Zelf alu onderdelen maken....

• Topicstarter Topicstarter M@@rten
  • Startdatum Startdatum
M

M@@rten

Guest
hoi iedereen..
ik ben van plan binnekort een enigma xs te kopen.
en dan dingen te vervangen door alu onderdelen.
maar kun je deze ook zelf maken? :wink:

we hebben hier redelijk wat materialen en alles. maar geen draaibank. weet niet of deze nodig is maar toch :wink:

verder wel redelijk wat gereedschap enzo.

zou dit kunnen? 8)

groetjes maarten :D :P

ja dat kan , is wel veel werk.
heb zelf een keer een shocktower gemaakt met een baby zaag en een vijl :lol:

haha oke..
ik zat te denken om de onderdelen die erop zitten dan over te tekenen.
ze dan met een cirkelzaag uit te zagen...en het met een dremel te slijpen schuren enzo :D

is dit zo mogelijk?
en is het de moeite waard? want alu onderdelen zijn best duur daarom.

groetjes maarten :D :D

Shocktowers kan je beter van Carbon maken..

Draagarmen is te doen maar er komt veel zaag en vijlwerk bij kijken en als je gaten gaat boren voor de scharnierpennen komt daar wat nauwkeurigheid bij kijken anders wordt je auto scheef.

Uiteindelijk is ook aan te raden om gewoon met de plastick armen te rijden, ze zijn veel goedkoper en zulen breken bij een zware crash, met alu draagarmen zal het breekpunt verlegd worden naar een duurder onderdeel....

Op zich is zelf maken een optie, enkel voor de wat simpeler onderdelen.

Wat een stuk beter wil is onderdelen pas maken, je hebt dan al de ruwe vorm, echter zit je nog steeds met de (dure) aanschaf. Andere optie is idd gewoon de option parts kopen voor je auto.

(ik heb zelf een enigma, kijk eens bij mijn topics,vindt je veel over de enigma, en wat ik er aan gedaan heb, voor vrageg kun je ook altijd bij mij terecht)

ja psycho naar je topics heb ik al vaak gekeken :p

maar zijn alu delen niet steviger/beter? niet alles maar een aantal dingen toch wel of niet?
en ik wou ze graag zelf maken omdat we hier toch wel de spullen ervoor hebben en zo behoorlijk duur zijn voor iemand van mijn leeftijd.

En wat zouden dan bevoorbeeld onderdelen zijn die ik wel goed zelf kan maken? dat het tijd kost is niet zo erg..

maar draagarmen? gaan deze niet heel snel kapot? of valt dit wel mee?

Groetjes maarten

hoi,

ik maar ook wel vaak alu onderdelen zelf, ik ben ooit begonnen met draagarmen, zien er goed uit en het breekpunt werd inderdaad verlegt, maar in mijn geval naar een goedkoper onderdeel.
het vergt inderdaad tijd. welke onderdelen je wilt maken kan je het beste zelf beslissen, loop gewoon is je hele auto langs, krijg je vanzelf een idee.

M.V.G.
Tjeerd

M@@rten zei:
ja psycho naar je topics heb ik al vaak gekeken :p

maar zijn alu delen niet steviger/beter? niet alles maar een aantal dingen toch wel of niet?
en ik wou ze graag zelf maken omdat we hier toch wel de spullen ervoor hebben en zo behoorlijk duur zijn voor iemand van mijn leeftijd.

En wat zouden dan bevoorbeeld onderdelen zijn die ik wel goed zelf kan maken? dat het tijd kost is niet zo erg..

maar draagarmen? gaan deze niet heel snel kapot? of valt dit wel mee?

Groetjes maarten
Alu onderdelen zijn iig steviger, of ze ook beter zijn ligt eraan waar je ze voor gebruikt. Draagarmen zou ik persoonlijk mooi zo laten..

Wat je zelf kan maken, kijk zelf eens naar je onderdelen, en ga het gewon eens proberen!

oke..ik ga het proberen als ik men andere wagen heb :D

k heb nog even een kort vraagje wat hier eigelijk niet hoort maar toch..

ik kan een 2dehands enigma xr kopen met redelijk wat onderdelen zonder zender voor 250 euro(redelijk gebruikt)
maar wat zou ik kopen zonder naar het geld te kijken: deze enigma xr of een NIEUWE enigma xs?

groetjes maarten

Hmm meende dat de XR de wedstrijduitvoering was van de XS.

Zover ik weet zijn ze zowat exact gelijk aan elkaar behave een aantal hopups (alu stiffener set),en volgens mij nog wat dingetjes.

de xr is inderdaad de wedstrijduitvoering..
en het verschil is inderdaad vooral alu hopups en van deze dingen(zover ik weet teminste)
maar welke zou ik doen?

Bedenk wel dat je als je voor 2e hands gaat je eventueel ook de ellende overkoopt.

Zeker als beginner zou ik iemand meenemen die het goed voor je bekijkt,maar dan nog, je kan altijd iets hebben wat je niet hebt zien aankomen.
Dan was achteraf nieuw mischien weer goedkoper.

Je weet ook niet hoe er mee omgegaan is

ja dat klopt..ik heb nog niet echt goede ervaring met 2dehands..
maar deze gast rijd zelf bij de romac(www.romac.info) dus ik neem aan dat hij toch wel wat ervaring heeft enzo..

maar ik weet het nog niet mischien kan ik beter wat duurder kopen en dan nieuw..is het altijd goed

groetjes maarten

Spijt me zeer, maar als hij wedstrijden gereden heeft met deze wagen zou ik hem links laten liggen.

Je krijgt dan wel een perfect afgestelde wagen, maar vergeet niet dat hij alleen al voor trainingen al meer rijd dan jij in een half jaar (recreatief) zou doen!

Een goede wedstrijdrijder zorgt er voor dat zijn auto beter in orde is dan een basher, dus ik ben het er niet mee eens met die uitspraak.

hmm..ik ga die man even vragen voor fotoos ofzo..
dan post ik ze hier wel even..
maar hij heeft er wedstrijden en clubkampioenschappen mee gereden en ook mee gewonnen..
dus een goede wagen zal het wel zijn maar heb je bevoorbeeld niet heel veel kans dat het motortje al ongeveer op is?

of zal ik even een nieuw topic openen? bij 'brandstofautoos'?? dat is mischien makkelijker

Ja, dat is goed mogelijk, hij rijdt enkel voor trainingen vast al veel meer dan jij voor de lol doet.

Tevens zetten de wedstrijd mannen hun motortje al aardig armer voor de prestaties, iets wat jij niet zo snel zou doen.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar persoonlijk zou ik zo'n auto laten liggen. Of het moet zo goedkoop zijn dat het makkelijk uitkan.
(geld voor een nieuw zuiger culinder setje, en andere onvoorziene dingen)

Maar niet enkel de motor is een puntje van discussie,ook de andere onderdleen hebben dus waarschijnlijk veel op hun donder gekregen...

Fotos zeggen niet zoveel, speling slijtage en dat soort dingen moet je echt zien en voelen.

ja..ik denk dat ik voor een nieuwe enigma xs ga.
dan heb je lijkt mij altijd goed..kan je ermee terug.
en het zal best een goede wagen zijn maar het blijft gebruikt..geef ik liever wat meer uit. :p
jullie horen nog van mij :p :p

oo en over dat alu..ik ga strax gewoon de wagen na..en kijken wat ik er alu aan kan maken

natuurlijk :p
ik ga waarschijnlijk bij de romac rijden(www.romac.info) geen wedstrijden teminste nog niet maar op de trainings dagen zeg maar.

Back