Zelf auto in elkaar zetten

Hallo allemaal,

Ik wil graag beginnen met deze hobby, en aangezien ik veel verstand heb van brandstof motoren en dingen in elkaar zetten wil ik er graag 1 in elkaar zetten. Dan bedoel ik niet een kant-en-klare kit, maar losse onderdelen. Het liefst koop ik de onderdelen 2ehands, zodat ik het goedkoopst uitkom. Ik zoek wel merk onderdelen, dus geen chinese rommel. Het liefst HPI, omdat ik daar veel goede verhalen over heb gehoord. Het gaat hier btw om een buggy. Wie kan mij vertellen hoeveel geld ik ongeveer kwijt ben aan 2ehands onderdelen?

Degene die onderdelen los verkoopt mag ook reageren!

Ik snap niet helemaal wat je nu wilt. Je wilt een buggy van Hpi, maar het mag geen RTR kit zijn? Je wilt de onderdelen allemaal los kopen?
Dat gaat je een fortuin kosten... Wat je best doet, is een kit kopen die gewoonweg nog niet gebouwd is. Dan heb je een doos met losse onderdelen, alles erop en eraan, en moet je hem zelf nog helemaal bouwen (volgens een plan). En dan blijft het tenminste betaalbaar. ;)

Daarom wil ik dus de onderdelen 2ehands kopen, en zelf in elkaar zetten. Zodat ik een auto heb die helemaal naar mijn wens is.

Jongen, wàt wil je nu? :?

Eerst zeg je dat je de auto zelf wilt samenstellen naar je eigen smaak met allemaal losse, 2dehandse onderdelen. (een volslagen ridicuul plan als je het mij vraagt.)

En nu zeg je weer dat je een kit wilt kopen van Hpi of een ander merk?

Wees eens duidelijk.

Probeer jij dan beter te lezen en te begrijpen. Ik bedoel dat ik onderdelen wil van een goed merk, en dat ik de auto zelf in elkaar wil zetten. Maar omdat dit nieuw te duur is voor mij, wil ik de onderdelen 2ehands.

Probeer jij dan duidelijker te schrijven.

Dan weet iedereen tenminste waar dit topic overgaat. ;)

Kan je niet een 2e hands auto kopen en die opnieuw in elkaar zetten? Ben je denk ik goedkoper uit als alle onderdelen los te kopen.

realiseer je dan aub wel dat niet alle onderdelen van HPI op HPi passen, alleen van dezelfde auto. en daardoor is het dus veeel handiger om een kit te kopen. van bestaande onderdelen van verschillende auto's kun je niet een auto maken!

2dehands losse onderdelen verzamelen tot een volledige wagen zal nooit lukken, tenzij net iemand zou beslissen om een nieuwe kit in onderdelen te verkopen,
maar dan ben je volgens mij nog altijd beter af met een volledige kit/rtr auto.

Of zoals giganielsie zegt, een 2dehands wagen kan best interessant zijn om eerst even mee te rijden, en daarna her op te bouwen, en waar gewenst, nieuwe/betere onderdelen plaatsen

Iets zegt me dat we hier beter niet meer teveel aandacht aan jou geven, maar goed.

Ik zal het nog eens uitleggen:

Een 2dehands kit wil je dus kopen? Vergeet dat maar, want niemand gaat "zomaar" een ongebouwde kit van Hpi verkopen na gebruik. (Dan heeft men hem namelijk in 99% van de gevallen al gebouwd.)

En anders 2dehands losse onderdelen? Dat is al helemaal onbegonnen werk. Die onderdelen gaan je allemaal samen een fortuin kosten. Daarbij kun je niet zomaar eventjes snel een eigen auto samenstellen met verschillende onderdelen. Enkel de onderdelen die hiervoor bestemd zijn, kunnen samengezet worden tot een volledige auto.

Dus wat raden wij jou dan aan?
-Een 2dehands gebouwde wagen kopen en deze naar jouw smaak aanpassen; eventueel betere onderdelen kopen en monteren en dus op die manier "bouwen".

-Een nieuwe kit kopen, dan heb je alle losse, nieuwe onderdelen in 1 doos van de fabrikant zelf bij elkaar en dan ben je geen fortuin kwijt.

Als het je zo nog niet duidelijk is, zal ik er een tekeningetje bij maken. :)

Ik wil het liefst een buggy, zodat ik op de wat ruigere terreinen kan rijden. Mijn budget heb ik niet, maar wel het liefst zo goedkoop mogelijk.

Dan kun je best zoeken naar een auto zoals de Hpi Trophy. Nieuw zijn die niet zo makkelijk te vinden, maar wel in de meeste modelbouwwinkels.

De conrad REX-X komt voor iets meer dan 100 euro als bouwpakket maar om hem compleet rijdend te maken zullen de kosten snel oplopen, een RTR versie van de HPI Trophy is goedkoper en ook zeker beter in het verkrijgen van onderdelen en support.

"Goedkoop mogelijk"

Wat versta je onder goedkoop?

En persoonlijk zou ik niet voor 2e hands gaan maar lekker een nieuwe auto halen. Kost misschien wel wat meer maar als je bij een 2e hands auto alle onderdelen gaat vervangen die meestal versleten zijn komt er toch een aardige mep geld bij op.

Back