zelf bestuurbare auto maken

• Topicstarter Topicstarter rinkmen
  • Startdatum Startdatum
R

rinkmen

Guest
hallo,

ik ga zelf een bestuurbare auto maken.
ik zit alleen klem met de aandrijving ervan.
wat kan ik het beste nemen?
ikzelf dacht aan een tandsnaar alleen je hebt veel verschillende soorten daarin(de hoeveelheid tanden).
en ik kan op internet ook alleen tandwielen vinden voor op de motor zelf.

hij word ong. 40 bij 20 cm.
het word een off-road met 2wd.

wie o wie kan mij helpen.
ook andere handige tips voor de zelfbou van een auto zijn welkom.

groet,
rink

Laatst bewerkt door een moderator:

Wow hier heeft hij erg veel aan! Echt helemaal top dat je op dit forum zit en de mensen zo goed helpt! :thumbsup:

Maar je zou kunnen kijken naar al bestaande tandwielen voor een tandsnaar van andere auto's misschien? HPI heeft een paar on-road autos met snaar aandrijving dacht ik

De beste methode is inderdaad een aandrijving van een andere auto pakken

Wow hier heeft hij erg veel aan! Echt helemaal top dat je op dit forum zit en de mensen zo goed helpt! :thumbsup:

Maar je zou kunnen kijken naar al bestaande tandwielen voor een tandsnaar van andere auto's misschien? HPI heeft een paar on-road autos met snaar aandrijving dacht ik

maar wat zijn die verhoudingen meestal?
en waarom heb ik lef??
er komt trouwens wel gewoon een electro motor in.

Je hebt lef omdat het niet makkelijk is om zelf iets te bouwen mits je de know-how hebt en de materialen en skills om die te bewerken. De meeste hebben dat niet en stranden hierdoor...

Ik zou zeggen hou je aan de maatvoeringen van een bestaande schaal zodat je daar dan ook bodies voor kan gebruiken.

- Wat is het doel van de auto?
- Welke materialen wil je gebruiken
- Heb je de know-how en skills om het te maken

Een bestaande aandrijving is beter om te gebruiken. Dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. Over wielen gespoken. Die kan je ook beter bestaand gebruiken dus dan komt de schaal weer om te hoek kijken... Dan hebben we het nog niet eens gehad over de geometrie en dergelijke... Is allemaal belangrijk als je een auto gaat maken...

Een goede AutoCAD tekening kan wonderen verrichten in je design... I know, I did ;)

Check mijn topic, ik heb vorig jaar het zelfde gedaan, met een toch wel redelijk goed resultaat (voor de eerste keer :p )

zelfbouw-rc-offroad-auto

En ja, 3D cad tekenen is bijna een must.

Verder, aandrijving overnemen uit andere auto is niet een must. Wat wel bijzonder handig is als je de Fusee's overneemt. Die krengen zijn vrij lastig zelf te fabriceren. Qua schaal zou ik op de 1:10 - 1:8 gaan zitten. Niet te groot niet te klein, allemaal zelf redelijk goed te doen.

Het is allemaal niet onmogelijk. Tijd en geld zijn de grootse punten waar je tegen aanloopt.

ps: probleem met bestaande onderdelen is, (zeker als je niemand die een soort gelijke auto in de buurt heeft) is de afmetingen van de onderdelen. Op internet bestellen zit er dan ook niet bij, omdat er alleen bij staat dat het bij model x past.

Verder: veel plaatjes kijken, en lezen @ dit forum! En, tis een geweldig gevoel als je ergens zo lang hebt aan gewerkt en het werkt allemaal ook nog!

Edit:

Voor mijn aandrijving heb ik tandriemen gebruikt. check: http://www.maedler.de/en/Catalog/G/1643/1616.aspx

Laatst bewerkt door een moderator:
Back