Zelf boeien maken

hey,

ik heb pas een speedbootjes gekocht en ik wilde eigenlijk wel is iets van boeien maken die je in het water kunt gooien zodat je daar om heen kan varen en tussendoor enzo het moeten boeien worden die ongeveer op een diepte van 4 meter komen te liggen. ik beschik over een bootje dus ik kan ze in het water leggen en er weer uithalen.

ik dacht zelf aan dit idee:

een rond piepschuim blokje van ongeveer 5cm diameter maak je een visdraadje aan en onderaan een loodje.

wat denken jullie, zou dit werken?
weten jullie ook nog een ander makkelijk idee om boeien te maken?

mzzls, Jelmer

bedankt voor de snelle reacties. dat idee van piet14 is inderdaad een goed idee, iets makkelijker als mijn idee.

het idee van pip is inderdaad ook wel een goed idee alleen wel een tijdelijk idee, de ballonnen raken leeg en gaan lek denk ik.

ik denk dat het als nog vrij lastig word hoor want 4m en dan ook nog een beetje stil laten lichen?. word moeilijk vond het idee met de balon wel een goeie eigleijk zou het gewoon een keer probren je ziet het vanzelf wel denk ;)

nick,

4 meter is met tophoog water, 1 meter is het met top laag water meestal is het 2,30meter ofzo ik ga het inderdaad gewoon een keertje proberen

Niet dat ik iets van boeien ken maar khad mss wel een leuk ideetje waardoor de boeien altijd gespannen staan ook al varieerd de waterhoogte:

neem een lege fles ( cola fles ofzo ) doe rond de dop een touwtje , neem iets zwaars ( baksteen ) en maak hier een katrolletje of gewoon een gladde opening aan, neem dan een klein flesje ( halve liter cola ) en doe het andere uiteinde van het touw aan deze dop vast, doe de katrol er nog tussen en smijt de hele boel in het water, de grote fles zal drijven en de kleine zal deze altijd aanspannen.

( ik heb dit nog niet geprobeerd, dus kweet niet hoe goed het werkt maar tleek me wel een tof ideetje, mss kan het eenvoudiger met een lange elastiek maar die kan wel niet zo veel hoogteverschil compenseren )

Back