zelf bladveren maken

Op welke manier kan ik zelf bladveren maken?Wie heeft er leuke tips voor me.Schaal 1/14.Ik wil een oplegger(trailer) bouwen,zodoende.
Gr Marcel.

echt werkende ? of voor de show ?
ik zou gewoon bouwen zoalshet echt is, nabouwen maar betje op zoek gaannar materiaal dat het beste resultaat geeft en daaaruit strips snijden en op elkaar leggen. misschien vind je op www.howstuffworks.com wel een animatie met bladveren, kan je op ideën brengen.

hobma modelbouw heeft dat soort dingen gewoon liggen meen ik.. maar 't lijkt mij dat je gewoon staven staal neemt en die in het midden aan elkaar zet.. en dan steers kortere staafjes neemt...

Het zou leuk zijn als ze wel een beetje werken,de bladveren.Alleen zit ik een beetje te tobben over het materiaal.Zelf dacht ik aan aluminium,maar ze moeten een beetje onder spanning staan.Ik heb ook na zitten denken aan 3 mm kunstof.Dit is makkelijker te buigen en kan ook makkelijker onder spanning staan.
Een voorbeeld heb ik al,en dat is de trekker die ik heb.Daar zitten namelijk ook bladveren onder.
Ik ga ff verder snuffelen,maar alle reactie is natuurlijk welkom.
gr Marcel.

Ik heb toch gekozen voor aluminium.De eerste delen voor de 4 bladveren zijn gereed.Gr Marcel.
afb10609.jpg
[/url]

Back