J
jimmy 010
Guest
Hallo, ik wil zelf een boot(je) gaan maken. Het moet een beetje een allrounder worden, dus dat ik er op water met een beetje golfjes ook nog mee kan varen. Met modelbouw heb ik totaal 0,0 ervaring, zowel elektrisch als motorisch. Wel ben ik autotechnicus(automonteur) en werk ik al een jaar of 5-6 aan scooters/brommers. Dus de kennis over motortechniek is er wel. Ik weet niet of ik er met rc-bouw wat aan heb?
Ik heb er wel al het een en ander over gelezen. Namelijk dat een zenoah 260/280 een goed motorje is en dat een rigger en catamaran niet echt geschikt is voor wat ruwer water. Het bootje wou ik van 3mm triplex gaan bouwen, maar is dit niet te zwaar vraag ik mijzelf af. Het geheel moet uiteindelijk zoon ±60cm lang en ±15-20cm breedt worden. Zenders en servo's heb ik ook totaal geen verstand van. Maar mij lijkt dat ik met behulp van dit forum en veel lezen het toch wel moet gaan lukken.
Wat zijn jullie meningen hierover? Is dit te moeilijk voor een newbie of kan ik beter een rtr kopen?
Mvg,
Jimmy

Wat zijn jullie meningen hierover? Is dit te moeilijk voor een newbie of kan ik beter een rtr kopen?
Mvg,
Jimmy