijd116

Om naar het submenu van je zender te gaan waar zich ook het "revomix" menu bevindt dien je eerst je zender aan te zetten en dan moet je gelijktijdig de 2 edit knoppen indrukken, dan kom je in het submenu.
Dan gebruik je één van de twee "edit" toetsen om te bladeren in dit menu, de - of de + data toets om de waarden van een instelling te veranderen.

Om terug uit het submenu te geraken duw je opnieuw de "2" edit knoppen tegelijk in.

grtz,
Dflyer

Hoi,Dflyer

Als ik de twee edit toetsen imdruk en mijn zender aanzet, komt er het volgende te staan als ik de edit pijl omlaag gebruik.

M.SEL
VER 0
REST
TIME 10
MODE 2
PPM
SFT.N
COPY
NOR
HELI
ZOOM-zelf er in gezet, maar geen REVOMIX.

Doe ik iets verkeerd?

leijd116

Dflyer zegt ook EERST de zender aanzetten en DAN pas de 2 toetsen indrukken ;)

Revolution mixing wordt in het menu aangeven door RVMX.
Je hebt een hoge en lage instelling (ptich stick omhoog en omlaag)
Revolution mixing mixt de staart met de throttle. Erg handig bij FP heli's maar met CP heli's erg onhandig. Je kan beter de staart meemixen met de pitch. Probeer het eerst met de RVMX te mixen. Krijg je het niet goed zal je een aparte mixer moeten maken die mee mixt op kanaal 6 (pitch).

Je kan je zoom het beste afregelen als die op een draaitafel staat. Misschien dat er nog ergens een oude Platenspeler staat? zet hem daar op vast en probeer hem zo af te regelen dat de staart op zijn plek staat.

Hoe dan ook. Ik was het afregelen al snel beu. De stap naar een Heading hold gyro was toen ook snel gemaakt ;)

Deze instellingen zijn goed voor je Zoom, dus zoals ik gezegd heb, EERST je zender aan en dan de 2 EDIT knoppen tegelijkertijd indrukken en dan ben je er.

Satoer en Dflyer,

Bedankt voor je tips, ik heb nu de REVOMIX gevonden.
IK ga het zeker proberen op een draaitafel

Mocht ik er niet uikomen bij het hoveren, daar moet ik toch mee beginnen, dan zien jullie mij wel weer op het forum.

Groeten, leijd116

Back